Automobilska industrija neprekidno se trudi kako bi vožnju učinila što sigurnijom, a sam boravak u automobilu što ugodnijim. Prije dvadesetak godina oprema automobila je bila vrlo škrta. Klima uređaj se smatrao luksuzom, a detalje poput električno pokretanih prozora i audio uređaja, bez kakvih je danas nemoguće zamisliti novi auto, imali su samo bolje opremljeniji modeli.

Danas većina novih auta ima sustave koji automatski koče, LCD zaslone osjetljive na dodir i multimedijske centre s hrpom funkcija. Serijska oprema je postala osjetno bogatija, no prava revolucija se dogodila u pogledu onoga što možete dobiti uz nadoplatu ili u bogatijim paketima opreme. Sustavi za pomoć u vožnji koji su u stanju voziti gotovo samostalno, masaža sjedala, automatski raspršivači parfema u kabini, premium audio sustavi s desecima zvučnika i električna pomagala za gotovo sve što možete zamisliti, od otvaranja prtljažnika do pomicanja upravljača.

Auto industrija je napravila ogroman pomak u pogledu opremljenosti vozila. Tako smo dobili hrpu dodataka koji se mogu svrstati u kategoriju luksuza koji nam zapravo ne trebaju, ali i mnogo korisnih stvari koje bi trebale biti dio serijske opreme u svakom automobilu. Izdvojili smo nekoliko takvih dodataka koji će svakom vozaču olakšati zimske automobilske muke:

Grijanje sjedala

grijanje sjedala

U serijskoj opremi već kod nekih automobila kompaktne klase i mnogih modela srednje klase. Grijanje sjedala učinit će vožnju u rano jutro mnogo ugodnijom, sjedala će za nekoliko sekundi biti topla što će vam pomoći da prebrodite onih desetak, dvadesetak minuta dok se kabina vozila ne ugrije. Posebno korisno na sjedalima obloženim kožom koja u hladno zimsko jutro mogu biti posebno neugodna.

Grijanje upravljača

grijanje upravljača

Zvuči kao egzotični luksuzni dodatak, no ima ga sve više auta, pa primjerice i najmanji poput Hyundaia i10 ili Opela Karla. Veliki plus za sigurnost jer za par sekundi zagrije upravljač kojeg inače prvih par minuta vožnje često držimo s dva prsta jer nam je previše hladan ili pak vozimo u neadekvatnim rukavicama što može biti pogubno.

Grijanje vjetrobranskog stakla

Najkorisniji zimski dodatak, nudi se u većini novih automobila, no u rijetko kojima je dio serijske opreme. Uz grijano vjetrobransko staklo možete zaboraviti na struganje leda, razne sprejeve za odmrzavanje ili predgrijavanje auta kako bi se led otopio prije nego što krenete. Grijači ugrađeni u prednje staklo taj će posao obaviti za minutu, a korisni su i prilikom odmagljivanja stakla koje je gotovo trenutno. Jedni problem je velika cijena popravka prilikom loma vjetrobranskog stakla.

LED prednja svjetla

LED prednja svjetla

Zima uglavnom znači i smanjenu vidljivost tijekom dana te mnogo duže noći, pa se u to godišnje doba najbolje primijeti razlika između dobrih i loših svjetala. Svi koji su probali LED prednja svjetla znaju da osvjetljavaju mnogo bolje od klasičnih halogenih što je veliki plus za sigurnost. Još bolja su Matrix LED svjetla koja se prilagođavaju stanju na cesti i tako osvjetljavaju mnogo više “skrivenih kutaka” od klasičnih svjetala. LED prednja svjetla sve su češća u serijskoj opremi novih automobila, a kroz par godina postat će standard i potpuno istisnuti halogena.

Dodatni grijač unutrašnjosti vozila

Ovakvi sustavi uglavnom se ne nude u serijskoj opremi vozila, a rijetko ih se može naći i na popisu dodatne opreme. Uglavnom se ugrađuju naknadno. Radi se o sustavima koji rade neovisno o motoru i drugim sustavima vozila. Aktiviraju se pomoću daljinskog upravljača i rade uz pomoć dizelskog goriva koje sagorijeva u svojevrsnoj minijaturnoj peći i tako grije zrak koji se pomoću ventilatora upuhuje u kabinu. Tako vas automobil u svakom trenutku može dočekati potpuno zagrijan i spreman za vožnju. Sustav troši oko 2 do 3 dcl goriva na sat što je zanemarivo malo, no zato je njihova cijena vrlo visoka. Naime s ugradnjom nerijetko se penje na iznos veći od 1000 eura. No ako živite u najhladnijim krajevima Hrvatske ovako nešto brzo će se isplatiti.

Odgovori