Osim veće sigurnosti, defenzivni način vožnje donosi i manje troškove vožnje, a početna ušteda na gorivu tek je početak značajno manjih troškova održavanja auta.

Defenzivnim načinom vožnje značajno se smanjuje rizik i povećava sigurnost u prometu. Dodatna prednost takve vožnje je manje trošenje auta i njegovih ključnih komponenti, što donosi značajne financijske uštede. Isplativost defenzivne vožnje u vidu manjih troškova za gorivo vidljiva je odmah jer se takvom vožnjom značajno može smanjiti prosječna potrošnja goriva. S potrošenom litrom benzina manje na sto kilometara, nakon 10.000 prijeđenih kilometara u džepu će vam ostati i 900 kuna viška. Nije loše, zar ne?

No značajne uštede tek slijede. Za razliku od agresivnog načina vožnje, kod defenzivnog su sve komponente na autu manje opterećene, a to izravno utječe na njihovu trajnost. Osim goriva, defenzivna vožnja štedi i kočnice. Diskovima i disk pločicama pažljivom se vožnjom vijek trajanja može i udvostručiti, jer je kod laganog kočenja trenje između diska i pločica manje. Dulje traju i stražnje kočnice, kočiono ulje manje se zagrijava, te su manjem stresu općenito podvrgnuti svi elementi kočnica, pa i servo uređaj. Izmjena diskova može stajati oko 1000 kuna na više.

Smirenim se stilom vožnje manje troše i gume, pa se i njihov vijek može značajno produljiti. Budete li ih morali mijenjati nakon dvadeset ili nakon četrdeset tisuća prijeđenih kilometara nije isto, a s obzirom na to da one nisu baš jeftine jasno je i da ovdje leži veliki potencijal uštede. Defenzivna vožnja isključuje nagla ubrzanja, prebrzu vožnju i posljedično tome, rad motora na visokim okretajima što dugoročno donosi uštedu u smislu veće trajnosti i manjih troškova popravaka. I rotirajućim i tarnim dijelovima u motoru defenzivna vožnja višestruko povećava trajnost, jer će primjerice motorno ulje do ciklusa zamjene biti bolje kakvoće i bolje podmazivati osjetljive dijelove u motoru.

Izbjegavanjem naglih startova i smirenom vožnjom se produljuje i vijek trajanja spojke, a manjem su opterećenju podvrgnuti homokinetički zglobovi, poluosovine i mjenjač. Osim manjih troškova održavanja kroz produljeni vijek trajanja potrošnih dijelova, auto kojim se defenzivno vozi načelno može biti i u boljem stanju od onoga kojim je vozio agresivni vozač u smislu manjeg zamora materijala i manje zračnosti u mehaničkim komponentama.

Auto defenzivnog vozača tako osim uštede tijekom vožnje može vrijediti i više kao rabljeni. A, pridoda li se tome i procijenjena prosječna ušteda od najmanje 25.000 kuna na 100.000 prijeđenih kilometara na prosječnom kompaktnom automobilu, ne preostaje ništa drugo nego odmah krenuti s defenzivnim načinom vožnje koja vas usput može poštedjeti i skupih kazni za prometne prekršaje.

Odgovori