Vaš automobil je vaše prijevozno sredstvo u kojem često prevozite one najmilije, stoga mora biti pouzdan i siguran. Iako su ovlašteni servisi na glasu kao skupi, imaju mnoge prednosti koje ostali servisi nemaju.

1. Prevare u servisima – itekako! U ovlaštenima – teško.

Svatko zna nekog koga su barem jednom u servisu prevarili ili previše zaračunali. No, takvim servisima se još uvijek progleda kroz prste jer su jeftiniji, dok su ovlašteni servisi skuplji.
Primjerice, stojite na semaforu i vidite akciju četiri litre ulja za 150 kuna, pa se pitate jeste li vi jedini koji istu uslugu plati 700 kuna u ovlaštenom servisu, a učinak je (naizgled) jednak. Naime, nakon klasičnog servisa na autu ne osjetite preveliku promjenu. No ako primjerice promijenite amortizere ili komplet svih spona na ovjesu, to ćete odmah osjetiti jer je promjena opipljiva. Nažalost, potrošači često ne vide širu sliku, a to je da litra kvalitetnijeg ulja prema točnoj specifikaciji proizvođača na duge pruge radi uštedu na svim vezanim dijelovima auta. Uštedite li nekoliko stotina kuna, možete zaribati motor, čiji je popravak puno skuplji. Pitajte vlasnike dizelaša s DPF filtrima.

2. Ako vam to još nitko nije rekao, reći ćemo vam mi: auto je trošak.

Četiri litre ulja u shopping centru košta 150 kuna, svuda po gradu su table s porukama “besplatna izmjena“, pa u čemu je štos? Ne postoji „besplatno“. Postoji samo ono za što se isplati dati novac, a servis prijevoznog sredstva od nekoliko tisuća kilograma željeza koje vas vozi 100km/h definitivno spada u tu kategoriju. Prije kupnje novog ili rabljenog automobila, budite svjesni troškova servisa kako biste očuvali jamstvo na vozilo. Prije nego ste kupili vozilo dobili ste plan održavanja i potpisali jamstvene uvjete. Servis automobila je sastavni dio posjedovanja automobila. Ne želite li posjedovati automobil, i to je sasvim u redu; unajmljivanje auta je također jako raširena opcija, a ako se odlučite za dugoročni najam od servisa neće vidjeti ni “s”!

3. Ovlašteni servis ima odgovornost i reputaciju da dobro obavi posao

Morate imati i na umu da ovlašteni servis nema baš ništa od toga ako vas “oguli” jer im je prevažna njihova reputacija. Nitko vas neće prevariti i ne staviti novi filtar ulja i time sebi „uštediti“ 35 kuna. Višu cijenu proizvođač i ovlašteni servisi pravdaju većom kvalitetom dijela i sigurnošću da ste dobili kvalitetnu uslugu s garancijom. Izuzetno su rijetke situacije kad su kupci koji misle da su prevareni ujedno i u pravu, a isto tako su rijetke situacije kad vam u servisu ne promijene ono što stoji na računu.

4. Ovlašteni servis ne mijenja dio koji ne treba mijenjati

Nerijetko se događaju situacije u kojima klijenti misle da im je zamijenjen dio kojeg nisu htjeli mijenjati. Ovlašteni servisi rade po visokim standardima i ukoliko procijene da su kočnice alarmantno loše, oni će predlagati zamjenu. Ako trošak prelazi 500 kn od onog najavljenog troška servisa, oni će vas sukladno Zakonu o zaštiti potrošača nazvati i tražiti odobrenje za trošak. Ovlašteni servisi nazvat će čak i zbog jedne žaruljice od 20 kuna. Nerijetko manji servisi previde to pravilo i iznenade kupca uvećanim računom za, primjerice, 1500 kuna. U ovlaštenim servisima protokoli su najrazrađeniji i takve situacije neće se dogoditi. Stranke su često nerazumne, smatraju da su im “kočnice još dobre” jer im je tako rekao “prijatelj”, no njegove odgovornosti nema nigdje na vidiku ako se nešto dogodi. A ovlašteni servis dužan je sa servisa predati tehnički ispravno i sigurno vozilo i za to izdaje račun.

5. Servisne akcije pratite kao što pratite i akcije u shopping centru

Današnji auto u prosjeku ima 30.000 dijelova. Možete biti sigurni da savršeni auto ne postoji. I proizvođač to zna i stalno radi servisne akcije, a po potrebi i opozive. U slučaju da se otkrije neka mana na određenoj seriji automobila, oni će kontaktirati vlasnika i pozvati ga u servis. Ovlašteni servisi imaju sve specijalne alate i kontinuirano školuju svoje djelatnike, što je izuzetno bitno u modernoj, galopirajućoj novoj tehnologiji. Stoga, ako ste auto kupili od “treće ruke”, vaš kontakt nema nitko, prepušteni ste sami sebi. Takve servisne akcije otklanjaju mane besplatno čak i ako je auto stariji od 10 godina, ali samo ako dolazite u ovlašteni servis. Negdje drugdje, ma koliko dobar servis bio, moguće je da se takvo što propusti. Sad već i pet godina stari auto ima radarski tempomat, sustav za praćenje voznog traka i sustav automatskog kočenja na kojeg se, svjesni ili nesvjesni, oslanjate negdje u gradu, na zebri. Sigurno je da želite znati da su svi sustavi ispravni!

6. Ali ovlašteni servis je preskup.

Zastanite malo. Računajte da ćete do 500 kn razlike u računu uvijek platiti. U servisu će vam pod normalno doliti tekućinu za stakla, ulje u servouređaju volana, rashladnu tekućinu i slično. Ako primijete da su vam kotači van simetrije, mogu vam predložiti i geometriju kotača. U servisu vam mogu na vrijeme prepoznati istrošene kočnice, a ako pratite rasporede servisnih akcija, proći ćete i povoljnije i kvalitetnije! Dezinfekcija klime se također radi s visoko sofisticiranom tehnologijom, koja u današnje vrijeme Covid-19 puno znači vozite li često svoje ukućane. Ovlašteni servis ima odgovornost prema proizvođaču koji, osim strogih protokola i standarda, diktira i visok stupanj brige o kupcima, tako da i ako se dogodi ljudska pogreška, bez ijednog pogovora će vam na svoj trošak popraviti auto do te mjere da mu se vrate sve značajke koje je imao onda kada je u servis ušao.

7. A što ako ovlašteni servis ipak nekoga prevari?

Posjetite ga i zahtijevajte da vas se uvjeri da je sve učinjeno kako treba. Ako to prelazi vaše razumijevanje jer niste tehnički potkovani, povedite nekoga tko jest, ili angažirajte profesionalce – sudske vještake. Izuzetno su rijetki slučajevi prevara u ovlaštenim servisima jer bi ih u takvom slučaju kažnjavali drakonski. I proizvođač, ali i sudovi.

8. Kontinuitet u održavanju

Ako nastavite kontinuitet servisiranja u ovlaštenom servisu autu pružate najbolju njegu. Vode se zapisi, zna se što je točno i kada mijenjano. Općenito je loše “šarati” po serviserima kako tko ima akciju. Ulje ovdje, remen ondje. Servis je kao frizer: najbolje je imati svojeg kod kojeg uvijek idete. Auto ima puno dijelova, neke stvari nemoguće je vidjeti ako su dotrajale. Kontinuitet je dobar jer ćete uvijek dobiti preporuku što će na redu biti sljedeće. Manje radionice nastupaju po logici “vi kažete, mi radimo”, a ovlašteni servis vodi plan održavanja i vodi brigu o svojim klijentima. Sve ćete znati na vrijeme. I još jedna izuzetno važna stvar: ovlašteni servisi za svoje redovite odnosno stalne klijente nude mobilno jamstvo. Na taj način izbjegavate iznenadni trošak ako se auto negdje pokvari.

9. Sigurnost

Samo je potpuno ispravan auto ujedno i siguran auto. Ako se nešto negdje dogodi, vi svoju savjest kao odgovorni vlasnik štitite knjigom održavanja iz ovlaštenog servisa. Drugim riječima, pokazujete da ste učinili sve najbolje što ste mogli kao vlasnik, sukladno preporuci proizvođača vozila kojim je prouzročena šteta ili nešto gore. A kad ćete biti spremni za prodaju svog ljubimca, znajte da auto koji ima servisnu knjigu i ispis kilometraže vrijedi više! Automobil je složena stvar, industrija strelovito napreduje i, ma što mislili o ostalim servisima, činjenica je da svaki pojedini model ovlašteni serviser poznaje najbolje.