Ako dosad niste uredno spremili svoj gumenjak koji vam uglavnom služi kao pomoćni čamac na brodu, sada je krajnje vrijeme da to učinite.

Većinom se čamac samo smota i ostavi negdje sa strane, s mišlju ‘to ću napraviti kasnije’. A to kasnije nikako da dođe, pa je ovo podsjetnik što sve treba napraviti da bi gumica u proljeće bila potpuno spremna za nove avanture. Zato, evo par savjeta kako ispravno spremiti gumeni/puhani čamac preko zime:

  • Operite gumenjak blagim deterdžentom i isperite pijesak i ostalo smeće
  • Provjerite stanje ventila i čepa za odvod vode
  • Kada ste to temeljito napravili, čamac je spreman za spremanje
  • Ako je prostor za spremanje ograničen, čamac možete složiti u njegovu prijenosnu vreću, samo budite sigurni da je sve potpuno suho
  • Ako ga kanite spremiti napuhanog, ispustite malo zraka
  • Ako je gumenjak nešto veći i kanite ga ostaviti na prikolici, neka svakako bude ravan a ne nagnut
  • Ako imate gumenjak s tvrdim dnom (tzv. RIB) gdje se komore mogu demontirati, skinite ih kako bi pošteno očistili komore i trup
  • Na kraju, pazite da vam se ne usele štakori ili miševi, jer bi u proljeće mogli imati sito od čamca

Vanbrodski motor isto treba propisno spremiti, ako nemate volje za pravi servis, barem ga isperite slatkom vodom i ispustite benzin. Par kratkih savjeta za posao od pola sata:

  • Prije svega proučite uputstva proizvođača, jer on najbolje zna kako se motor mora spremiti na kraju sezone. Njegove su upute zakon za dotični motor (posebno ako je u garantnom roku).
  • Motor isperite slatkom vodom, za mali motor vam ni ne trebaju slušalice, dovoljno je petu uroniti u kakvu kantu s vodom (razina vode mora dosezati otvor za usis). Neka radi desetak minuta da se ispere sve što se tijekom ljeta nakupilo u peti.
  • Pred kraj rada motora zavrnite mu dovod goriva da bi ispraznili dovod i karburator. Prije nego što motor počne trokirati zbog nedostatka goriva, WD-om nasprejajte karburator kroz dovod.
  • Kada je ispiranje gotovo, pustite neka se ocijedi sva voda. Izvadite svjećicu i povucite starter da izvučete ostatke vode iz pumpe.
  • WD-om nasprejajte unutrašnjost motora kroz otvor svjećice. Povucite starter par puta da se ulje raširi po cijeloj unutrašnjosti. Vratite svjećicu, ali je ne pritežite prejako.
  • Zamijenite ulje u karteru i peti. Preko ispuha na propeleru stavite najlon, da vlažan zrak ne ulazi u motor.
  • Ako vam je ostalo benzina, iskoristite ga negdje drugdje (automobil), jer u proljeće baš nije preporučljiv ako ne želite probleme. Ako baš imate veliki spremnik goriva koji je teško isprazniti, napunite ga onda do vrha, kako bi smanjili kondenzaciju i stavite neko sredstvo za stabilizaciju benzina.

I to je to, nije bilo teško, zar ne?

Odgovori