Od rujna 2018. godine na snagu stupa novi protokol za mjerenje potrošnje u osobnim automobilima, WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Ovaj protokol mnogo realnije prikazuje potrošnju, a proizvođačima istodobno stvara velike probleme.

Potrošnja po WLTP-u je bliža onoj stvarnoj, a to znači mnogo veća od sadašnje. Zbog toga su veće i vrijednosti štetnih ispušnih plinova te tako neki automobili ne mogu proći novu ekološku normu Euro 6d-TEMP.

Kako WLTP utječe na proizvodnju jasno je iz konkretnih primjera. Opelov dizelaš u Astri je do sada imao deklariranu tvorničku potrošnju od 3,3 do 4,2 l/100 kilometara, a prema novom WLTP protokolu troši 4,3 do 6,4 l/100 km što su podaci koji su mnogo bliže stvarnosti.

wltp

Nakon novih testiranja rezultati pokazuju i 50% veću potrošnju. Naravno, to ne znači da se potrošnja povećala nego da su rezultati mjerenja napokon iskreniji. Daljnja novost koju donosi WLTP je ukidanje mjerenja potrošnje u gradu i na otvorenoj cesti. Prikazivat će se samo prosječna potrošnja i to u vrijednosti “od – do”, dakle od najmanje izmjerene do najveće izmjerene prosječne potrošnje.

WLTP u obzir uzima i pojedine izvedbe automobila, ovisno o ugrađenoj opremi. Tako će model s bogatijim paketom opreme imati i veću prikazanu potrošnju od osnovnog jer je teži, ima veće kotače i tako realno više troši.

Iako zbog strožih mjerenja jako raste i deklarirana emisija CO2 to za sada neće utjecati na trošarine, jer one će se i dalje računati prema staroj normi.

Zbog WLTP-a kupci konačno dobivaju objektivnije podatke o potrošnji goriva, a proizvođači se moraju dodatno potruditi kako bi svoje automobile učinili čišćima. No postoji i jedna vrlo negativna posljedica svega toga. Sve će se s vremenom odraziti i na cijene automobila jer sustavi filtriranja ispušnih plinova postaju sve složeniji i skuplji.

Odgovori