Pitanje kada prodati automobil mnogi zanemaraju. Međutim, ono što može činiti veliku razliku u kućnom budžetu je dobro tempirano vrijeme prodaje vašeg starog obiteljskog vozila. Idealno je da to ne bude u vrijeme kad vam gori pod petama pa nećete biti prisiljeni spuštati cijenu samo da prodate. Neki od faktora koje morate uzeti u obzir su prijeđeni kilometri te stanje vašeg automobila, kao i jeste li ga otplatili ili imate dug te potražnja na tržištu.

Na što treba obratiti pozornost kada prodajete automobil?

Prvi i najbolji razlog da se riješite starog automobila je (pre)skupo održavanje ili skupi mjesečni popravci. Teško ćete uštedjeti za novi automobil ako je ovaj sadašnji rupa bez dna. Također, više će vam se isplatiti prodaja auta prije nego dođe vrijeme za veliki servisi ili perioda kad treba zamijeniti gume. Teško da ćete prodajom rabljenog auta pokriti te troškove. Ako znate da ga namjeravate prodati u dogledno vrijeme, učinite to prije nego dođe do velike kilometraže. Bitno je da ga prodate dok je auto i dalje ispravan jer ćete ga na taj način brže i lakše prodati.

Doba godine je bitan faktor koji određuje kada prodati automobil. Tržište rabljenih automobila je najaktivnije u ožujku ili rujnu. Promjena godišnjih doba uvijek donosi želju za promjenom – automobila, karijera, navika, svejedno. S druge strane, zima je najzahtjevnije doba jer se tada vide najbolje svi eventualni nedostaci na autu. Najčešći problemi mogu biti s akumulatorom, starterom ili kočionim sustavom. Tako da po tome ispada da je zima najbolje vrijeme za kupovinu rabljenog automobila iako tijekom prosinca i siječnja kada vlada blagdansko i prazničko raspoloženje, kupci imaju većinom druge prioritete.

Vaš rabljeni automobil više će vrijediti prije nego izađe nova generacija, bez obzira na starost, jer što je bliži najnovijem modelu, veća mu je vrijednost.

kada prodati automobil

Ono što treba znati, upozoravaju stručnjaci, je da se nove automobile ne isplati prodavati u prve tri godine jer tijekom prvih pet godina gube na vrijednosti u prosjeku između 15 i 25 posto. Tako da vrijedi pričekati tu granicu od 5 godina i vozilo maksimalno iskoristiti.

Još jedna bitna stavka koju morate uzeti u obzir je kilometraža. Bolje će proći oni u rasponu od 50.000 do 70.000 prijeđenih kilometara, nego oni s više. Naime prodajete li automobil koji je prešao više od 100.000 km. Osim što je ta brojka kupcima psihološka granica, ona je i alarm kako dolazi vrijeme za veće investicije u redovno održavanje. Međutim, ako dosegnete između 150.000 i 200.000 km, bacite se čim prije na prodaju tog vozila. Pogotovo to vrijedi ako vam se krenu događati sve češći kvarovi, pojavi se hrđa ili se osjeća neki neugodni miris. Stoga je ključno razmotriti mnoge faktore kako biste donijeli pravovremenu odluku kada prodati automobil.