Što napraviti kad shvatite da ste utočili krivo gorivo?

Iako će mnogi pomisliti kako im se to da utoče krivo gorivo ne može dogoditi, stvarnost je drugačija. Ljudi utoče benzin u dizelaša i dizel umjesto benzina češće nego što to vole priznati.

Utočili ste dizel u benzinca

dizel u benzin,natočen dizel u benzin

Utočite li dizel u benzinca, duboko udahnite i ne paničarite. Motor neće eksplodirati. Šteta može nastati kontinuiranim miješanjem, ali vjerojatno neće biti kobno ako se miješa samo kratko vrijeme.

Koliko god su benzin i dizel slični, postoje neke ključne razlike. Benzin je puno hlapljivije gorivo koje brže sagorijeva, dok je dizel gusto, sporogoreće gorivo slično ulju. Razlike između goriva mogu se vidjeti u načinu na koji ih motori koriste. Mješavina to dvoje neće dobro gorjeti u benzinskom motoru – a možda uopće. Također je vjerojatno da će dizel začepiti filter goriva i mlaznice jer je gušći od benzina.

Utočili ste benzin u dizelaša

natočen benzin u dizel,benzin u dizel

Punjenje benzina u vozilo s dizelskim motorom ipak može biti mnogo gore. Dizelski motor jako ovisi o prirodi goriva koja je slična ulju. Ne samo da je odgovoran za izgaranje, već i podmazuje pumpu za gorivo i mlaznice. Benzin, budući da je mnogo rjeđi, stvara prekomjerno trenje i ubrzava trošenje ovih komponenti. Povećano trošenje dovodi do strujanja metalnih strugotina kroz sustav i one će oštetiti sve što dotaknu na putu do cilindara.

Veća brzina sagorijevanja benzina stvara još više problema. Benzinski motori se oslanjaju na svjećice, ali to ne znači da ga visoke kompresije dizelskih motora neće zapaliti. Zapravo, sasvim suprotno. Tlak i toplina stvoreni velikom kompresijom uzrokuju izgaranje goriva prije nego što klip dosegne gornju mrtvu točku, a rezultati mogu biti katastrofalni. Nažalost, sve se to može dogoditi vrlo brzo, što znači da rad dizelskog motora s benzinom bilo koje vremensko razdoblje može biti opasno.

Obzirom na to da je u pravilu dizelska cijev za gorivo šira a ulaz benzinskog spremnika širi onda je i najčešći slučaj da benzin ulijemo u automobil s dizelskim motorom a što je i puno veći problem od obrnutog slučaja.

Što napraviti kad utočite krivo gorivo u auto?

Najbolji i najjeftiniji je slučaj ako to odmah shvatite prilikom točenja i dok još niste upalili auto jer u tom slučaju gorivo vjerojatno nije još došlo do sustava za ubrizgavanje pa ćete imati jedini trošak pražnjenja spremnika kod servisera.

Ako ste već upaliti automobil, ugasite ga naravno ako shvatite pogrešku a ako to prije vas auto sam ne učini za vas jer je u tom slučaju šteta već napravljena te je tada najbolje da pozovete vučnu službu koja će auto odvesti na popravak do servisera. Serviser će utvrditi težinu kvara, provjeriti će motor, sustav za ubrizgavanje te može li se problem riješiti samo ispražnjavanjem spremnika i čišćenjem ili zamjenom mlaznica i promjenom filtera goriva a što je češći slučaj kod ulijevanja dizela u benzinski motor ili će biti potrebno napraviti veći servis a to znači i veći trošak a što je pak slučaj kod ulijevanja benzina u dizelski motor a što je puno veći problem.

Srećom moderniji i noviji dizel motori imaju blokadu motora koji kada prepoznaju pogrešku će spriječiti daljnji sustav ubrizgavanja i auto će se sam zaustaviti. Ali ako je benzin prošao kroz pumpu, doista je moguće da su se metalne strugotine probile kroz cijeli sustav i morat ćete sve zamijeniti kako biste spriječili da oštete motor. A to znači mijenjanje ili čišćenje filtera, mlaznica, katalizatora, senzora a sve to će iziskivati visoke troškove.

U svakom slučaju svaki puta dodatnu pozornost obratite na to koji ste pištolj na benzinskoj uzeli u ruke – crni ili zeleni a u inozemstvu budite posebno koncentrirani jer su boje pištolja drugačije kao i nazivi goriva. A ako vam auto stane radi krivo utočenog goriva, nazovite ORYX Asistenciju.