Popravak felgi na automobilima započinje identifikacijom i označavanjem svih oštećenja
Felge, ili automobilski naplatci prvi su dio automobila, uz gume, na udaru okoliša. Prljavština s ceste, sitni šljunak te vruća prašina s kočionih pločica i diskova konstantno izjedaju njihovu površinu. Naravno, tu moramo ubrojiti i sve one slučajne dodire s betonskim rubnjacima koji prečesto nastaju prilikom bočnog parkiranja vozila. Dok je kod vozila s čeličnim naplatcima i ukrasnim poklopcima relativno jednostavno sanirati oštećenja relativno jeftinom zamjenom, lakometalni naplatci vrlo brzo pokazuju znakove svakodnevnog prometa.
popravak felgi
Uz katastrofalna oštećenja, poput pucanja naplataka uslijed udara u veću rupu na cesti, najveći broj slučajeva može se podijeliti u dvije kategorije. Prvo je prljanje samog naplatka koje nastaje od kočione prašine. Iako se ona donekle može skinuti pranjem i posebnim sredstvima, sitne čestice kočionih obloga zbog svoje se visoke temperature vrlo lako lijepe za lak naplataka. Nakon nekog vremena taj je sloj praktički nemoguće očistiti klasičnim metodama. Drugi tip svakodnevnih oštećenja različite su ogrebotine na rubu naplataka. One obično nastaju uslijed kontakta s betonskim rubnjacima, prilikom parkiranja, te značajno narušavaju izgled lakometalnih naplataka.
popravak felgi na automobilima
Ovako oštećene i pomalo “umorne” naplatke srećom nije potrebno mijenjati. U kvalitetnoj radionici moguće je obnoviti lak, čak i ako se radi o naplatcima s brušenom ili poliranom završnom obradom, te im vratiti prvobitni sjaj. Važno je napomenuti da se popravak felgi (lakometalnih naplataka), od aluminijske ili magnezijske slitine, mora izvršiti u točno određenom obimu i postupku, ako se želi zadržati puna tvornička svojstva naplataka. U praksi to znači da je uz popravak boje i laka na cijeloj površini naplatka dopušteno i ograničeno brušenje vanjskog rubnog sloja, unutar 3 do 4 centimetra od ruba naplatka, do maksimalne dubine od 3 mm. Odstranjivanje materijala iz centralnog dijela, kao i nadomjestak otkinutih dijelova zavarivanjem, te ravnanje naplataka deformacijom nužno povlači za sobom i negativan utjecaj na čvrstoću i sigurnost takvog naplatka te se nikako ne preporučuje.
popravak felgi
Popravak felgi na automobilima započinje identifikacijom i označavanjem svih oštećenja. Originalni tvornički lak, koji prvi strada, valja posebno obraditi postupkom staklarenja vrlo finom kvarcnom smjesom, prije čega se zaštićuju sve površine koje se ne obnavljaju. Nakon toga slijedi pažljivo brušenje dubljih oštećenja, pri čemu se iznimna pažnja posvećuje očuvanju tvorničkih karakteristika naplataka. Izgled je važan, no sigurnost vožnje i putnika ipak je na prvom mjestu!
Neke felge originalno dolaze s posebno brušenom ili poliranom završnom obradom. Kako bi popravljeni naplatak u potpunosti odgovarao originalu na posebnom stroju vrši se finalno brušenje cjelokupnog lica naplatka prateći originalni smjer brušenja. Za kraj preostaje završno bojanje i lakiranje korištenjem posebnih lakova namijenjenih lakometalnim slitinama od kojih su izrađeni. Neki aluminijski naplatci stoje i više od 10.000 kuna po komadu,no za desetinu te cijene može im se vratiti originalni sjaj. Ni po čemu kasnije ne možete zaključiti da su bili popravljani jer se uz modernu tehnologiju i posebne alate to čini u vrhunskoj kvaliteti. Jasno, nema ni dugog čekanja jer je kod naplataka specifično da se, za razliku od dijelova karoserije, ponekad čekaju danima, pa i do mjesec dana.
Više o temi možete saznati na besplatnom broju 0800 5432 ili putem email-a
-
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016 -
Za članarinu od 200 kn imam najkvalitetniju i najbržu uslugu
ožujak 15, 2016 -
Putni Anđeo me upozori i kada je vrijeme da napravim pauzu
ožujak 12, 2016 -
Kad mi se pokvario auto, odveli su me sve do Vira
ožujak 11, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Kako pravilno kočiti u kritičnim situacijama – kada, koliko i u kojoj situaciji?
ožujak 2, 2021 -
Krovni nosači za skije - Mali vodič za kupnju
veljača 26, 2021 -
Personalizirane registarske tablice - kako ih nabaviti i koliko koštaju!
veljača 23, 2021
Savjeti za plovidbu
-
Rupa u brodskom trupu
veljača 15, 2021 -
Zimski radovi na brodu
siječanj 18, 2021 -
Održavanje jedara
prosinac 22, 2020