Kupili biste automobil, ali ne znate kako. Koji je način najpovoljniji, na koliko godina, kolika je kamata – sve su to pitanja koja muče moguće kupce novih automobila. Najlogičnija je kupnja gotovinom no tko danas ima dovoljno novca na hrpi da može kupiti nov automobili koji zadovoljava njegove kriterije. Tu na scenu stupaju razni kreditori koji putem leasinga ili kredita omogućavaju kupnju željenog automobila, ali sve to kroz kamatu i obradu kredita ‘masno’ naplate.

Za one koji svim silama žele izbjeći kreditore postoji mogućnost otplaćivanja automobila po principu triju trećina. Prva se trećina plaća pri samoj kupnji vozila, druga kroz iduću godinu, a treća rata na naplatu dolazi tri godine nakon kupnje limenoga ljubimca. Ovakav model otplate ne podrazumijeva naplatu kamate, ali opet nije svima dostupan jer bitno je imati poveću svotu novca da bi se mogla platiti prva trećina. No tu priči nije kraj, jer treba imati i dobra primanja da bi se na vrijeme skupio ostatak novca za drugu i treću ratu.

Upravo se zbog gore navedenih razloga ljudi odlučuju na plaćanje putem kredita ili leasinga. Leasing je sve popularniji, a dijelimo ih na operativni i financijski. U obama slučajevima maksimalan rok otplate je 60 mjeseci, odnosno 5 godina. Kod operativnoga leasinga cilj kupca nije kupiti automobil već ga unajmljivati sve do isteka leasinga. Za tu se vrstu najčešće odlučuju oni kojima automobil služi u poslovne svrhe, a to znači da godišnje prevaljuju nekoliko desetaka tisuća kilometara. Po isteku takve vrste financiranja osoba vraća automobil leasing kući i najčešće uzima drugo vozilo po istim uvjetima.

povoljna kupnja automobila

Financijski je leasing osmišljen za sve koji po njegovu isteku žele zadržati automobil u vlasništvu. Uplatom zadnje rate korisnik leasinga postaje vlasnikom vozila. No i tu postoji jedan trik koji ljudi često previde i iznenade se kada dođu po ponudu. Naime, svaka poslovna kuća koja pruža financijske usluge zahtijeva kolaterale u obliku učešća ili jamčevine, koji mogu iznositi od 20 do 40 posto ukupnog iznosa cijene vozila. Upravo zato ovi su načini financiranja podobniji za poslovne kompanije.

I na kraju, treća stvar je kredit za automobil. U Hrvatskoj se po standardnim tarifama, ako to primanja dozvoljavaju, može podići nenamjenski kredit u maksimalnom iznosu 30.000 eura što je i više nego dovoljno za kupovinu novog, sasvim dobro opremljenog automobila. Prednost je i to što tako sami upravljate dobivenim novcem i postajete jedinim vlasnikom automobila, a i rok otplate može biti do čak 10 godina, čime se uvelike smanjuje mjesečni anuitet. Upravo stoga puno potencijalnih kupaca automobila odlučuje se za ovakvu vrstu financiranja. Jedina mana je što automobil koji kupujete mora biti malo jeftiniji od spomenutih 30.000 eura.

Odgovori