Svaki brod treba dovoljno alata za rješavanje osnovnih problema. Trik je u tome, naročito na malim i srednjim brodicama, da imamo ono što nam je neophodno za osnovne popravke, a ne da vučemo cijeli kontejner s alatom. Evo što je potrebno i zašto.

• Dacron vrpca za popravak jedara, rupa na brodu, pa čak i habajućih površina. Ako su jedra jedrilice iz egzotičnih materijala poput karbona ili Kevlara, rezerva mogu biti ljepljive trake iz Kevlara.

• Gumeni čepovi ili smjesa u obliku paste koja trenutno spriječava prodor vode u brod. Koristi se prilikom havarija, puknuća oplate, cijevi, i drugih problema.

• Najlonska traka za jedra, koja se koristi za popravak gotovo bilo kojeg jedra.

• Ibuprofen pomaže kod bilo koje boli, uključujući i za članove posade koji su večer prije konzumirali previše alkohola.

• Škare za rezanje trake, konopa, itd. Nije nužno ako višenamjenski alat ima dobre škare.

• Vodootporni marker za označavanje podešavanja, podigača itd. S njim također možete napisati svoje ime na vašoj bocu vode.

• Upaljač ili par kutija šibica (nepromočive). Dobro će doći za spaljivanje krajeva konopa kako bi se spriječilo razvlačenje niti, a svakodnevno će se koristiti kod paljenja plinskog kuhala.

• Krema za zaštitu od sunca.

• Dvoje multifunkcijska kliješta, svakako iz kvalitetnog brodskog inoksa (A4 | Aisi 316) da ih ne izgrize sol nakon prve sezone. S dvoja, možete držati vijak s jedne i maticu s druge strane za stezanje vijaka.

• Mornarski multifunkcijski nož. Imajte ga uvijek uz sebe, nikada ne znake kada ćete trebati hitno odrezati neko uže u nekakvoj izvanrednoj situaciji (a s njim možete i otvoriti pivo).

• Rezervno uže za privez prikladne duljine i prekidne čvrstoće za zamjenu popucalog ili istrošenog.

• Stik za usne, koji se osim za očigledno, može iskoristiti za premazivanje kazaljki analognih instrumenata, sprečavajući ih da zapinju.

• 2 osigurača s prstenom (split pin). Zbog bilo kojeg razloga, pinovi mogu ispasti, pa s rezervnim uobičajene veličine lako ih se zamijeni.

• Električna izolir traka – za svaku namjenu na brodu.

• Vunice (muštravent, pokazivači vjetra). Bez njih je teško jedriti, pa stalno treba imate par rezervnih.

• Dyneema uže. Nekoliko takvih komada mogu spasiti dan – za vezanje koloturnika, prekinutog konopa za pritezanje stražnjeg roglja jedra, vangova, itd.

• Kablić s ispolcem. Zlu ne trebalo, treba ga imati, nikad se ne zna kada kaljužna pumpa može otkazati. Za kontinentalce koji ne znaju što je to – vjedro s lopaticom za izbacivanje vode iz barke.

• Vodootporna baterijska svjetiljka

Izvor: Sailing World

Odgovori