Zimi baš nije najugodnije raditi, ali to nije razlog da pustite da vaša brodica skuplja prašinu. Naprotiv, sada je najbolje vrijeme za par malih poslića koji ne traju više od 5 minuta. Ovdje je par savjeta (a bit će ih još) koji će vašeg miljenika učiniti potpuno spremnim kada stignu topliji dani.

1. Povećajte prionljivost
Stavite brusni papir oko filtera – između filtera i ključa za odvijanje filtera – kako bi odvrtanje masnog i skliskog filtera bilo lakše.

2. Slomljeni glava
Slomili ste sasvim ili djelomično glavu vijka, a trebate ga izvaditi? Napravite prorez pilom za željezo (ako je prostor uzak dovoljno je uzeti samo list pile) i izvadite ga odvijačem.

3. Krilna matica
Zamijenite krilne matice na akumulatorskom terminalu s kontramaticama za dugoročno dobar spoj.

4. Treća ruka
Par mini pričvrsnih kliješta odlična je zamjena za pomoćnika kada trebate stezati spojeve koje idu kroz pregrade, palubu ili ostala mjesta gdje ne možete dohvatiti drugi kraj. Pričvrstite kliješta i zatim ključem ili izvijačem zavrnite glavu vijka. Matica će se na početku vrtjeti, ali nakon pola okreta ili malo više, pričvrsna će kliješta neizbježno naići na zapreku i spriječiti maticu da se dalje okreće, omogućujući vam da vijak čvrsto stegnete.

5. Sjajni trup
Uvijek dobro očistite trup prije nego ga idete laštiti, da na kraju ne bude prljaviji umjesto sjajniji. Postoje komercijalni de-waxeri (posebna mješavina otapala koja uklanja agense laminiranja, zamašćivanja i prethodno nanesenih laštila), a u nuždi, može se koristiti i aceton.

6. Zip zatvarač
Svijećom ili bijelom pastelom podmažite zip zatvarače tende i jastuka na brodu… za besprijekorno zatvaranje.

7. Ljepljivi prsti
Koristite zaštitnu samoljepljivu traku dok zapunjavate pukotine kako bi na kraju dobili čistu površinu. Zakrenite rub trake noktom ili odvijačem kako masa kojom zapunjavate ne bi pala.

8. Zraka, zraka…
Da li motor neshvatljivo prestaje raditi nakon što ste krenuli? Uzrok bi mogao biti u začepljenom pogonskom ventilacijskom otvoru. Prije skidanja fitinga i gibljivog crijeva, napravite ovaj brzi i lagan test: Otvorite čep na otvoru za utakanje goriva (kada ne kiši i kada je more mirno kako kapi od prskanja ne bi ušle u tank). Ako problem nestane, onda je sigurno da imate začepljen ventilacijski otvor.

9. Dijagnostika
Čista, prazna staklenka (majoneze) može biti odličan dijagnostički alat za gorivo. Nakon skidanja vodenog separatora, prelijte njegov sadržaj u staklenku. Nakon par minuta, voda u gorivu će se indicirati u sloju, kao ulje i vinski ocat u tekućini.

10. Sigurnost prije svega
Nikada ne bacajte krpe namočene razrjeđivačem, kao one korištene za bojanje dna trupa, u smeće. Lako bi se mogle samozapaliti. Umjesto toga bacite ih u metalni kontejner, ili nekakvu staklenku prije nego je uklonite.

11. Pokazivač goriva
Da provjerite neispravan pokazivač goriva, ‘odzemljite’ strujni krug i na davaču kratko spojite žice. Ako kazaljka pokazuje ‘pun rezervoar’ pokazivač je dobar a davač je u kvaru; ako se kazaljka ne miče pokazivač treba zamijeniti ili su žice u kvaru (provjeriti spojeve).

12. Guraj, guraj, guraj
Za čišćenje brtvljenih linija, koristite pištolj s patronama a ne tube za pastu (tipa zubnih pasta), i uvijek radije gurajte umjesto da vučete pištolj.

13. Pomicanje prikolice
Ako brodsku prikolicu koristite samo za proljetno porinuće i jesenski povratak, pokrećite prikolicu kojih desetak centimetara kako se ležajevi ne bi zapekli, ili ako vam je na klocnama okrenite kotače par puta. Dobra je ideja da prikolicu povučete poneki kilometar kako bi gume sjele na svoje mjesto.

14. Tko maže…
Namažite brtveni filter s kap ulja prije instalacije, kako se brtva ne bi zapekla.

15. Izgubljeni kontakt
Imate li pretvarač montiran na krmenici, koji ne radi dobro? Pretpostavljajući da su montažna visina i lokacija dobri, pokušajte nagnuti pročelje za par stupnjeva prema naprijed – odnosno pritisnite malo prema dolje zadnju stranu pretvarača.

16. Sprej
Iako svi volimo WD-40 i njegovu neizmjernu mogućnost korištenja, bolje je koristiti silikonski sprej za podmazivanje (npr. CRC Heavy Duty Silicone) kako bi napravili zaštitni film na glavi motora i bloku, čime ćemo odande maknuti vlagu koja privlači zrnca pijeska i prljavštinu. Motor nasprejajte dok je hladan dva puta u sezoni, pazeći prvenstveno na kopče i vaš će vas mehaničar obožavati.

17. Trik balonom
Polu-upotrebljene kante s bojom duže će ostati upotrebljive ako u kanti nema zraka. Ako slučajno imate komercijalnu uređaj za vakuumiranje, izvucite zrak. Neki pak otvore ventil propanske svjetiljke iznad kante prije zatvaranja, da istisnu kisik. Jednostavno rješenje koje boju drži godinama je stavljanje dječjeg balona na vrh polovično napunjene kante da se istisne zrak prije zatvaranja kante.