Svi nautičari imaju neka vlastita loša iskustva, netko veća, netko manja. Jer svi smo samo ljudi i greške nisu ništa neuobičajeno. Jedino pametni uče iz njih odmah, oni drugi to čine na teži način, većinom usred mora, kada nema nikoga da im pomogne. U nastavku donosimo osam iskustva pojedinaca koja bi vam mogla uštedjeti veliku gnjavažu, a nekad spasiti i život.

  • Pogreška s akumulatorom: Kod prespajanja akumulatora, zna se desiti da jedna od žica negativnog pola spuzne iza akumulatorske kutije. Shvatit ćete da nešto nije u redu kada trim motora radi dobro, a motor neće upaliti. S toliko kablova koji spajaju više akumulatora lako je pogriješiti, pa je pametno prije svakog odspajanja fotografirati spojeve, kako se takva i slične greške ne bi desile kod ponovnog spajanja. Druga greška je obrnuti polaritet, zbog kojeg nastaje opasan kratki spoj i često je popraćen požarom.
  • Pogreška sa sigurnosnom opremom: Prije svake zime odgovorni vlasnici pospreme brod i uskladište opremu. No, u proljeće se zna desiti da luku napuste bez nekih važnih dijelova sigurnosne opreme. Zato papir u ruke i napravite kontrolni popis. S njime se prije svakog isplovljavanja lako provjeri da li je sve na brodu, a također treba provjeriti i datume na signalnim bakljama, te da je protupožarni aparat u zelenoj zoni.
  • Pogreška s prikolicom: Zima katastrofalno utječe na nezaštićene prikolice ostavljene kojekako u nekom kutu dvorišta ili na parkiralištu. Unatoč tome, parkiralište se često napušta bez provjere svjetala na prikolici. Obavezno provjerite sve električne instalacije prije svakog odlaska i dobro se uvjerite da je s prikolicom sve u redu. Usput, provjerite i tlak u gumama i kočnice.
  • Pogreška VHF-a: Na jedrilicama s VHF antenama na vrhu jarbola, zajednički problem na starijim brodovima je strunuti koaksijalni kabel blizu osnovice jarbola. Kada pokušate koristiti svoj VHF radio i nitko vas ne čuje, shvatite da odmah treba promijeniti kabel, iako bi bilo pametnije učiniti to dok ste još u marini. Ako vaš VHF ima DSC s pozivanjem maydaya preko jednog gumba, provjerite da je spojen na GPS ili ploter.
  • Pogreška s dingijem: “Važno je zapamtiti da se svako proljeće detaljno provjeri pomoćni čamac – to se često previdi, a rezultat su dijelovi koji nedostaju, gnijezda raznih životinjica, itd. Ne treba zaboraviti ni servisirati njegov motor. Ako to ne učinite, lako vam se može desiti da zažalite čim napustite brod.
  • Pogreška s drenažnim čepom: Ako imate čamac kojeg vozite na prikolici s krmenim drenažnim čepom, čep odmah uzmite i pričvrstite ga na ručicu gasa ili upravljač, tako da će biti nemoguće da ga ne primijetite prije spuštanja u vodu. Da, to se događa. I ne bi bili prvi. Ništa tako ne privuče pažnju kao voda oko gležnjeva.
  • Pogreška kod bojanja: Mnogi sam svoj majstori žele proći što jeftinije i kod bojanja podvodnog dijela trupa koriste jeftine valjke. Ubrzo otkriju zašto je valjak jeftin, kad na trupu ostavi više dlaka nego boje. Još ako štede na boji pa ništa ne ostane za one dijelove ispod stopa postolja ili valjaka prikolice koje treba namazati neposredno prije porinuća, veselje je potpuno.
  • Pogreške zbog žurbe za što bržim porinućem (naslovna slika govori sve): Svako proljeće potonuće mnogih brodica označava početak sezone. Zbog žurbe da što prije počnu uživati u svojim morskim aktivnostima, mnogi zaboravljaju napraviti osnovne radnje prije porinuća. Odvojite dovoljno vremena da temeljito pregledate sva motorna crijeva i njihove spone, kaljužnu pumpu, zaštitno kućište Z-pogona, temeljito očistite izljeve, te dva puta provjerite sve priključke koji prolaze kroz trup ispod vodene linije i filtere, iako na prvi pogled izvana izgledaju ko’ novi.
  • Budite spremni: To osobito vrijedi za vlasnike motornih brodica, jer kada motor nasred mora otkaže poslušnost, za vratiti se na obalu nema druge mogućnosti osim popraviti motor. Ali kada iscrpite sve svoje vještine a motor i dalje tvrdoglavo šuti, treba zvati pomoć. Zato pohranite brojeve pomoći na moru, zlu ne trebalo.