Kada su automobili u pitanju, izreka ‘Bolje spriječiti, nego liječiti’ više je kao zakon. Mnogi popravci su izuzetno skupi, a mogu se lako spriječiti. Stoga barem jednom godišnje prepustite svoj automobil stručnjacima i odradite osnovni pregled auta. Čak i manji kvarovi mogu za sobom povući veće i dodati troškove, a nepotrebno je spominjati koliko je važna sigurnost vozača i putnika.

Mali kvarovi vuku veće

Tako primjerice minimalno curenje motornog ulja kroz duži period prosječni vozač neće primijetiti. Sve dok se ne upali lampica za ulje, što može potrajati tjednima. Do tada je ulje već moglo onečistiti klinasti remen i remen razvoda koji se zbog toga moraju zamijeniti. Također, ako zupčasti remen pukne u vožnji, može izazvati brojne dodatne probleme, a redovnim pregledom mehaničari će ga zamijeniti na vrijeme.

Tehnički pregled ne provjerava sve

Iako automobili svake godine prolaze obavezne tehničke preglede, to nikako nije isto niti dovoljno. Na tehničkom pregledu se ne pregledava stanje motora, sustav za ubrizgavanje niti elektronika koja je ključna za većinu novijih automobila. Stoga je važno obaviti opširan osnovni pregled vozila jednom godišnje u servisu ako auto prelazi 15.000 do 20.000 km na godinu.

Što sve sadrži osnovni pregled?

Osnovni pregled trebao bi obuhvatiti:

  • dijagnostiku automobila,
  • provjeru motora i mjenjača,
  • provjeru stanja svjećica ili grijača u dizelašima,
  • provjeru stanja klinastog i razvodnog remena,
  • kontrolu rashladnog i kočionog sustava, alternatora i akumulatora, stanje ovjesa, gumenih dijelova i zglobova u automobilu,
  • provjeru guma, klima sustava, ispušnog sustava, svjetla, brisača i mlaznica.

Po želji vlasnika može se prekontrolirati i bilo što od ostalih dijelova koji imaju problem, primjerice stakla, vrata i slično, a po potrebi obaviti i zamjenu motornog ulja, filtera ulja i goriva.

osnovni pregled automobila

Kada otići na pregled?

Proizvođači automobila u svojim uputama navode u kojem periodu treba obaviti osnovni pregled, kao i period ili kilometražu nakon koje treba zamijeniti određene dijelove ili sustave. No, ponekad ipak treba poslušati ljude u servisu.

Najbolji primjer je sintetičko motorno ulje za koje se, prema proizvođačima, zamjena preporučuje svakih 30 ili čak 60.000 kilometara. Stručnjaci pak kažu kako ulje treba zamijeniti već nakon 15.000 kilometara, jer filter ulja nakon toga više ne može uklanjati onečišćenja. Ovakva ušteda može dovesti do ubrzanog trošenja motora.

Za neke automatske mjenjače proizvođači automobila tvrde kako mogu čitav vijek izdržati s jednim uljem. No, stručnjaci se slažu kako ulje za prijenos treba zamijeniti, ovisno o tipu mjenjača, svakih 30 do 60.000 kilometara. Ulje je povremeno potrebno promijeniti kako bismo osigurali besprijekoran rad mjenjača i trajnost njegovih komponenti.

Ni filteri zraka ne traju dvije godine kako nas uvjeravaju, pogotovo ako se stalno vozite po gradskim gužvama.

Dogovorite termin i lokaciju servisa u AutoZubaku i sigurno se vozite.