Još samo mjesec dana i počinje ljetna zabava. Ako prođete kroz dolje objavljeni podsjetnik neophodnih proljetnih radova, vaše će plovilo dočekati prvi dan plovidbe potpuno spremno. Pa, krenimo. Prvo akumulatori.

  • Ako je neophodno, reinstalirajte akumulatore. Olovne akumulatore nadopunite do vrha destiliranom vodom. Priključite ih na punjač i napunite do kraja. Očistite žičanom četkom i pritegnite sve spojeve, posebno terminale akumulatorskih kablova. Terminale namažite izolirajućim filmom masti, ili ih posprejajte zaštitnim sprejom.
  • Otvorite i zatvorite sve ventile, ručke bi morale ići glatko. Cijevi bi trebale imati dvostruke inoks obujmice. Zamijenite svaku koja izgleda zahrđalo. Uvjerite se da vrh filtera za tekućine dobro priliježe.
  • Provjerite navigacijska svijetla. Očistite/stegnite spojeve i zamijenite žaruljice koje ne rade ispravno.
  • Provjerite priključke za VHF i GPS antenu tako da ih odspojite i pošpricate lubrikantom protiv vlage (WD-40), ponovno spojite i testirate.
  • Potražite naznake curenja na trim cilindrima kao i na hidrauličnim pumpama upravljača i klipovima pumpe. Zamjenite O-prsten ili brtvu ako pušta.
  • Provjerite da je brtvenica ili šupernica kompletno suha dok je brod na doku.
  • Ispitajte sve bočne prozore, bokaporte i palubnu opremu na prljavštinu, loše spojeve, zelenu koroziju i bilo koji znak propuštanja vode koji treba zabrtviti.
  • Ispitajte kaljužne pumpe, prekidače plovka i alarme.
  • Ispitajte alarme dima i CO2, detektore plina i benzinskih para.
  • Provjerite datume trajnosti na bakljama i protupožarnim aparatima.
  • Provjerite i servisirajte sigurnosnu opremu kao što su prsluci za spašavanje i opremu za slučaj čovjeka u moru (MOB).

Brod na suhom vezu

  • Ispitajte propelere na udarce, udubljenja ili deformacije. Pinovi moraju biti na mjestu. Uhvatite propeler i pokušajte pomicati osovinu – ako je klimava, svinuti ležaj treba zamijeniti.
  • Zamijenite plastične fitinge blizu vodene linije onim iz bronce ili Marlona.
  • Zamijenite istrošene anode, sve koje su potrošene preko polovice (osovina, Z-pogon, trim ploče).
  • Osovina kormila ne smije biti svinuta.
  • Kad se brodica spusti u vodu, provjerite kormilo i sve fitinge koji prolaze kroz trup da negdje ne puštaju vodu, provjerite šupernicu dok plovite da uvijek postoji stabilno kapanje.

Vanjski pogoni i vanbrodski motori

  • Kontrola manžete vanjskog pogona da nije popucana ili pohabana (posebno na pregibima).
  • Provjerite nivo ulja kod hidrauličnog trima.
  • Provjerite mazivo ulje. Kremasto ulje indicira prisustvo vode i lošu brtvu. Mnogi proizvođači preporučuju promjenu ulja svake godine.

Motori i povezani sustavi

  • Provjerite crijevo za dovod goriva, uključujući otvore za ulijevanje i ventilaciju, da nisu mekani, okrhnuti ili puknuti. Prekontrolirajte sve spojeve. Mirišu li na benzin (obrišite crijevo čistom krpom i potom pomirišite krpu)? Iskoristite krpu da provjerite mirise na spojevima.
  • Crijeva tekućine za hlađenje moraju biti tvrda, ne smiju curiti, a spojevi moraju biti dvostruko osigurani.
  • Sve obujmice sa znakom korozije zamijeniti.
  • Zamijeniti filtere goriva.
  • Očistiti ili zamijeniti filter zraka.
  • Promijeniti ulje motora osim ako je promijenjeno u jesen (poželjnije). Prekontrolirati razine tekućina: prijenos, hidraulično-upravljačka tekućina, sredstvo za hlađenje.
  • Provjeriti napetost remena i njegovu istrošenost.
  • Kontrola pumpi morske i slatke vode na curenje, po potrebi zamijeniti brtve.
  • Zamijeniti impeler morske vode ako je stariji od jedne godine.
  • Provjeriti ispušni razdjelnik, u slučaju korozije zamijeniti.
  • Zamjena (jeftine) brtve na izmjenjivaču topline svake godine pomaže u sprečavanju korozije na kućištu.
  • Ispitati ventilator motornog prostora.
  • Provjerite vanjski plašt svih kontrolnih kabela. Pukotine i nabreknuća indiciraju koroziju i znače da se kabel mora zamijeniti. Na krajevima ih namažite vodootpornom mašću.

Oputa jedrilice

  • Pregledajte pričvrsne spojeve da nisu napukli ili zahrđali (manja promjena boje je prihvatljiva). Pomične zaputke trebaju biti gipke i bez naznaka trenja.
  • Stavite krpu preko štraja i pripona da nađete „udicu“ koja indicira da je potrebna zamjena.
  • Skinite ljepljive trake sa zateznih spona i podmažite ih teflonskom mašću. Zamijenite stare trake novim.
  • Zabrtvite lande ako je potrebno, a ako sumnjate da je oko središta lande vlaga, izvadite je i popravite.
  • Polijevajte vodom preko spojeva sartija s trupom da provjerite da li puštaju. Provjerite znakove rđe izvana i iznutra. Po potrebi zamijeniti i zabrtviti pukotine.

Odgovori