Posljednjih godina SUV automobilima nevjerojatno raste popularnost. Izbacuju se razni novi modeli i konkurencija nikada nije bila veća. Zbog toga se doima da je stiglo i zlatno doba 4×4 pogona, no istina je potpuno drugačija. Realno 4×4 pogon na SUV modelima malim i kompaktnim SUV modelima traži manje od pet posto kupaca, stoga mnogi od novih SUV modela u ponudi niti nemaju pogon na sve kotače.

Drugi proizvođači pak ovakav pogon u svojoj ponudi nužno vežu uz jače motore, automatske mjenjače ili bogatije pakete opreme stoga im je i cijena mnogo viša od verzija koje imaju samo prednji pogon. Također 4×4 pogon u pristupačnijim konvencionalnim automobilima gotovo izumire. Kod većih proizvođača nudi se uglavnom samo u velikim i skupim modelima.

S obzirom na to da toliko malo ljudi u Europi zapravo kupuje 4×4 automobile postavlja se pitanje je li 4×4 pogon uopće treba nekome. Odgovor je jednostavan – ovakav pogon zaista je potreban samo malom postotku vozača oni koji žive u planinskim područjima ili strmim ulicama u krajevima Europe gdje zimi povremeno ili često pada snijeg. No, s druge strane 4×4 pogon koristan je svim vozačima jer osim što će vas odvesti negdje gdje prednji ili stražnji pogon, bez obzira na kvalitetu auta ili guma posustaju, 4×4 pogon je i veliki sigurnosni faktor. I to ne samo za vrijeme zime već i u svim situacijama kada je cesta skliska, mokra ili vlažna.

Efikasnije prenošenje snage putem svih kotača velika je prednost u pogledu stabilnosti automobila prilikom ubrzavanja, kretanja i u zavojima. No, iako je većina kupaca automobila svjesna ovoga rijetko tko se odlučuje na 4×4 model jer je prečesto jednostavno previše skup u odnosu na one koji imaju pogon na samo dva kotača. Iz tog razloga donosimo listu najjeftinijih automobila s 4×4 pogonom u Hrvatskoj sa svim prednostima i minusima povoljnih modela s pogonom na sve kotače.

10. Opel Mokka X 1.4 Turbo 4×4 Enjoy

Benzinac, 140 KS
181.750 kn

Opel je jedan od rijetkih koji 4×4 pogon kombinira i sa slabijim paketima opreme stoga je Mokka za razliku od većine konkurenata ušla u izbor najjeftinijih. Auto je okretan i zabavan u vožnji, 4×4 pogon je solidan, no unutrašnjost nije najprostranija, a potrošnja dosta velika.

9. Subaru Impreza 1.6 Style

Benzinac, 114 KS
162.054 kn

Potpuno novi model legendarnog japanskog proizvođača serijski dolazi i s automatskim mjenjačem što ga čini vrlo dobrom kupnjom. Vrlo je sposoban u vožnji, prepun serijskih sigurnosnih tehnologija, no motor se doima preslabim za ovaj auto a potrošnja je dosta velika.

8. Subaru XV, 16 Free

Benzinac, 114 KS
162.051 kn

Model na odlasku, uskoro će ga zamijeniti automobil koji će zapravo biti povišena verzija nove Impreze i na žalost nešto skuplji. Iako Impreza nudi više za uložen novac od ovog QV-a, auto je zabavniji u vožnji i bolji na terenu.

Suzuki Jimny 1.3 Club

Benzinac, 85 KS
148.636 kn

Jedini pravi terenac u top 10 najjeftinijih, no to istodobno znači da nudi vrhunske terenske sposobnosti, ali i mnogo lošiju vožnju u svakodnevnim uvjetima. Auto je spor, ima izuzetno malo prostora u unutrašnjosti, a udobnost je gotovo nikakva.

6. Suzuki SX4 S-Cross 1.0 4WD Premium

Benzinac, 112 KS
142.675 kn

Dugo je u sjeni Vitare, no popularnost mu sve više raste pa danas spada među najprodavanije modele na hrvatskom tržištu kada su u pitanju privatni kupci. Vrlo prostran auto, no kvaliteta materijala ne oduševljava previše.

5. Suzuki Vitara 1.6 4WD Comfort

Benzinac, 120 KS
127.384 kn

Prvenstveno zbog odličnog odnosa uloženog i dobivenog Vitara je najprodavaniji auto privatnim kupcima na hrvatskom tržištu. Nedostatak u odnosu na SX4 je tehnološki zastario motor koji može dosta potrošiti i mnogo manje prostora u unutrašnjosti.

4. Fiat Panda 1.3 Multijet 4×4 Climbing

Dizel, 95 KS
124.053 kn

Nevjerojatno sposoban i praktičan mali automobil idealan za one koji žive u brdskim i planinskim područjima zbog malih dimenzija zbog kojih se auto bolje snalazi na uskim cestama. Ipak, za obiteljske potrebe baš i nije dovoljan zbog jako skučene unutrašnjosti.

3. Dacia Duster 1.6 Sce 4WD Base

Benzinac, 115 KS
116.900 kn

Uvjerljivo najjeftiniji 4×4 SUV na Hrvatskom tržištu, 10.000 kuna jeftiniji od Vitare, a 15 od SX4. Ipak, Duster kojeg će uskoro zamijeniti potpuno novi model u osnovnoj verziji ne nudi niti približno nužnu opremu. Auto primjerice nema niti klimu. Osim toga motor dosta troši, a performanse na cesti su prilično loše.

2. Suzuki Swift 1,2 4WD GL

Benzinac, 90 KS
107.031 kn

Ovo je jedini tipični gradski auto na našem tržištu koji nudi pogon na sve kotače. Idealno za one koji žive u gradu, no u brdovitom predjelu gdje ceste često znaju biti teže prohodne. Oprema auta je skromna no ima sve što je potrebno.

1. Suzuki Ignis 1,2 4WD GL

Benzinac, 90 KS
98.328 kn

Najjeftiniji 4×4 auto u Hrvatskoj također je Suzuki, kao i četiri druga modela na top 10 popisu. Jedini pravi konkurent po dimenzijama i koncepciji Ignisu je Panda, no kada vidimo razliku u cijeni jasno je zašto je Ignis mnogo traženiji.