Iako je kažnjivo samo razgovaranje na mobitel dok vam je on u ruci tijekom vožnje, treba znati da ni druge varijante nisu sigurne. Handsfree ili bluetooth koji povezuje mobitel s automobilom ostavljaju vozaču ruke slobodnima da drži volan, no jednako ometaju koncentraciju. Da bi u prometu bili sigurni ruke trebaju biti na volanu, oči na cesti, a um na vožnji.

Kaznu od 500 kuna možete platiti čak i ako ste zaustavljeni na semaforu ili čekate u gužvi. Dok god motor radi mobitel ne smije biti u rukama. Provedeno je puno istraživanja u svijetu koja su zaključila da handsfree tehnologija ipak ometa vožnju. Osim što su vozači dekoncentrirani zbog mobitela mogu im biti i usporene reakcije te suženo vidno polje.

Prema istraživanju na Carnegie Mellon University utvrđeno je da već slušanje sugovornika na telefonu dovodi do 37 posto smanjene aktivnosti u moždanom režnju koji je zadužen za procesiranje prostora.

Prema nekim istraživanjima manje je opasno razgovarati sa suputnicima u automobilu jer su svi svjesni situacije i mogu pravodobno reagirati. Ipak, to se odnosi samo na teme koje ne zahtijevaju puno naprezanja mozga i ne ometaju druge bitne funkcije u vožnji.

handsfree uređaji u vožnji

Istraživanje objavljeno krajem 2018. pokazalo je kako mobitel za volanom u Hrvatskoj koristi 90 posto vozača i 33 posto biciklista, dok 50 posto pješaka prelazi cestu gledajući u pametni telefon. Zato su iz Ministarstva unutarnjih poslova najavili da će postrožiti kazne za neke najčešće i najteže prometne prekršaje. Tako bi prema novom Zakonu korištenje mobitela u vožnji stajalo 1500 kuna.

91% vozača u Hrvatskoj koristi mobitel u vožnji

Pročitajte i popis TOP 5 Bluetooth zvučnika za automobil