Vožnja na staro ulje. Ulje u motoru je ključno u automobilu poput krvi u tijelu. Previše se ne preporučuje, a premalo može dovesti do kvara. Nije zanemarivo ni koje ulje koristite, no izuzetno je važno da ga promijenite na vrijeme. Ulje treba provjeriti svakih nekoliko tjedana i po potrebi nadopuniti. Ako je čađavo i neprozirno, treba ga promijeniti. U nastavku donosimo prve znakove da je vrijeme za promjenu ulja u motoru te koliko često i kako provjeravati razinu ulja.

Prvi znakovi da se vozite na staro ulje

Prvi znak da je ulje staro je povećana temperatura motora jer se ulje zgušnjava, gubi viskoznost i više ne podmazuje kako treba pa postoji mogućnost pregrijavanja. Naime, osim podmazivanja, što mu je primarna funkcija, ulje ima i svojstva hlađenja. Već mali nedostatak ulja može dovesti do trenja nekih dijelova koji se time iskrivljuju i nepovratno oštećuju te je moguća samo zamjena. Ako nestane ulja, automobil će početi proizvoditi metalne zvukove. Ne čekajte ni sekunde, odmah nadolijte ulje. Potpuni nedostatak ulja dovodi uvijek do kvara na motoru. Previše ulja loše utječe na brtve jer se nakon zagrijavanja volumen ulja povećava i stvara pritisak na brtvene elemente.

voznja na staro ulje

 

Oštećenja koja mogu nastati pri vožnji na staro ulje

Prljavo ulje stvara dodatno trenje koje istroši stijenku cilindra. S vremenom, povećanje promjera cilindra i postojanje bilo kakvih nepravilnosti na stijenci cilindra također pospješuju probijanje. Kako se trošenje nakuplja, događa se više propuhivanja. Prljavo ulje također doprinosi trošenju ležajnih površina, što smanjuje pritisak ulja.

Kako provjeriti ulje?

Vozači se uglavnom pouzdaju u lampice da će javiti problem s uljem, no sigurnije je provjeru preuzeti na sebe. Ne traje dugo, a može vam uštedjeti puno novca za nepotrebne popravke. Ulje se uvijek provjerava kada je automobil hladan, najmanje 10 minuta nakon vožnje i obavezno na ravnoj površini. Obrišite mjernu šipku te je umetnite u otvor kako biste provjerili razinu ulja. Idealno je ako je ono na pola puta između oznaka za minimalno i maksimalno. Stručnjaci tvrde kako se razina ulja treba razlikovati ovisno o godišnjem dobu. Tako zimi ulje treba biti  na trećini udaljenosti između linija kako bi se brže zagrijalo, a ljeti na dvije trećine. Ulje dolijevajte polako uz provjeravanje razine kako ne biste pretjerali jer ga je lakše doliti nego vaditi.

Vožnja na staro ulje – Zaključak

Vožnja na staro ulje može uzrokovati trošenje dijelova motora i pretjerano zagrijavanje. Ulje treba redovito provjeravati, a primjetite li da je crne boje, treba ga i zamijeniti. Nema pravila koliko koji auto troši ulja. Trebate znati da stariji automobili troše viša ulje, a treba ga i češće provjeravati, pogotovo ako se puno vozite. S vremena na vrijeme treba kod mehaničara promijeniti kompletno ulje, ono se ne može vječno samo nadopunjavati. Svom mehaničaru se morate javiti i ako primijetite curenje ulja ispod auta.

Testirali smo nekoliko motornih ulja i odabrali najbolje!