Električna parkirna kočnica nije novost, koristi se već 20 godina umjesto ručne ili nožne papučice a sve više zapravo zamjenjuje tradicionalnu mehaničku ručnu parkirnu kočnicu te su ih čak neki automobilski proizvođači u potpunosti izbacili. Aktivira se prekidačem u unutrašnjosti vozila, a funkcionira u sklopu s kočionim diskovima na stražnjim kočnicama.

Električna parkirna kočnica – Kako ju koristiti

Kočione čeljusti opremljene su pogonskom jedinicom koja se sastoji od elektromotora, višestupanjskog reduktora i aktuatora te sustava za blokiranje. Aktivira se ili otpušta jednim dodirom što je čini praktičnijom i jednostavnijom za korištenje u odnosu na tradicionalnu ručnu kočnicu. Također, u nekim vozilima se električna parkirna kočnica automatski otpusti čim stisnete papučicu gasa tako da nema bojazni za probleme s kočionom sustavom koji se događaju prilikom vožnje s podignutom ručnom kočnicom.

električna parkirna kočnica

Kako funkcionira električna parkirna kočnica

Kada pritisnete prekidač on uključuje elektromotor, a isključuje se elektrootporno, kad se osigura potrebna sila pritiska kočne pločice na disk. Projektirana je da automobil zadrži na usponu od 30 posto. Dobra vijest je i da je s njom olakšano kretanje na uzbrdici jer blokira kotače sve dok nema dovoljno momenta da pokrene vozilo odnosno sve dok ne stisnete gas. Tu je prednost i tzv. Auto Hold funkcija koja vam dodatno pomaže kod kretanja na uzbrdici.

Iako je jednostavna za upotrebu, treba je održavati kako bi bila sigurna i učinkovita. Ako dođe do kvara elektroničke ručne kočnice nakon zamjene stražnjih kočionih pločica, preporuča se ponovno kalibrirati elektronički kočioni sustav.

Uključite li je slučajno u vožnji – neće se dogoditi ništa. Tu će radnju sustav prepoznati kao kočenje u nuždi pa će doći do naglog kočenja, ali u intervalima jer se uključuje ABS i bez rizika oštećenja kočionog sustava. Ali to nije preporučljivo jer naglo dinamičko kočenje pojačano troši i opterećuje kočioni mehanizam.

Također, električna parkirna kočnica nije pogodna za driftanje jer ne omogućava kontrolirano i dozirano kočenje stražnjih kotača za razliku od tradicionalne mehaničke ručne kočnice.

Električna parkirna kočnica i akumulator

Još jedna  situacija koju treba razjasniti je pražnjenje akumulatora. Električna kočnica neće sama otpustiti, ne morate brinuti, jer je mehanizam kočnice hidraulički ili mehanički. Za održavanje stiska kočnica nije potrebna električna energija.

Treba li prije gašenja auta s automatskim mjenjačem povući/uključiti ručnu kočnicu?

Kada zaustave vozilo vozači automatika najčešće vrate mjenjač u položaj P i ugase vozilo. No je li to dovoljno? Odgovor je ne. Trebali biste uključiti i ručnu kočnicu, pogotovo ako ste na nizbrdici ili uzbrdici.