Svatko može zamijeniti probušenu gumu, no dobro je znati osnovna pravila kojih se pritom treba pridržavati.

Bušenje gume svakome se može dogoditi i u tom slučaju nema druge nego se što prije zaustaviti i zamijeniti je. No i prije no što se to dogodi bilo bi dobro upoznati se s vlastitim automobilom u smislu da proučite kakvu rezervnu gumu imate i na koji se način mijenja. Naime, postoje automobili sa standardnom rezervnom gumom, s rezervnom gumom smanjenih dimenzija, a mnogi novi auti opremljeni su samo kitom za krpanje gume. U svakom slučaju, kod bušenja gume treba se što prije zaustaviti. Pritom vodite računa o tome da nađete što je moguće prikladnije i sigurnije mjesto na kojemu ćete mijenjati gumu. Probajte se skloniti s ceste, no nikako ne na meku površinu zbog dizalice koja mora podržavati težinu automobila. Ne zaboravite ni sigurnosnu opremu poput fluorescentnog prsluka, te obavezno postavite trokut na odgovarajućoj udaljenosti. Standardnu gumu najlakše je zamijeniti. Obavezno povucite ručnu kočnicu. Vijke na kotaču prvo treba otpustiti, potom podići auto na dizalicu, te odvrnuti vijke i postaviti rezervnu gumu te ponovno stegnuti vijke.

Kao i kod skidanja gume, vijke do kraja zategnite kada je auto spušten s dizalice. Važno je dobro namjestiti dizalicu u za nju predviđene utore na lijevoj ili desnoj, te prednjoj ili stražnjoj strani auta. Preporučuje se da isprobate umetanje dizalice u predviđena mjesta i upoznajte se s alatom dostupnim u autu. Vijke je najbolje otpustiti nogom jer tako imate veću silu kod otpuštanja vijaka.

Ako je vozilo opremljeno malim, pričuvnim rezervnim kotačem, a probušili ste gumu na prednjoj osovini, obavezno premjestite kotače tako da na pogonskoj i upravljajućoj osovini imate standardne dimenzije guma, a na stražnjem djelu vozila pričuvnu. To zahtjeva dodatan posao, no zbog sigurnosti i upravljanja autom obavezno je.

Pričuvna rezervna guma koja je uvijek manjih dimenzija, odnosno širine od onih na autu može se koristiti do brzine 80 km/h pa se obavezno pridržavajte zadanog ograničenja. Treća vrsta je kit za popravak koji uključuje kompresor i pjenu za krpanje gume. Proučite kako sustav radi i prije no što vam zatreba kako biste se poštedjeli čitanja uputstava na cesti ili u mraku. Kit za krpanje zahtjeva pravilnu montažu crijeva na ventil, utičnicu 12 V u autu koji tijekom rada mora raditi. Upravo za kit za popravak gume se posebno preporučuje da provjerite način njegove upotrebe. Bez obzira koju vrstu rezervne gume imali nakon njezina postavljanja na auto otiđite u najbližu vulkanizersku radionicu kako bi ponovno osposobili rezervnu gumu. Dobro je u auto staviti i zaštitne rukavice jer ćete tako nakon izmjene gume imati čiste ruke.

Postoje i automobili opremljeni gumama “Runflat” koje zbog posebno prilagođenog ruba može voziti i bez pritiska zraka u gumi, no ne na dulje relacije već nekih stotinjak kilometara, dovoljno za dolazak kući ili pronalazak specijalizirane radionice ili servisa. Nikada ne vozite s praznom gumom pa čak ni malom brzinom jer ćete rasjeći gumu u potpunosti i oštetiti felgu. Ukoliko ipak dođe do takve situacije za brzu pomoć pozovite ORYX Asistenciju na besplatni telefonski broj 0800 1818.

Iako se nekome može učiniti kompliciranim, promjena gume je ustvari vrlo jednostavna. A, ako prije bušenja upoznate kakav rezervni kotač imate i pročitate korisnički priručnik, izgubit ćete manje vremena.

Odgovori