Imati automobil nije nimalo jeftino. Osim vrlo visoke cijene samog vozila tu je i niz drugih troškova na koje svake godine vlasnik vozila izdvaja desetke tisuća kuna – registracija, osiguranje, redovno održavanje, popravci i najveća stavka – gorivo.

Svakodnevno smo svjedoci sporosti i nepouzdanosti raznih sustava javnog prijevoza te je zbog toga posjedovati neku vrstu motoriziranog prijevoznog sredstva većini stanovnika Hrvatske nužnost. No, mora li to zaista biti automobil? Mnogima je dovoljan, jeftiniji i jednostavniji skuter. Zbog toga smo usporedili praktične strane i mane skutera i automobila da bismo provjerili koje je bolje i pametnije rješenje – voziti skuter ili automobil.

Praktičnost

Ovdje nema sumnje, jasan pobjednik je skuter. Lakše se s njim probijati kroz promet, a na jugu Hrvatske on je nerijetko i jedino motorizirano prijevozno sredstvo kojim ćete donekle savladati nesnosne ljetne gužve. Također, jednostavnije ga je parkirati u velikim gradovima te se s njim možete probiti i do mjesta do kojih automobili fizički ne mogu doći.

Skuter–Automobil 1:0

Iskoristivost

skuter ili automobil

Skuter ima najviše dva sjedala i mali “prtljažnim prostor” ispod njih. Prevoženje većeg broja putnika i nečeg ozbiljnijeg i većeg nije moguće. Auti su ovdje jasni pobjednici, pa čak i oni najmanji.

Skuter-Automobil 1:1

Komfor

Skuter se po ničemu ne može mjeriti s automobilom kada je u pitanju udobnost vožnje. Putnici nisu zaštićeni od hladnoće, vrućine, kiše i drugih vremenskih pojava.

Skuter-Automobil 1:2

Sigurnost

Moderni automobil u stanju je upozoravati na opasnost, ispravljati vozačeve pogreške i pa čak i zakočiti ako se pojavi opasnost. Osim toga u slučaju naleta na betonski zid pri brzini od 64 km/h (brzina na kojoj se provode Euro NCAP testovi) vozač i putnici u novim automobilima ne bi trebali biti ozlijeđeni. Štiti ih čvrsta konstrukcija, čitav niz zona deformacije i hrpa zračnih jastuka. Vozač i putnik na skuteru nemaju ništa od navedenog i svaka manja vozačka pogreška pri većoj brzini može biti kobna. Jasna prednost za automobil.

Skuter-Automobil 1:3

Zabava u vožnji

 

skuter

Ovdje nema pobjednika. Skuteri nisu zabavni u vožnji poput pravih motocikala, no pružaju osjećaj slobode koji je u automobilu nemoguće ostvariti. Pogotovo oni brži i snažniji modeli. S druge strane automobili omogućavaju veće brzine i osjetno brže prolaske kroz zavoje što je nekima veći užitak od osjećaja slobode.

Skuter-Automobil 2:4

Cijena

Kako god pogledamo, automobili su mnogo skuplji. Uzmimo za primjer prosječan novi gradski auto koji stoji oko 100.000 kuna. Na tu visoku cijenu treba dodati i troškove korištenja i održavanja. Vozač koji godišnje prelazi 15.000 kilometara potrošit će godišnje oko 15.000 kuna za gorivo, registraciju i održavanje. Vrlo dobar skuter zapremine 50 “kubika” stoji oko 20.000 kuna, a ako se godišnje vozite 15.000 kilometara potrošit ćete još oko 5500 kuna. Ozbiljniji skuter zapremine 300 cm3 stoji između 30.000 i 50.000 kuna, a na godišnji troškovi održavanja i korištenja na 15.000 kilometara iznose oko 8000 kuna. Naravno da su ti izračunati godišnji troškovi mnogo veći od realnih jer rijetko se tko godišnje na skuteru vozi čak 15.000 kilometara. Većina u prosjeku radi manje od 7000 kilometara. U pogledu cijene vozila i cijene korištenja skuter, pa i onaj najskuplji je jasan pobjednik.

Skuter-Automobil 3:4

Zaključak

Iako u ovoj usporedbi automobil pobjeđuje “za dlaku” uspoređivati automobile i skutere je kao da “uspoređujete kruške i jabuke” – neusporedivo. Auti su bolji u većini situacija, no ne znače vam ništa kada dva sata stojite u koloni od Trogira do Splita. Skuteri mogu gdje poželite, no te prednosti vam ne znače previše kad pod mostom čekate dva sata da prođe žestoki ljetni pljusak. Idealno bi bilo posjedovati i automobil i skuter te ih koristiti po potrebi. Zato možda nije loša ideja odabrati jeftiniji automobil te si uz njega priuštiti i skuter. On će vam pomoći da se ljeti riješite stresa velegradova i turističkih središta i usput dodatno uštedite na gorivu.