Motori ne vole biti neaktivni, čak ni tri do četiri mjeseca preko zime. Brodska osiguranja primaju puno zahtjeva za motore kojima su se motori smrznuli i pokvarili nakon što ih njihovi vlasnici nisu primjereno pripremili za zimu. Općenito, blokovi motora koji se smrznu i napuknu nisu pokriveni nijednom policom osiguranja.

Često, čak ako motor i nekako prezimi zimu, loša priprema za zimu kad-tad će se vratiti zbog forsiranog starenja i preranog habanja. Osim u slučaju ako je priprema za zimu napravljena primjereno, vlaga, kiselina i korozija će i dalje nastaviti sa svojim pogubnim djelovanjem. Priprema motora za zimu je posao koji je stvarno ključan u njegovoj dugovječnosti – zbog toga ćemo u nekoliko nastavaka prenijeti par dobrodošlih savjeta.

Sustavi ulja i goriva: Benzin i dizel

1. korak: Promijeniti ulje. Preostale kiseline i vlaga u kućištu preko zime nagrizaju ležajeve i druge vitalne dijelove motora, tako da je važno promijeniti ulje neposredno prije nego se motor ostavi u mirovanju. Za bolje rezultate treba upaliti motor na par minuta, kako bi se smanjila viskoznost ulja. Ugasite motor, promijenite ulje i filter. Ako se uljem namažu brtve, to će pripomoći da bolje nasjedne.

Restartajte motor oko minutu da svježe ulje procirkulira kroz sve unutarnje dijelove. Dok motor radi, provjeriti da uljni filter ne curi.

2. korak: Zamijeniti filtere goriva. Zamijeniti filter goriva i promijeniti kanister filtera. Kao i kod uljnog filtera, filter goriva treba provjeriti da ne curi dok motor radi.

Dizelski motori

U jednu ruku, dizelski motori prezimljuju bolje od benzinskih motora – bez karburatora i sustava za paljenje. U isto vrijeme, kod njih je veći rizik od širenja rđe i korozije. Osim što su vrlo skupe za popravak ili zamjenu, dizeli imaju komponente koje zahtijevaju stručni servis za rad na visokotlačnoj pumpi, ubrizgivačima goriva i na mnogim modernim motorima, turbo punjač. Sustav goriva na dizelašima je također vrlo kritičan i zahtjeva posebnu pažnju.

Mali dizeli na jedrilicama: promijeniti ulje, tekućinu transmisije i filtere. Isušiti i očistiti sve filtere goriva. Promijeniti komponente goriva i brtve. Izvući sav zrak iz sustava goriva. Na motorima s ručnom polugom, “zamagljivanje” se može napraviti laganim lijevanjem oko 0,05 ltr motornog ulja u usisnu cijev ili razdjelnik dok se rukom kurbla motor. NE upotrebljavajte starter da okrećete motor jer bi to moglo rezultirati ozbiljnom štetom. Trakom zatvorite otvore usisne cijevi i razdjelnika da vlaga ne uđe u cilindre.

Kod velikih dizela, zamagljivanje motora ili raspršivanje ulja u cilindre NIJE preporučljivo osim ako to nije preporučeno od proizvođača. Obično se preferira da se vodeni sustav za hlađenje ispusti umjesto da ga se napuni antifrizom. Budite sigurni da je voda izašla iz niskih točaka rashladnog sustava. Uklonite poklopac vodene pumpe i impeler, jer se krak krila rotora impelera može slijepiti s kućištem pumpe.

U proljeće, dizelski motori, osobito oni veći, mogu bolje proraditi ako se poduzmu još neki koraci prije startanja.

  1. Najvažnije je spriječiti da vodena pumpa starta suha.
  2. Skinite zračni zaslon da dohvatite turbopuhalo. Odspojite tlačnu cijev na turbopuhalu. Pomoću kantice ulja, uljem namažite ležaje turbopuhala i okrenite ga rukom. Spojite sve natrag.
  3. Napunite sustav goriva s posve čistim dizelskim gorivom. Rotirajte motor za 180 stupnjeva i budite sigurni da je gorivo prošlo kroz injektore. To im je potrebno zbog hlađenja i podmazivanja.
  4. Dok držite stop gumb, kurblajte motor oko 15 sekundi (nikada ne držite starter duže od 30 sekundi). Ponovite to četiri ili pet puta da ulje procirkulira. Startajte normalno.

Priprema motora za zimu – 1. dio
Priprema motora za zimu – 2. dio
Priprema motora za zimu – 3. dio

Odgovori