Ne cijenimo što sve imamo dok to ne izgubimo – kaže stara izreka, a ona je itekako prikladna i za toplu vodu koju svaki dan uzimamo zdravo za gotovo. Otkad su bojleri prije 50-ak godina ušli u svako kućanstvo, postali su nezaobilazan dio, ali kad se pokvare, znamo li identificirati kvar? Donosimo vam par savjeta što napraviti kad bojler otkaže poslušnost.

Kada se dogodi da vam iz slavine teče samo hladna voda, bojler bi trebalo što prije popraviti. Naravno, najbolje i najsigurnije rješenje je zvati majstora, no prije nego što ga pozovete, postoji nekoliko stvari koje sami možete provjeriti i lako otkloniti kvar.

Imate li garanciju?

Logično je da za početak morate pregledati bojler kako biste otkrili kvar, no prije nego išta otvarate, zavirite u ladice i pronađite papire koje ste dobili kupovinom bojlera. Ako vam garancija još uvijek traje, preskočite sve sljedeće korake i obavezno se obratite ovlaštenom servisu.

No ako je garancija bojlera prošla, nastavite čitati. Prije nego što započnete s pregledom, pronađite glavni dovod struje u kuću, tj. kutiju s osiguračima i isključite glavnu sklopku. Isto tako, zatvorite vodu, a prije pregleda bojlera, isključite bojler iz struje.

Provjerite elemente za grijanje bojlera

Kvar grijača na bojleru je najčešća vrsta kvara, uglavnom zbog kamenca. Sastav vode, koja je kod nas umjereno tvrda, može dovesti do problema na bojleru. S vremenom se kamenac taloži na grijačima, što ne utječe samo na kvar grijača, već i na povećanje potrošnje električne energije. Naime, grijačima treba više vremena da zagriju vodu ukoliko ima kamenca na njima. Za zamjenu grijača potrebno je isključiti struju i ispustiti svu vodu iz bojlera. Budući da se sa strujom ne valja igrati, preporučujemo da pozovete majstora. Unutarnji elementi se odvoje, a grijač se zamjeni novim. Za ovaj posao potrebno je odvojiti desetak minuta, od čega glavnina posla otpada na samo ispuštanje vode iz bojlera.

Provjerite termostat

Možda se čini očiglednim, ali u dosta slučajeva razlog je isključeni ili sniženi termostat. Moguće je da ste ga isključili kada ste na neko vrijeme izbivali iz kuće ili je tako podešen zbog energetske učinkovitosti. Provjerite i je li termostat podešen na dovoljno visoku temperaturu.

Provjerite sigurnosne ventile

Ako topla voda svugdje savršeno funkcionira osim pod tušem ili u slavini u kupaonici, vjerojatno problem leži u ventilima. Ako se topla voda ne pojavljuje, moguće je da je ventil za izmjenu vode neispravan ili je zaglavljen. Ako je tlak u bojleru previsok, možda u sustavu ima previše vode. Ovo lako riješite tako da na najnižem radijatoru u kući odvrnete ventil i pustite vodu da otječe. U zimskim mjesecima ta voda može biti vruća, pa pripazite da se ne opečete.

Ako je riječ o slabom pritisku vode…

Slab pritisak vode uobičajen je problem svakog domaćinstva, posebno u hladnom razdoblju. I upravo će vas slabi pritisak najčešće dovesti do mišljenja da topla voda ne radi. Naime, bojler će i dalje najnormalnije raditi, no protok vode do ventila će se smanjiti. Slab pritisak vode često se javlja zbog smrznutih cijevi i ne zahtijeva nikakve popravke. Samo pričekajte da vrijeme malo zatopli. A možda je banalni uzrok da je prethodni majstor malo previše zavrnuo glavni ventil od vode.

Provjerite tajmer

Ponekad se bojleri pokvare jer tajmeri ne rade ispravno. Možda je tajmer sam od sebe krenuo naprijed ili unatrag ili se resetirao kad je nestalo struje. Podesite ga kako treba.

Kad ništa ne radi, najbolje je sve resetirati

Ako je kućanski aparat modernijeg datuma proizvodnje, onda zasigurno posjeduje neku vrstu mikroprocesora koji izvodi programske radnje te upravlja i nadzire radom uređaja. Kao i kad nam mobitel zablokira, najlakše i najbrže rješenje je resetirati ga. Isti slučaj je i s bojlerima i sa svim elektroničkim spravicama. Pokušajte isključiti bojler i ponovno ga upaliti nakon nekoliko minuta. Ako usprkos resetiranju bojler ne krene u normalan rad, morate pozvati servisera da otkloni kvar.

POMOĆ U KUĆI proizvod je u sklopu kojeg ORYX Asistencija svojim članovima organizira pomoć u hitnim slučajevima te obavlja besplatan popravak i otklanja kvar koji je nastao u stanu ili kući. Pomoć u kući ORYX Asistencije možete ugovoriti u svojoj osiguravajućoj kući, banci, telekom ili kartičnoj kući, kao sastavni dio njihovih proizvoda. Sa samo jednom intervencijom u 5 godina, isplati se biti članom ORYX Asistencije.