Kapetan Charles F. Chapman napisao je poznatu knjigu o plovidbi, koja i u svom 67. izdanju ostaje “vodič” za sve nautičare. U izdanju iz 1959. godine su rijetki savjeti testirani na moru, pa ih iskoristite za sigurniju plovidbu sljedeće sezone.

1. Ako kompas ima električno osvjetljenje, omotajte žice jednu oko druge. Protok struje kroz ravno položene žice može biti izvor velike količine pogreške kompasa.

2. U navigaciji po teškim plovnim putovima odaberite prirodne znamenitosti kao orijentire ako nema utvrđenih oznaka da služe kao vodiči. Udaljenost se može izvući izravno na karti.

3. Ako sidro ostane zakačeno za grebenasto dno, pokušajte ga izvući cijelog pomoću par brodskih manevara da ne izgubite sidro zajedno s konopom (lancem). Krenite naprijed dok ne dođete okomito iznad sidra, provjeravajući da li je konop slučajno popustio. Ako nije popustio, potrebno je napraviti veliki krug prelazeći početnu točku s koje se krenulo u manevar. Po završetku kruga sidro bi se trebalo otkačiti jer je vučeno sa suprotne strane od mjesta gdje je zakačeno za dno.

4. Trenje i abrazije su među najgorim neprijateljima konopa. Materijali za zaštitu od trenja će zaštititi konop. Ako ste duže vrijeme na sidru, uvijek je dobro s vremena na vrijeme popuštanjem ili zatezanjem konopa promijeniti mjesto trenja.

5. Navigacijski smjer prema objektu koji je prikazan na karti, pokazuje da ste negdje na predviđenom kursu. Mjerenje dubine u isto vrijeme će, ako se obala ravnomjerno položi, dati dobru aproksimaciju položaja.

6. Nikada nemojte biti previše sigurni s obzirom na položaj vašeg broda, jer je prekomjerno samopouzdanje dovelo mnoge iskusne nautičare do užasne katastrofe. U rizičnim vodama, razboriti skiper će stalno provjeravati i raditi korekcije kako bi stalno bio na sigurnoj strani.

7. Da bi upravljali brodom, prvo to morate i znati. Znati što i kada ćete nešto učiniti, koliko ćete to brzo učiniti i koliki vam je prostor potreban. Niti jedan članak ili tekst ne mogu vam dati to znanje – ono dolazi samo iz stvarnog iskustva i prakse.

8. Najvažnija stvar u plovidbi je oprez. Ništa nije bitnije od skiperova “vječne budnosti koja je cijena sigurnosti”. Najbolji i najiskusniji skiper su priznali koliko su često bili zavarani nekom varkom vjetra ili struje.

9. Ako plovite kroz sumnjiv kanal po vjetrovitom danu, favorizirajte privjetrinsku stranu kanala. U slučaju nasukavanja, moglo bi biti vrlo teško izvlačiti se pomoću sidra na zavjetrinskoj plićini.

Izvor: Captain John

Odgovori