Mnogi su razlozi zašto bi ljeti obavezno trebalo skinuti zimske gume s auta, od sigurnosnih do financijskih.

Zimske gume kao što im i naziv sugerira, namijenjene su vožnji isključivo u zimskim uvjetima. Napravljene su od mekše smjese pogodnije za niske temperature i najbolja svojstva pokazuju već od sedam stupnjeva Celzijusa na niže bez obzira na model ili marku proizvođača. Koliko su dobre i korisne zimi, toliko su zbog toga loše u ljetnim uvjetima vožnje, posebno na velikim vrućinama. Ako ih se ne skine s auta, zimske se gume ljeti drastičnije brže troše, a u vožnji autocestom većim brzinama doslovce se “rastapaju”. Tako se brže oštećuju i sofisticirane lamelice u profilu zimske gume koje imaju svrhu boljeg prianjanja u hladnim uvjetima. No ni to nije sve.

Zimska guma ljeti ima lošije performanse u smislu produljenog zaustavnog puta. Po istraživanjima renomiranog svjetskog proizvođača guma, zimska ljeti ima prosječno 1,5 metara zaustavni put na suhom i 4 metra na mokrom! Također, zbog mekanije smjese reakcije na upravljaču također su nešto sporije. Zbog dizajna prianjajućeg dijela, zimska guma u vožnji ima veću buku kotrljanja od ljetne pa je samim time i manje udobna. Veći otpor kotrljanja donosi i negativne posljedice u smislu povećane potrošnje goriva. A, što se više kilometara prelazi sa zimskim gumama ljeti, ove negativne posljedice tim su veće.

I na kraju tu je i financijski razlog. Zbog svega navedenog, poput ubrzanog trošenja guma ili povećane potrošnje goriva nikako nije isplativo voziti ljeti na zimskim gumama.

Odgovori