Kako zaštititi automobil od korozije tijekom zime? Najjednostavnije bi bilo parkirati ga u toplu i suhu garažu i ne izlaziti iz nje do proljeća. No jasno je da tako nešto nije moguće. Automobil većina nas koristi svaki dan te je on nažalost stalno izložen nemilosrdnim vremenskim utjecajima koji su najteži upravo tijekom zime.

Niske temperature, led i vlaga djeluju agresivno na većinu komponenti automobila, no najveći zimski problem je korozija. Automobili su većinom sastavljeni od brojnih čeličnih dijelova podložnih koroziji. Karoserija, podvozje, ovjes, kočnice, motor, sve ovo je u potpunosti ili djelomično čelično, a čelik je vrlo podložan koroziji, odnosno kemijskoj reakciji s kisikom koja uzrokuje njegovo nagrizanje i trošenje.

Zbog svega ovog korozija je najveći neprijatelj svakog automobila, a toga su svjesni i proizvođači koji dodatno zaštićuju sve metalne dijelove i, kako bi ulili povjerenje kupcima, daju vrlo duga jamstva na prohrđavanje, često čak 12 godina. Ipak, koroziju dugoročno gledano nije moguće spriječiti stoga tijekom zime valja posebno paziti na automobil kako do nje ne bi došlo.

korozija

Najbolje će zimu “preživjeti” oni automobili koji su parkirani u garaži. Koliko garaža znači vidljivo je već nakon nekoliko godina, kada se na automobilu parkiranom vani već jasno vide tragovi vremenskih utjecaja dok onaj koji je u garaži još uvijek izgleda “kao novi”. No, jasno je da mnogi nemaju garažu i stoga njihov auto 24 sata na dan provodi na ulici. Takve automobile bilo bi pametno, kada god je to moguće prekrivati ceradom. Ne samo da će štititi auto od vlage već i od smrzavanja stoga neće biti potrebe za jutarnjim skidanjem leda.

No kada je auto u pokretu nemoguće ga je zaštititi. Voda pomiješana sa soli prska sa svih strana, a kamenčići kojima se zimi posipavaju ceste udaraju u karoseriju i uzrokuju sitna, često mikroskopska oštećenja. Upravo na tim mjestima prvo će doći do korozije kada se u njih zavuku vlaga i sol.

Automobil će se zimi uglavnom zaprljati ubrzo nakon pranja, stoga ih vlasnici tijekom zimskih mjeseci mnogo rjeđe peru što je velika greška. Upravo zimi potrebno je intenzivno prati automobil kako bi se s karoserije i podvozja isprala nakupljena sol koja najviše ubrzava koroziju. U automatskim praonicama valja obavezno odabrati program za podno pranje i vosak za karoseriju, a perete li auto sami treba mnogo pažnje posvetiti ispiranju podnice. Bilo bi najbolje auto tijekom intenzivnijeg dijela zime prati ili ispirati dva puta tjedno.

Karoseriju je moguće zaštititi i sintetičkim navlakama koje se stavljaju na “nos” vozila koji je najviše podložan udaranju kamenčića. Ovakva praksa vrlo je česta na sjeveru SAD-a i u Kanadi, prisutna je i u Skandinaviji, no kod nas je ljudi obično izbjegavaju jer automobil s takvom zaštitom izgleda prilično loše, dakle isključivo iz estetskih razloga.

korozija automobila

Dio automobila koji je najpodložniji koroziji je podnica. No taj dio se za razliku od karoserije može i vrlo efikasno te intenzivno zaštititi nanošenjem specijalnog spreja što možete učiniti i sami. Važno je takav postupak ponavljati svake godine, najbolje pred zimu. Ako je vozilo već osjetnije korodirano na podnici ili želite trajniju zaštitu, preporučuje se tretman podvozja u servisima za vozila koji uključuje pjeskarenje kojim se uklanja hrđa te nanošenje zaštitnih sredstava.

Primijetite li hrđu na karoseriji automobila važno je što prije reagirati i sanirati je, a za sve informacije oko cijene i ostalih detalja dovoljno je posjetiti neki od AutoZubak servisa.

Odgovori