Ogrebana vrata i branici su postali neizbježni, parkirališta prekrcana, a ožiljci na laku automobila su normalna stvar već nakon godinu, dvije u gradu. Na zlobnike koji namjerno grebu automobile ključem ili odvijačem ne treba trošiti riječi, to je tema za psihologe. Bez lakiranja tijekom posjedovanja automobila nećete proći, osim ako nemate auto pod staklenim zvonom. A što ako vas prevare fušeri i loše vam lakiraju dio? Pazite, to će ponekad koštati i trostruko.
Donosimo vam 10 najčešćih zabluda o lakiranju auta
1. Kod fušera je jeftinije
Netočno! Loše lakiran dio znači predebeli nanos materijala, najčešće kita, što vrlo brzo uzrokuje pucanje i hrđanje. Ma koliko malo platili fušera, njegov loš posao ne samo da će autu umanjiti vrijednost, već ćete morati još skuplje platiti kvalitetni popravak jer osim samog popravka oštećenja, treba sanirati štetu iza “fuša”.
2. Nijansu je teško pogoditi
Točno! Zaista trebaju majstorsko oko, svjetlo i ruka da se nijansa točno pogodi. Rad u dobro opremljenoj radionici, pristup mješaonici boja i iskustvo kod lakiranja, pogotovo metaliziranih i perla boja, također su jako važni. Naime, one kroz lak svojim zrncima ili granulama reflektiraju svjetlo i u sumrak ćete uvijek vidjeti i najmanja odstupanja u tonusu boje. Zato profesionalci po potrebi, a temeljem iskustva, odlučuju lak nanijeti i na dijelove pored oštećenih kako bi se tonus izjednačio. Fušeri tako ne razmišljaju, oni nabrzinu krpaju i uzimaju novac.
3. Lakirati se može i u svojoj garaži
Netočno! Prostor mora biti na određenoj temperaturi koja varira od 25 do 60 stupnjeva Celzijusevih, ovisno o fazi sušenja laka i komponentama. Još je važnije da u prostoru nema prašine i da je dobro ventiliran. Nažalost, dobra ventilacija bez moćnih filtara za prašinu nanijela bi puno nečistoća u lak i pokvarila rezultat. Stoga, profesionalna termolakirnica je jedini način.
4. Materijali se mogu miješati
Netočno! Fušeri često miješaju materijale. Koriste temelj jednog proizvođača, punilo odnosno filer od drugog, pa lak od trećeg. Nerijetko miješaju i tipove materijala. Miješanje komponenti kasnije uzrokuje probleme jer dolazi do pucanja, odvajanja baze laka od podloge i tome slično. Fušeri uvjeravaju klijente da imaju “svoju metodu”, a zapravo materijale miješaju kako bi uštedjeli, a to na kraju oštećuje direktno vlasnika automobila. Što je najgore, sve navedeno dogodi se tjednima kasnije, pa se to uklapa u onu staru poslovicu: “Drži vodu dok majstori odu”.
5. Za sušenje treba termolakirnica
Točno! Dva su razloga za to: čistoća od prašine i poštivanje temperaturnog procesa. Bez toga nema kvalitetnog rezultata.
6. Bez računa se ne računa
Točno! Ako niste dobili račun, nemate dokaz da je netko na vašem autu nešto “sfušao”. To znači da će vas vrlo vjerojatno, u slučaju potrebe za reklamacijom, otpiliti najpoznatijom fušerskom rečenicom: “A gledajte, što bi vi za te novce?!” Tu dolazimo do potrebe za ponovnim popravkom, a jednom ste već platili, a svoje dragocjeno vrijeme ste već potrošili. I vrijeme je isto novac.
7. Sve se može popraviti nakon fušera
Točno! Nema toga što profesionalac ne može popraviti, ali oštećen dio jeftinije je popravljati od dijela na kojem je netko već “fušao”. Razlog je jednostavan: potrebno je puno dodatnih radnih sati i račun je kasnije zbog toga uvećan. Dakle, zbog fušera ne plaćate dvostruko, nego i više od toga.
8. Originalni ili zamjenski dio, svejedno je
Netočno! Evo primjera na našem blatobranu. Napravljen je od lima (danas su česti i plastični!), i on je priča za sebe. Razlikujemo tri vrste dijelova: zamjenski dio čija kvaliteta može biti upitna, originalni dio koji je idealan izbor zbog svoje kvalitete, te rabljeni dio koji može, ali i ne mora biti dobro rješenje ovisno o stanju. Novi dijelovi dolaze obojeni tek temeljnom bojom. Čak i u našem slučaju s novim originalnim blatobranom od Golfa VII, autolimar ga montira kako bismo se uvjerili da savršeno odgovara autu. Tu leži najvažnija prednost originalnog dijela: svi su zazori pravilni, dio savršeno sjeda “na šaraf” i popravak se kasnije neće vidjeti. Nema dijela do originalnog dijela. I točka.
9. Na autu se “iz aviona” uvijek vidi da je bio lakiran
Netočno! Nakon profesionalnog lakiranja i montaže svih dijelova na automobil, pranja i eventualnog poliranja okolnih dijelova ako je potrebno, automobil je opet estetski odličan. Kako bismo se uvjerili da je popravak napravljen odlično, mjerimo debljinu nanosa laka – ona je oko 165 mikrona. Na originalnom laku (u slučaju Volkswagena) ona je od 120 do 140 mikrona. Zaključak je jasan: ako je sve izvedeno kako treba, samo precizni mjerni uređaji možda mogu pokazati da je auto bio lakiran. Laik to također može vidjeti, ali zaista uz minuciozno gledanje detalja.
10. Lakiranje auta može biti gotovo u jednom danu
Točno! Ali… U ogromnom broju slučaja to je nemoguće zbog ostatka procesa. Dio treba demontirati i kasnije montirati ako želite vrhunski rezultat, a moguće je da se tijekom procesa pokažu problemi: puknuti nosači, kopče, dodatna oštećenja ili komplikacije. Iako se može sve izvesti u jednom danu, to može narasti i na tri dana.
Zaključak
Kvalitetno lakiranje automobila može se izvršiti samo u termokomori i uz strogo poštivanje procesa korištenja materijala i uputa proizvođača. U lakirnici je vrijeme neumoljivo – nemoguće je ubrzati postupak jer je strogo određeno vrijeme sušenja svake komponente presudno za konačnu kvalitetu laka. Iskustvo, precizno oko i majstorska ruka nezamjenjivi su dio procesa lakiranja automobila. Ako se izvrši profesionalno, na lakiranom dijelu izuzetno je teško uočiti da je bio popravljen, odnosno lakiran.
Jeftini i brzi lakireri ne postoje, to jedno s drugim ne ide. Kod odabira lakirnice za popravak trebate se voditi kvalitetom, renomeom i biti strpljivi jer je to proces u kojem je vrijeme sušenja komponenti presudno za finalnu kvalitetu. Što je najbolje, cijena nije puno veća nego kod fušera.
Stoga je naša preporuka da to ipak prepustite stručnjacima kao što je AutoZubak. Sve informacije možete dobiti direktno na njihovim lokacijama servisa, na besplatnom broju telefona 0800 5432 ili na email [email protected].
-
Ljubaznost vaših djelatnika te brza i kvalitetna usluga su najbolja reklama
rujan 19, 2024 -
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Rally suvozači - Osobe od povjerenja
listopad 8, 2024 -
Muzika u autu - Kako pustiti muziku preko bluetootha u autu ?
rujan 30, 2024 -
Kako samostalno zamijeniti silikon oko kade ili umivaonika - Ne treba vam majstor!
rujan 24, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Sigurnosna oprema za gliser - Saznajte sve
lipanj 17, 2024 -
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023