Prije kupovanja polovnog broda, par savjeta za provjeru stanja u samo 10 minuta (to posebno vrijedi ako se brod slučajno prodaje na nekakvoj dražbi gdje treba brzo donijeti odluku).

1. Počnite šetnjom oko broda. Promatrajte trup, s posebnom pažnjom na pramčanu statvu, uzdužne brizgobrane i obode broda. Oni su prvi pretrpjeli teret udarca kod bilo koje kolizije i pukotine će se na njima najbolje vidjeti. Postoji li kakva pukotina od udarca? Sve otvorene pukotine moraju se popraviti prije nego što brod ode u vodu.

2. Skinite poklopac motora. Obratite pažnju na znakove curenja, u vidu suhih bijelih ‘zavjesa’ koje izlaze iz brtve glave motora. Sajle mjenjača i gasa morale bi biti podmazane i bez znakova korozije, a njihova bi opruga trebala reagirati na pomake naprijed-natrag.

3. Pomičite motor naprijed-natrag. Ako pleše, vjerojatno treba promijeniti ležajeve kardanske osovine. Provjerite curenja oko brtvi i zaptivki. Okrenite upravljač u oba pravca i funkcioniranje trim peraja (flapsova) do oba krajnja položaja.

4. Provjerite mjerač razine ulja u motoru. Miriše li zagoreno? Izgleda li mliječno? U motoru je voda. Crn? Ulje je krive viskoznosti ili nikad nije mijenjano. Provjerite pogonski remen i serpentinasti remen. Otklon od jednog centimetra je normalan (na najdužem dijelu); veći otklon znači neispravnu ugradnju ili preveliku istrošenost.

5. Provjerite električne instalacije. Ako su krajevi konektora zabrtvljeni to je dobro. Goli krajevi i završeci koji su zajedno sfrkani i oblijepljeni izolacionom trakom su loši. Provjerite ima li korozije oko motora i ispod upravljačke ploče.

6. Provjerite gorivo i ulje. Današnji se benzin prodaje s 10 posto etanola, koji privlači vlagu, koju odvaja u spremniku goriva. Voda koja je ušla u motor je loša stvar. Voda u ulju je još gore – ona znači napukli blok motora. Ispitna pasta (ako takvu imate) će promijeniti boju u slučaju prisutnosti vode.

7. Otvorite podne otvore. Ne bi smjeli namirisati plin ili vidjeti vodu.

8. Provjerite bilo kakva istjecanja. Ako prijašnji vlasnik brod nije koristio 2 do 3 mjeseca, brod će u spremniku goriva neko vrijeme imati plina. Etanol je također korozivan, posebno za stakloplastiku. Dovod goriva i spremnik goriva mogli bi procurivati.

9. U unutrašnjosti broda provjerite presvlake. Ako donje strane jastuka za sjedenje imaju zelene alge na šavovima, to indicira pravu prašumu algi skrivenu u pjeni.

10. Nedostaje li što? Provjerite postoje li prazne rupe vijaka koje izgledaju kao da su nekad nešto držale. Ili gomila ogoljene žice koja proviruje iz uredno odsječenih otvora? Izblijeđeni tragovi na trupu gdje su nekad bile dekorativne trake? Pogađate? Trake su skinute.