Auto logotipi su danas jedni od najprepoznatljivijih logotipa u svijetu, no povijest koja stoji iza njih nije toliko poznata. Pojašnjenje nastanka nekih su samo legende, dok neke marke automobila imaju zanimljivu priču iza svojih logotipa.

Audi

Poznati Audijevi krugovi, primjerice, sežu još u 1932. godinu. Tada su se četiri automobilske tvrtke (Audi, DKW, Horch i Wanderer) spojile u Auto Union zbog velike ekonomske krize, a simboliziraju ih četiri prstena. Nemaju veze s olimpijskim prstenovima iako neodoljivo podsjećaju.

auto logotipi

Škoda

Još stariju povijest ima Škoda. Godine 1926. pojavila su se dva logotipa tvrtke. Prvi je bio stilizirana riječ “Škoda” na plavoj pozadini s rubom lovorovog lista (slično Fordovom logu), a drugi profil Indijanca u perjanici i strelica u kružnom rubu (iako neki smatraju da je riječ o ptici). Ipak, lik Indijanca povezuje se s putovanjem osnivača Škode, Emila Škode u Ameriku. Navodno je njegov vodič tada bio Indijanac, a sam je Emil obilježio svoje putovanje portretom Indijanca u perjanici, koji je objesio u svom uredu. Znak je nekada bio plavi, a od 1994. ima sad već prepoznatljivu zelenu boju.

BMW

Kod BMW-a je priča nešto kompliciranija. O značenju njihovog općepoznatog plavo-crno-bijelog kruga postoje dvije teorije. Prvi (poznatiji) kaže da logo simbolizira propeler aviona koji se okreće. Smisleno objašnjenje s obzirom da je tvrtka započela kao Rapp-Motorenwerke i da je izvorno proizvodila zrakoplovne motore.

Prema drugoj teoriji, bijelo plavi štit simbolizira zastavu Bavarske, na kojoj je izvorno šahovnica ovih boja. Međutim, ova je teza pomalo kontroverzna. Kad je Rapp Motorenwerke 1917. dobio nove ime Bayerische Motoren Werke (BMW) registriran je novi logo. Plava i bijela su simboli Bavarske, no kako je zabranjena upotreba državnih obilježja u komercijalne svrhe, izokrenut je redoslijed, pa je prvo polje postalo plavo. Laknulo im je kad je 1929. u jednoj reklami logo uspoređen s propelerom aviona pa se nastavila ta priča.

Mercedes

Mercedesova priča je više romantična. Ideja za trokraku zvijezdu potekla je od sinova Gottlieba Daimlera, osnivača Daimlera. Navodno je baš takvu zvijezdu Gottlieb naslikao na razglednici koju je poslao supruzi 1872. godine. Nacrtao ju je na mjestu svoje kuće te napisao kako će jednom takva zvijezda visiti nad vratima njegove tvornice. Tri kraka zvijezde trebala su simbolizirati dominaciju buduće tvrtke na zemlji, zraku i vodi. Na kraju, Gottlieb nije stigao uvesti logotip, ali jesu njegovi sinovi, a Mercedese krasi zvijezda od 1909.
Mnogi proizvođači uzeli su životinje za svoje simbole. Čest su motiv jer predstavljaju snagu, brzinu, gracioznost – sve ono za što proizvođači automobila žele da ih se veže.

Lamborghini i Ferrari

Lamborghinijev bik odabran je prema horoskopskom znaku osnivača Ferruccija Lamborghinija. Ne premaštovito, ali učinkovito.
Svakako najpoznatiji je Ferrarijev propeti konj na žutoj podlozi. Manje je poznato da se prvi put pojavio na trupu borbenog aviona, a poslije ga je Enzo Ferrari preslikao na svoje automobile.

auto logotipi

Porsche

Sličan konjić, čak u istom položaju, nalazi se na grbu Porschea. Iz tvrtke kažu kako je tvorac crpio inspiraciju iz povijesti grada Stuttgarta, koji je bio središte uzgoja konja i ergela, a znak se koristi od 1952. godine. Nadaleko su poznati još Abarthov škorpion, Mustangov mustang te Peugeotov lav.