Nautička sezona ušla je u svoju posljednju fazu i iako ljetos možda za neke i nije bila najbolja, mnogi su nautičari dobro iskoristili svoje brodove. U prilogu je par Vetusovih preporuka, trikova i iskustava kako najbolje koristiti i održavati njihove proizvode. Ako slučajno nemate Vetusovu opremu na brodu, nije loše pročitati ove savjete, jer se mogu primijeniti na slične proizvode drugih proizvođača.

Motor:

  • Redovito provjeriti nivo motornog ulja, sredstva za hlađenje i ulja u reduktoru. Paziti da se kod nadopunjavanja koristi ispravno ulje ili sredstvo za hlađenje.
  • Pokušati redovno maksimalno opteretiti motor. To će pomoći u sprečavanju stvaranja cakline na provrtima cilindra i stvaranju ugljika na glavi cilindra.
  • Redovno provjeriti ispušnu cijev kako bi pogonska voda cirkulira kroz motor.
  • Dobro paziti da se gorivo toči na provjerenim crpkama.

Sustav odvodnje septičkih voda:

  • Redovito prazniti i ispirati septički spremnik s čistom vodom.
  • Provjeriti čvrstoću spoja svih gibljivih crijeva.
  • Osigurati da izlazna cijev bude namještena u silaznoj putanji prema spremniku septičkih voda ili ispustu. Izbjegavati nagibe i koljena gdje otpadne vode mogu stajati i stvarati neugodne mirise.
  • Redovito ispirati ispusnu cijev s čistom vodom. To će također pomoći da ne bude neugodnih mirisa.

Pramčani potiskivač:

  • Provjeriti čvrstoću svih električnih spojeva, posebno kablova akumulatora. Zbog promjena temperatura i vibracija, ovi spojevi mogu popustiti.
  • Nikada ne koristite pramčani potisnik duže od par minuta u kontinuitetu. Motoru treba vremena da se ohladi zbog topline koju generira.
  • Nikada ne koristiti pramčani porivnik u smislu propulzije.
  • Provjeriti da se potisnik nalazi u suhom i dobro ventiliranom prostoru i da dotok rashladnog zraka nije blokiran stvarima spremljenim oko njega.
  • Kod upotrebe potisnika dobro paziti na blizinu plivača/kupača i manjih čamaca.