Zašto je važno proći trening sigurne vožnje?

Svi se sjećamo osjećaja koji nas je prožeo kad smo prvi put gledali film Brzi i Žestoki. Priznajte da ste i vi barem na djelić sekunde poželjeli biti kaskader iz filma koji izvodi nevjerojatne poteze za volanom automobila. Kad bi barem postojao neki način da se na jedan dan pretvorimo u vozača nabrijanog bolida, koji pod ručnom pravi velike krugove na asfaltu i pritom zadivi sve djevojke, zar ne? Pa, postoji – i to 20-ak minuta od centra Zagreba!

Većina vozača svoje vozilo koristi samo za osnovne svrhe, no ostanu zaleđeni kad naiđe prva „škakljiva“ situacija. Primjerice, kad ste zadnji put uistinu jako zakočili ABS-om, kočili na poledici ili pod ručnom?

Znate li koliko kilograma ima prosječna ženska torbica, ležerno smještena na stražnjem sjedištu auta, i koju težinu poprima prilikom sudara? Naime, ženska torbica od samo 3 kilograma prilikom sudara pri brzini od samo 50 km na sat poprima težinu od 165 kilograma. A zamislite tek koju težinu bi poprimila osoba koja nije vezana na stražnjem sjedalu…

Ako u oštri zavoj uđemo prebrzo i gubimo kontrolu, što činiti? Okrećemo li volan naglo ulijevo, držimo li ga grčevito ili pustimo da se sam izravna? Dodajemo li gas ili stisnemo kvačilo? Sve su ovo pitanja koja bismo htjeli odgovore u praksi, ipak nas je strah svoje i sigurnosti drugih u prometu.

ORYX Centar za sigurnu vožnju u Mičevcu u neposrednoj blizini Zagreba jedini je centar u Hrvatskoj u kojem vozači mogu proći trening sigurne vožnje. Centar je vrhunski opremljen i specijaliziran za izvođenje treninga sigurne vožnje na posebnim modulima namijenjenim za vježbanje različitih tehnika vožnje.

Površina od 80.000 kvadratnih metara s 4 modula omogućuje izvođenje vježbi vožnje na automobilu, motociklu, kamionu ili autobusu te mnoge druge specijalne vježbe u potpuno sigurnom okruženju i na najvišoj razini po uzoru na najmodernije centre za sigurnu vožnju u Europi.

trening sigurne vožnje

Nesiguran vozač je najopasniji vozač, slažemo se svi. Stoga u vožnji treba biti svjestan svojih mogućnosti, sposobnosti automobila i promatrati situacije oko sebe. Također treba biti svjestan tipičnih vozačkih pogrešaka koje mogu dovesti do nepoželjnih posljedica.

Pogotovo kad nam jesen ili zima pokucaju na vrata, a prometnice su mokre, skliske ili pune lišća ili snijega? Nekad je dobrodošlo u sigurnim uvjetima utvrditi gradivo kako bismo još sigurnije kročili ulicama. Na treningu će sudionici naučiti mnogo toga što zasigurno nisu znali o automobilima i sigurnosti u vožnji, kako u teoriji tako i u praksi. Cilj treninga je osvijestiti polaznike o svakodnevnim opasnostima koje vrebaju u prometu i osposobiti ih kako bi bili sposobni da pravodobno uoče i procjene opasnosti, i ispravno reagiraju u opasnim situacijama.

Praktični dio edukacije se obavlja na vozilima polaznika, a polaznici koji  žele, mogu uz nadoplatu i rezervaciju unajmiti vozila za bazni i napredni trening u ORYX Rent a caru.

sigurna vožnja trener

Možete isprobati module simuliranja kiše , zaleđenih površina ili izbjegavanja prepreka na cesti. Različitom kombinacijom modula i intenziteta korištenja kreiraju se brojni programi edukacije za vozače na Centru za sigurnu vožnju podijeljeni u stupnjeve po težini. Tako se nude bazni poludnevni i cjelodnevni treninzi, napredni treninzi sigurne vožnje te specijalistički treninzi vožnje. Želite li naučiti štedljivije i učinkovitije voziti, EKO Treninzi su idealni jer uz pomoć posebnog i licenciranog treninga EKO vožnje moguće je značajnije smanjiti potrošnju goriva. Osim za automobile nude se treninzi za motocikle, ali i za dostavna i teretna vozila te za velike kamione i autobuse.

Teorijskim predavanjima ali i simulacijama raznih nepredvidivih i ekstremnih uvjeta u prometu  polaznici mogu učvrstiti svoja znanja i iskušati vozačke vještine, upoznati granice svojih sposobnosti vožnje, naučiti pravilno reagirati u opasnim situacijama te, u konačnici postati sigurniji vozači. Sve to se odvija u potpuno sigurnom okruženju kako bi vozači nakon toga bili sigurniji i oprezniji te pravilno reagirali u kritičnim situacijama u stvarnom prometu.