Jedrenje s bočnim vjetrom brzo je i zabavno. Samo popustite škotu i jedrite brzo. Ali da bi maksimalno iskoristili genovu, treba raditi malo više. Kada je škota genove opuštena, mjesto gdje je genova pričvršćena za škotu treba ići naprijed i van palube. Evo zašto:
Kao prvo, kada se škota genove opusti kako bi otpali što više niz vjetar, stražnji rogalj se podiže i omogućuje vrhu jedra da se izvrtanjem raširi. Što se više širi, to više vrh jedra podiže rogalj, čime se gubi pogonska sila. Pomicanjem klizača genove naprijed drži trimani kut korektnim tako da se vrh genove ne širi.
Također, što više otpadate i otpuštate glavno jedro, ono se pomiče prema genovi i zatvara prorez između dva jedra. To usporuje plovidbu. Micanjem vodilice van prema ogradi mičete vanjski porubnik što dalje od glavnog jedra.
Da bi postavili vodilicu van palube, potrebna vam je još jedna škota i koloturnik. Koloturnik se stavi na šinu ograde, ili možete montirati ušicu (sa stražnjom podloškom) na vanjskom rubu palube (vidi sliku 1 i 2).
Vodilica koloture trebala bi biti postavljena dovoljno naprijed da ne dozvoli dizanje kraka genove. Kad pogledate jedro, sve pruge na jedru bi trebale imati blagi luk kao na slici 3. Ako ponovno pogledate sliku 1, vidjet ćete koliko je kolotura pomaknuta prema naprijed da bi dobili ovako dobro natrimano jedro. Na slici, klizač na unutarnjoj šini je u normalnoj poziciji za jedrenje u vjetar, dok je vanjska vodilica četiri stope (1,22 m) naprijed.
Kada orcate, samo trebate prilagoditi vodilicu genove prema naprijed ili natrag da dobijete korektan trim jedra. Dobra metoda brzog prilagođavanja za orcu je da jedro istovremeno dotakne lande i gornji križ. Kada jedrite s bočnim vjetrom, jedra se pomaknu daleko od broda, pa gubite ovaj jednostavni pokazivač.
Brza metoda kod jedrenja u bok je pomaknuti vodilicu dovoljno naprijed tako da kut škote genove bude usmjeren prema sredini prednjeg ruba jedra. Naravno, provjerena metoda za pravilan položaj vodilice je da sva tri pokazivača vjetra (vunice) budu u istom položaju. Ako gornji unutarnji indikator vijori prema gore, pomaknite vodilicu još više naprijed.
Postoje slučajevi kada je primjeren položaj vodilice negdje na sredini između vanjske i normalne šine. U tom slučaju treba trimati s obje škote dok se jedro ne dobije u pravilan položaj (još jednom pogledajte sliku 2). Obratite pozornost kako se prsten roglja izokrenuo kada je pod tenzijom obiju škota.
Na kraju, slika 4 pokazuje kako vanjska vodilica dobro otvara prostor između glavnog jedra i genove, kako vrh genove ne bi bio loše podešen.
Odgovori Otkaži odgovor
Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.
-
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016 -
Za članarinu od 200 kn imam najkvalitetniju i najbržu uslugu
ožujak 15, 2016 -
Putni Anđeo me upozori i kada je vrijeme da napravim pauzu
ožujak 12, 2016 -
Kad mi se pokvario auto, odveli su me sve do Vira
ožujak 11, 2016 -
ORYX Asistencija spasila mi je čak i proslavu godišnjice braka
ožujak 10, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Maske u automobilima – kada ih nositi i kako ih spremati?
siječanj 14, 2021 -
5 najčešćih problema s radijatorima
siječanj 12, 2021 -
Vlaga u automobilu - kako ju izbjeći?
siječanj 8, 2021
Savjeti za plovidbu
-
Održavanje jedara
prosinac 22, 2020 -
Plovidba po magli
prosinac 7, 2020 -
Zasjeda ispod površine
listopad 19, 2020