Ako ste jedan od onih vozača koji po ljeti koriste ljetne gume, a po zimi zimske gume, morate posvetiti pažnju na način i kako skladištite gume dok se ne nalaze na automobilu. Mnogi ne znaju da postoje pravila za odlaganje guma. Ukoliko ih se ne poštuje, može doći do trajnog oštećenja gume. Najgore što možete napraviti gumi je da ih samo skinete s automobila i odbacite u slučajnom položaju. U takvim uvjetima ni najkvalitetnija guma neće pokazati svoje performanse poslije pola godine neadekvatnog čuvanja. Kako onda ispravno skladištiti gume? Pravilo je veoma jednostavno: Gumu na naplatku spremite vodoravno jednu na drugu, a gumu bez naplatka okomito jednu pored druge.

Gumu bez naplatka spremite uspravno, uostalom tako se na polici prodavaonice drže i nove gume

Skladištenje guma

Većina vozača za zimske i ljetne gume koriste iste naplatke, tj. svake sezone mijenjaju gume. „Gole“ gume treba slagati uspravno, a ne položeno jer bi se mogle oštetiti. U uspravnom položaju ne postoji opasnost od oštećenja jer guma ima relativno malu masu i opterećenja su mala. U tom slučaju prije nego što skinete gume otiđite u autopraonicu i detaljno operite gume dok su još na naplatcima i na automobilu. Najme, kada gumu skinete s naplatka, nije ju poželjno prati samu i nepotrebno prljati i močiti unutrašnjost gume koju ćete teže osušiti. Gumu skinutu s naplatka pažljivo pregledajte da nema u sebi neko strano tijelo, a dlanom ruke i vizualnim pregledom detaljno pregledajte vanjski, ali i unutrašnji dio gume. Ako primijetite oštećenja odmah ih popravite ili ako se ne mogu popraviti, morat ćete kupiti novu gumu. Gumu možete lagano i umjereno premazati tekućinom na bazi glicerina ili odgovarajućim sprejom. Kada se sredstvo upije i guma osuši dovoljno je gumu bez naplatka postaviti okomito i to jednu pored druge, ali da nisu jako natisnute.

Ako guma ostaje na naplatku, položite je na pod i stavite jednu na drugu

Vozači koji automobil namjeravaju koristiti više godina i voze puno kilometara sasvim sigurno su izračunali kako im je jeftinije mijenjati kompletne kotače, pa za tu potrebu kupe četiri felge, te na taj način izbjegavaju skidanje i montiranje gume te njeno centriranje dva puta godišnje, pa se uštedi kod vulkanizera, jer se plaća samo skidanje kotača i postavljanje novog, a centriranje u pravilu nije potrebno. Gumu namontiranu na naplatku spremite vodoravno na ravnu i čvrstu podlogu, a ostale gume jednu na drugu. Poželjno je između guma staviti novinski papir ili tanje drvene daščice, ali već za iznos od 50 do 150 kuna mogu se kupiti metalni stalci na kojima četiri gume s naplacima stoje vodoravno, a pri tome nemaju međusobni kontakt. Uspravno skladištenje nije preporučljivo, jer bi se gume dužim stajanjem, pod pritiskom naplatka deformirale.

Kako skladištiti gume

Dobra je i investicija u posebno dizajnirana pokrivala, koja pokriju cijelu gumu. Kada imate gume na naplatku i s njih ga ne skidate, u tom slučaju možete gumu oprati u autopraonici i kasnije. I u ovom slučaju gumu je poželjno tretirati glicerinom, odnosno popularnim „crnilom“ za gume u tekućini ili spreju, te ju napumpati barem na tlak zraka koji se inače koristi za vožnju. No, bez obzira skladištite li gume s ili bez naplatka, uvijek vrijedi pravilo kako gume treba skladištiti u suhom i tamnom prostoru.

Odgovori