Rekreacijskim nautičarima oluje ne donose samo opasnost od vjetra i valova, već i od udara munje. Par savjeta kako se ponašati na otvorenoj vodi kada vas sustigne iznenadna oluja:

  • Ne čekajte dok ne bude prekasno, maknite se s vode što prije – Najsigurnije je naći sigurnu luku. Ako ste u motornom brodu i ne možete stići do luke, možda možete zaobići oluju.
  • U zatvorenom je najbolje – Ako je do luke predaleko, najbolje mjesto na brodu je bilo kojoj kabini, ali izbjegavajte biti blizu jarbola ili landi (jedrilice), kao i bilo koje druge velike metalne opreme kao što je hladnjak.
  • Držite se što dalje od metala – Ako se ne možete sakriti ‘negdje dolje’ već morate biti na palubi, maknite se od metalnih ograda, kola kormila, jarbola, sartija (jedrilice), ili bilo koje druge metalne opreme. Jedan je jedriličar stradao kada je munja skočila s krmene zaputke na njegovu glavu, a potom na metalno kolo kormila koje je držao.
  • Ne budite gromobran – Ako ste u otvorenom čamcu, ostanite nisko i u sredini. Ovisno o ozbiljnosti situacije, dobro je sa sebe skinuti nakit. Prije par godina grom je ubio čovjeka koji je stajao uspravno s velikim medaljonom oko vrata.
  • Izbjegavajte vodu – Nemojte loviti ribu tijekom grmljavine ili namakati noge u vodi.
  • Isključite struju i antenu iz svoje elektronike – Mnoge munje uništile su elektronsku opremu, pa njenim odspajanjem sprečavate njeno oštećivanje.
  • Spustite antenu – Osim ako služe kao zaštitni sistem od grmljavine, snizite sve antene. Ostanite tihi, ne koristite VHF ako to zaista nije potrebno.
  • Gromobranski zaštitni sustav – Sustav koji bi trebao munji omogućiti da uđe i sigurno izađe iz broda ne smije biti korodiran kako bi mogao služiti svojoj svrsi.
    Dilema za raspršivač gromova (dissipater): Nema suglasja među stručnjacima koliko su oni dobri, jer su mnogi brodovi s raspršivačima ‘poput četke’ bili pogođeni munjom.
  • Ako munja pogodi brod – 1. Prvo provjerite posadu; 2. onda provjerite kaljužu jer munja prolazom kroz trupne fitinge može napraviti rupu u trupu; 3. provjerite elektroniku i kompas, a ako je sve dosad dobro, 4. možete napraviti detaljnu inspekciju podvodnog dijela trupa (brodice koje se prevoze prikolicom mogu se provjeriti kad se vratite kući). Problem s udarom munje je da one katkada ostave veliku štetu koja se često teško može otkriti dok se brod ne izvadi iz vode.