Pri kupovini rabljenog automobila najveći problem je kako i koliko vjerovati prodavatelju. Skrivena oštećenja su jedan problem, a i vraćanje kilometraže, nažalost, nije samo mit. S tim problemom nose se sve europske zemlje, pa usprkos uvriježenom mišljenju, on nije aktualan samo u Hrvatskoj i na Balkanu. Platforma za izvještavanje o povijesti vozila carVertical provela je istraživanje kako bi identificirala države u kojima je kupnja rabljenog automobila najrizičnija koje prenosimo u nastavku.

O stranici carVertical

Inače, carVertical je definitivno stranica za koju moraju znati svi koji se odluče na kupovinu rabljenog automobila. Unošenjem broja šasije ili registarske oznake dobit ćete kompletno izvješće o povijesti automobila koji želite kupiti. Ono uključuje eventualno vraćanje kilometraže, izvješća o prikrivenim oštećenjima, fotografije iz povijesti, uobičajene kvarove svakog modela, višestruke vlasnike te zapise o krađi.

vracanje kilometraze

Rezultati istraživanja

Prema njihovom najnovijem izvješću iz prosinca 2022., Hrvatska stoji puno bolje od ostalih istočnoeuropskih zemalja, no jako kaska za zapadom. Čak 1 od 10 automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, a prosječan broj vraćenih kilometara je 43.913. Prosječna starost rabljenog automobila provjerenog na carVerticalu u Hrvatskoj je 8,3 godina, što Hrvatsku svrstava na treće mjesto na ljestvici, odmah iza Slovenije i Slovačke.

5 najčešćih prevara s rabljenim vozilima

Na tablici transparentnosti Hrvatska je deveta od ukupno 23 zemlje (22 europske plus SAD) što ustvari nije dobro uzme li se u obzir da je prvo najnetransparentnije tržište rabljenih automobila, a na 23. mjestu je najtransparentnije. Neslavno 1. mjesto pripalo je Latviji, nakon koje slijede Ukrajina, Litva, Rumunjska, Estonija, Bugarska, Poljska, Srbija pa Hrvatska. Najtransparentnije je Ujedinjeno Kraljevstvo iza kojeg su Njemačka, Italija te Francuska. Usprkos tome, Njemačka i Francuska procjenjuju da se na njihovim tržištima prodaje od 30 do 50 posto rabljenih automobila s namještenom kilometražom. Zato su francuski autoklub (ACA) i njemački autoklub (ADAC) pokrenuli veliku kampanju borbe protiv namještanja kilometraže.

Inače, carVertical se vodio prema 6 kriterija pri slaganju tablice transparentnosti: postotak automobila s vraćenom kilometražom, prosječna vrijednost vraćanja kilometraže na brojaču kilometara, postotak oštećenih automobila, prosječna vrijednost oštećenja, postotak uvezenih rabljenih automobila te prosječna starost provjerenih automobila.

Kako prodati rabljeni auto po najboljoj cijeni?

Što se tiče samo vraćanja kilometraže, prosjek je 15,21%, dok u Hrvatskoj 10, 33% automobila ima vraćenu kilometražu. Samo po tom kriteriju nalazi se na visokom 4. mjestu odmah iza Belgije, Finske i Francuske. Ujedinjeno Kraljevstvo, koje ispada najbolje i najtransparentnije tržište (kada se uzme u obzir svih 6 faktora), nalazi se na neslavnom 17. mjestu od 23 zemlje koje su bile dio istraživanja s čak 14,5% automobila s vraćenom kilometražom. No nisu svi ovi faktori jednako važni za transparentnost tržišta pa se njihova težina u indeksu razlikuje. Na primjer, prosječni broj vraćenih kilometara ima veći utjecaj na ocjenu nego prosječna starost provjerenih vozila.

Stoga je naš savjet da kada kupujete rabljeni automobil da ga kupite od poznatog prodavatelja ili renomirane tvrtke te da svakako uzmete i jamstvo koje takve tvrtke i nude kako biste mirnije spavali.

Kupujete rabljeni automobil u inozemstvu?