Mnogi vozači ne pripreme u potpunosti i na vrijeme svoje vozilo za zimske uvjete, a uslijed niskih temperatura povećava se rizik za pojavljivanjem neočekivanih problema.

Zbog ekstremno niskih temperatura koje vladaju ovih dana u cijeloj zemlji, pa i šire, mnogobrojni vlasnici automobila mogli bi iskusiti probleme sa “smrzavanjem” goriva.

Kako bi rizik zaleđivanja sveli na minimum, napunite vrhom rezervoar goriva, jer s manjom količinom goriva veća je mogućnost zaleđivanja. Također, svakako ulijte sredstvo za odmrzavanje u rezervoar goriva da biste spriječili zamrzavanje vlage i blokiranje cjevovoda goriva, a ako imate tu mogućnost, parkirajte vozilo u zatvorenom prostoru, a ako nemate i vozilo vam stoji parkirano na parkiralištu, bilo bi poželjno da ga češće upalite tijekom dana/noći.

Na -15 i niže, savjetuje se, da se po pokretanju motora pričeka pola minute do minutu u leru kako bi se sve u motoru stiglo podmazati prije nego započne vožnja, a posebno valja obratiti pažnju i na mjenjač, jer se njegovo ulje može jako zgusnuti i pružati veći otpor na ručici pri promjeni brzina, pa dok se i ulje u mjenjaču ne zagrije treba nježnije postupati s mjenjačem.

Ukoliko se ipak dogodi problem smrzavanja goriva, u tom slučaju nemojte pokušavati uzastopno paliti motor jer je filter već ispunjen kristalima parafina i gorivo ne može doći do motora bez obzira na uzastopno “verglanje”.

Automobil radije odgurajte u podzemnu garažu ili toplije mjesto. Čak i parkiranje iznad šahta kanalizacije (ciljati motorni prostor) daje dobre rezultate, jer iz njega izlazi topao zrak, ali budite strpljivi. Ako možete dovesti struju kablom, ugrijte filtar i sustav za ubrizgavanje sušilom za kosu. Jasno, budite pažljivi da ne rastopite plastiku ako koristite radionički fen, dok frizerski možete ostaviti da radi pod zatvorenom haubom bez brige – naciljajte filtar, zatvorite haubu i ostavite ga desetak minuta. Isto tako od pomoći može biti polijevanje filtera goriva toplom vodom, ovo nije brzi postupak, ali vrijedi isprobati.

Troškovi koji mogu uslijediti kao posljedica ovog problema su zamjena filtera goriva, ispumpavanje i dolijevanje novog goriva te u najgorem slučaju zamjena visokotlačne pumpe.

I za kraj savjet koji uvijek vrijedi: prilagodite brzinu uvjetima na putu jer je put kočenja znatno duži na klizavoj podlozi.