U zimskim mjesecima, a posebno u kontinentalnom dijelu Hrvatske učestala je pojava magle. Ona je jedan od najopasnijih uvjeta vožnje upravo zbog višestruko smanjene vidljivosti i teže procjene udaljenosti vozila. Pomoć dolazi u vidu svjetala za maglu kojima su danas, kako sprijeda, tako i straga opremljeni svi novi automobili.

Prednja su obično smještena nisko i u kutevima auta te njihov snop ne doseže daleko, već osvjetljava rubove ceste kako bi olakšali vozaču da zadrži putanju. Stražnja su često neparna, obavezno s lijeve strane auta i služe za “označavanje” vozila, odnosno kako bi vas na vrijeme mogli uočiti oni koji vam se približavaju.

Zvuči jednostavno, no zakon je malo manje precizan. U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, u članku 108. navodi se kako se svjetla za maglu na motornim i priključnim vozilima smiju upotrebljavati samo u slučajevima smanjene vidljivosti, no ne i precizira što točno podrazumijevaju uvjeti smanjene vidljivosti. Iz iskustva se preporučuje paljenje svjetala za maglu kad je vidljivost manja od 50 metara, a takve su situacije na sreću ipak rjeđe.

maglenke u vožnji

Osim pravog trenutka paljenja svjetala još je važnije isključiti ih pravovremeno. Naime, zbog njihova jakog intenziteta često mogu zaslijepiti ostale sudionike u prometu. Neispravno korištenje svjetala za maglu kažnjivo je novčanom kaznom od 300 kuna, no više od toga važnija je vaša individualna procjena o tome smetaju li maglenke drugim sudionicima. Vozite li u koloni, obavezno ugasite svjetla za maglu i gasite ih čim se iza vas pojavi drugo vozilo.

Pravilna upotreba svjetala za maglu još je jedna karakteristika dobrog vozača, stoga razmislite kako i kada ih sljedeći puta budete koristili.