Oštećenja i izblijedjelu boju za koje su krivci snijeg i led lijepo vrijeme i sunce učinit će uočljivijima, pa je vrijeme za obnovu. Ispitali smo koje su paste najučinkovitije i kako se nanose, ali i kako se ponašaju u odnosu na keramičke premaze.

Led, snijeg i sol kojom se tijekom zimskih mjeseci posipaju prometnice veliki su neprijatelj i štetočine za lak i boju vašeg vozila. Na proljetnom suncu koje će uskoro zasjati punom snagom ta oštećenja i boja bez sjaja bit će uočljiviji nego inače. Stoga je sada idealno vrijeme da svom automobilu priuštite mali proljetni makeover kakav zaslužuje. Na tržištu postoji niz sredstava za poliranje koja, uz malo truda i strpljenja, osvježavaju boju i lak, ali i uklanjaju ogrebotine U autopraonicama ćete za glancanje vozila platiti nekoliko stotina kuna, dok u kućnoj radinosti to možete napraviti za pedesetak kuna. Zato smo za vas u ovom broju, uz pomoć stručnjaka iz Neostara, testirali nekoliko sredstava za poliranje koja možete pronaći u trgovačkim lancima i trgovinama specijaliziranim za prodaju proizvoda autokozmetike.

Cijene im se uglavnom kreću oko pedeset kuna. Ovom prilikom ispitali smo sljedeće marke proizvoda za poliranje: Sonax, Ma-Fra, Alpin i RS1000 i Alfacare. Kod svakog proizvoda postupak primjene bio je isti, a nikako ne smijete zaboraviti da prije nanošenja sredstva za poliranje automobil morate temeljito oprati kako biste s njega uklonili svu nečistoću. Nakon što se lim automobila posuši, u tankom sloju nanesite polituru. Poželjno je da to najprije učinite na manjoj površini kako biste vidjeli kako se politura ponaša. Naneseno sredstvo potom spužvicom ili krpicom od mikrofibre laganim kružnim pokretima utrljajte i dobro izglancajte lim. Nipošto ne koristite spužvice kakvima, primjerice, perete suđe jer njima možete oštetiti lak.

50 kn je svota za koju i u velikim trgovačkim lancima možete pronaći sredstva za poliranje

Prvi proizvod koji smo testirali bio je Alpin, kojemu smo i prije samog nanošenja dali jedan minus jer na ambalaži nema upute na hrvatskom, nego samo na njemačkom jeziku. Nakon nanošenja i poliranja nije ostavio kristalan sjaj kakav se očekuje od proizvoda kojemu je to primarna svrha. K tome se jako loše razmazuje jer se prebrzo suši na površini. Na ambalaži piše kako uz nanočestice koje sadrži omogućava izuzetan sjaj i zaštitu laka te da čak prekriva i površinske ogrebotine, no na ovom testu nismo stekli takav dojam niti dobili takav rezultat. Alpinom zapravo postižete malo bolji učinak nego običnim pranjem automobila. Za nijansu bolji od Alpina pokazao se RS1000, ali ni na ovom proizvodu nismo pronašli upute na hrvatskom jeziku.

Lakše se razmazuje po površini od Alpina i nakon njega je površina automobila na koju smo nanijeli polituru bila glatka i sjajnija nego nakon prethodnog sredstva za poliranje, ali nije postigao mat sjaj kakav je opisan na njegovoj ambalaži. Sljedeći na testu bio je Carlux, zaštitni vosak za poliranje. Nakon nanošenja i utrljavanja nije ostavio nikakve zamrljane tragove na površini, boja automobila izgledala je sjajnije, a mješavina odabranih voskova koji se koriste u ovom proizvodu pokazala se dobrom kombinacijom za poliranje.

Pasta za poliranje marke Alfacare nije, pak, toliko namijenjena vraćanju sjaja i obnovi boje automobila koliko uklanjanju površinskih ogrebotina. U našem slučaju pokazala se korisnom u prekrivanju manjih i ne toliko uočljivih ogrebotina. Važno je ovu pastu lagano i u tankom sloju nanijeti na površinu automobila i trljati dok ne uklonite ogrebotinu ili neželjenu nečistoću, a nakon toga čistom krpom od mikrofibre površinu treba dobro ispolirati. Sjaj koji smo postigli ovim poliranjem ipak je bio samo sjena u odnosu na ostale proizvode u ovom testu. Reflektirajući duboki sjaj i intenzivna obnova boje karakteristike su kojima se hvali Sonax na svojoj ambalaži.

Sve navedeno pokazalo se zbilja točnim jer efekt koji je postigao Sonaxov proizvod za poliranje nijedan drugi proizvod na testu nije uspio postići. Sonax je zaslužio najveću ocjenu jer se lako nanosi, također se lako utrljava i nakon samo nekoliko kružnih pokreta krpicom uočljiv je visoki sjaj koji traje još dugo nakon što se vozilo uglanca. Jaka brusna sredstva koja sadrži omogućuju da se lak očisti temeljito i brzo, a površina je nakon poliranja Sonaxom izuzetno glatka.

Važno je napomenuti da se poliranje automobila nikako ne smije obavljati na izravnoj sunčevoj svjetlosti ni na kiši, idealno je da se to obavi u garaži ili nekom natkrivenom prostoru. Prije kupnje sredstva ili paste za poliranje posavjetujte se sa stručnom osobom jer postoje razlike u proizvodima. Neki su, recimo, primjereniji i imaju bolji učinak na starijem laku, dok su drugi učinkovitiji na lakovima novijih vozila koji nisu toliko uništeni vremenskim neprilikama i učestalim pranjima automobila. Slično je i kod pasta koje prekrivaju ogrebotine. Neke su učinkovitije i prekrit će veća oštećenja, dok neke mogu ukloniti samo manje ogrebotine. Za utrljavanje sredstava za poliranje ne smijete koristiti agresivne spužvice koje dodatno oštećuju lak. Paste i sredstvo utrljajte mekanom spužvicom ili krpom od mikrofibre. Nanosite sredstvo postupno, najprije na haubu, potom na vrat, pa na stražnji dio automobila i polirajte jedan po jedan dio automobila jer ćete tako postići najbolji učinak. Premaze kojima se obnavlja boja i vraća sjaj automobila poželjno je nanositi svakih šest mjeseci, u proljeće i jesen, dakle, uvijek nakon velikih vremenskih promjena koje uglavnom imaju štetan učinak na lak i boju. I upamtite, lak je koža vašeg automobila i zato ga morate redovito njegovati.

Alfacare

Srednje je abrazivni proizvod za iznimno lako i brzo uklanjanje ogrebotina, a namijenjen je dubinskom čišćenju površine na kojoj se koristi.

PLUS

Pokazao se dobrim u uklanjaju manjih površinskih ogrebotina i nečistoća. Jednostavno se nanosi.

MINUS

Nije pokazao baš najbolje rezultate u obnovi sjaja i vra- ćanju svježine boji. Treba ga brzo polirati jer se pasta brzo suši.

CIJENA 49,99 kn

Sonax

Bazira se na novorazvijenoj kombinaciji sastojaka posebno stvorenih za čišćenje izrazito uništenog laka.

PLUS

Bez poteškoća se razmazuje po površini i nakon što ga utrljate, postiže izniman, reflektirajući i dubok sjaj, a boja izgleda svježe.

MINUS

Poput većine ovakvih proizvoda, oduzet će vam dosta vremena za nanošenje i među skupljima je na testu.

CIJENA 52,99 kn

Ma-Fra

Zaštitni je vosak za poliranje sa zrcalnim efektom. Ne sadr-ži nikakve abrazive i može se koristiti na svim vrstama boja.

PLUS

Jednostavno i brzo se nanosi na površinu. Nakon poliranja zbilja postiže zrcalni efekt kako i piše na ambalaži.

MINUS

Boja djeluje svježe, ali ipak ne postiže tako sjajan efekt kao Sonax. Cijenom je također među skupljima na testu.

CIJENA 52,99 kn

RS 1000

Ovaj austrijski proizvod pruža posebnu zaštitu od UV zračenja i vraća sjaj površini na koju se nanosi.

PLUS

Bez problema se spužvicom i krpom utrlja na površinu. Najjeftiniji je od svih proizvoda na testu.

MINUS

Nema upute na hrvatskom, pa čak ni na engleskom jeziku. Sjaj koji postiže osrednji je i malo je bolji od onog koji se postiže običnim pranjem.

CIJENA 42,51 kn

Alpin

Nanočestice u njegovu sastavu omogućuju i uklanjanje ogrebotina i vrhunsku zaštitu laka.

PLUS

Najveći plus ovog proizvoda je cijena jer ipak dolazi u ambalaži od 500 ml, za razliku od Sonaxa čije je pakiranje od 250 ml.

MINUS

Nema upute na hrvatskom jeziku. Nanočestice nisu aktivne kako se očekuje, jer ne uklanjaju ogrebotine i ne postižu sjaj.

CIJENA 46,22 kn

Keramički premazi traju od 24 do 60 mjeseci

Otporni su na UV zračenje, ogrebotine, koroziju, ne ispiru se pranjem i olakšavaju održavanje.

Sve je popularnija tehnika za- štite laka automobila keramičkim premazima kakve koriste u zagrebačkom Ceramic PRO salonu. Ovakva vrsta premaza ima dulji vijek, što se, naravno, u konačnici osjeti i u samoj cijeni. Naime, ovisno o paketu koji uzmete, cijene postupka kreću se od 1600 kn naviše.

Za razliku od raznih voskova i premaza, Ceramic PRO nanokeramič- ki premazi ne hlape, ne skidaju se pranjem i nisu osjetljivi na kemikalije prisutne u sredstvima za pranje, okolišu ili atmosferi. Nakon pravilne aplikacije i sušenja mogu se skinuti samo mehaničkim putem, odnosno brušenjem ili vrlo grubim poliranjem – objašnjava nam Saša Aćimović prednosti premaza koje koriste i dodaje kako postoji nekoliko vrsta keramičkih premaza Ceramic PRO.

Ceramic PRO 9H nudi zaštitu od ogrebotina, čuva boju od oštećenja UV zračenjem, štiti površinu od atmosferskih utjecaja i svih vrsta agresivnih kemikalija, štiti vozilo od lošeg utjecaja soli na cesti, a zahvaljujući ovom premazu, kukci, ptičji izmet i kisele kiše neće ostaviti nikakav trag na vašem vozilu. Ceramic PRO Light pruža zaštitu od manjih oštećenja, daje dodatni sjaj lakiranim površinama te olakšava održavanje. Ceramic PRO Sport se koristi kao Quick Detailer nakon pranja, a nanosi se svakih tri do šest mjeseci. Daje sjaj i olakšava održavanje vozila te produljuje trajanje i svojstva premaza koji su naneseni ispod njega na vozilo. Premaz traje od 24 do 60 mjeseci, ovisno o odabranom paketu te načinu eksploatacije i održavanja vozila – govori Aćimović.

Cijeli postupak nanošenja keramičkih premaza traje oko tjedan dana. Osnovne karakteristike Ceramic PRO premaza izvrsna su zaštita, otpornost na ogrebotine, postizanje hidrofobnog efekta zahvaljujući kojem nakon kiše ne morate oprati vozilo, otporne su na atmosferske utjecaje i UV zračenje te imaju toplinsku otpornost do 750 °C, kao i otpornost na oksidaciju i koroziju. I, naravno, ova sredstva postižu izuzetan površinski sjaj.

Odgovori