Klasičan obiteljski automobil nije “dovoljno obiteljski” onima koji imaju mnogo djece. Žele li svi zajedno na put, velike obitelji sa četvero i više djece neće to moći u klasičnom automobilu s pet sjedala. Njima je potreban veći automobil s više sjedala, a tu je ponuda posljednjih godina bogatija nego ikada. Brojnim većim i manjim monovolumenima su se na tržištu pridružili veliki SUV-ovi, a tu su i klasična kombi vozila. Koje je od ovih rješenja najpametnije i najpogodnije za one kojima zaista treba više od pet sjedala?

Kompaktni monovolumeni

Ovdje je ponuda vrlo bogata. Kompaktni monovolumeni nerijetko imaju svoje produžene verzije koje nude treći red sjedala s kojim se njihov ukupan broj povećava na sedam. Među takve modele, između ostalih, spadaju Citroen Grand C4 Spacetourer (bivši Picasso), Renault Grand Scenic, Dacia Lodgy, Volkswagen Touran, Opel Zafira, a u ponudi je čak i hibridni model Toyota Prius+… Ovakvi automobili dimenzijama su najmanji od onih koji mogu primiti sedmero putnika, uglavnom oko četiri i pol metara. Stoga je jasno da treći red sjedala i ne pruža neki veliki komfor. Udobno se na njima mogu osjećati samo manja djeca.

obiteljski automobil

Prosječni prtljažnici ovakvih automobila imaju 500 do 700, no samo ako je treći red preklopljen. U suprotnom prtljažnik postaje potpuno beskoristan pa je za dulja putovanja obavezna krovna kutija jer u suprotnom nemate kamo s prtljagom. U konkurenciji automobila sa sedam sjedala ovakvi modeli najbolji su u pogledu voznih karakteristika i potrošnje goriva što svakako nije zanemariv faktor, no ne pružaju prevelik komfor. Također, bez konkurencije su i u pitanju cijene. Najjeftiniji među njima, Dacia Lodgy, u verziji sa sedam sjedala stoji od 112.000 kuna.

Veliki monovolumeni

U ovoj je kategoriji ponuda također prilično bogata. Od modela u ponudi ističu se Ford Galaxy i S-Max, Volkswagen Sharan, Seat Alhambra, Renault Espace…Ovakvi automobili su u pravilu nekoliko desetaka centimetara duži od kompaktnih monovolumena sa sedam sjedala. To se itekako vidi u unutrašnjosti. U drugom redu sjedala ima osjetno više mjesta, treći je dovoljno udoban i prostran i za veću djecu. Osim toga, ulazak u treći red sjedala je u pravilu mnogo jednostavniji i komforniji.

obiteljski auti

Također, prtljažnik ovakvog auta je prostraniji, no problem s nedostatkom mjesta za prtljagu kada su sva sjedala u upotrebi postoji i u ovoj klasi. Prtljažnik se gotovo kod svih modela svodi na 100 do 200 litara što je svakako nedovoljno za sedmeročlanu ili šesteročlanu obitelj. Krovna kutija i ovdje je nužna. U pogledu potrošnje i voznih karakteristika ovakvi modeli su neznatno lošiji od kompaktnih monovolumena. Naravno, u pogledu cijene nisu nimalo povoljni. Ispod 200.000 kuna nemate što razmišljati o autu ove klase, a želite li neki jači i bolje opremljeni model cijena se lako penje i na više od 300 tisuća kuna.

Veliki SUV-ovi

SUV automobili u posljednje vrijeme sve više potiskuju i zamjenjuju monovolumene. To je logično jer bolje izgledaju, a u pogledu prostranosti i praktičnosti ne zaostaju mnogo za monovolumenima. Veliki SUV-ovi nerijetko imaju verzije sa sedam sjedala koje su po prostranosti negdje između kompaktnih monovolumena sa sedam sjedala i velikih monovolumena. Među takve modele ubrajaju se Hyundai Santa Fe, Škoda Kodiaq, Volkswagen Tiguan Allspace, Nissan X-Trail i mnogi drugi tako da je ponuda u ovoj klasi najraznovrsnija. Kupci s većim zahtjevima i više novca u ovoj klasi pronaći će i skupe luksuzne premium modele, što nije moguće u drugim klasama.

auto obiteljski

U pogledu prostranosti ovakvi automobili su u principu negdje između kompaktnih monovolumena sa sedam sjedala i velikih monovolumena. Kada se koristi pet sjedala prtljažnici kod nekih modela primaju i više do 700 litara, no kada je treći red u uporabi oni postaju simbolični i nedovoljni. Također za razliku od velikih monovolumena ovakvi auti nemaju klizna vrata što malo otežava ulazak u treći red sjedala. U pogledu voznih karakteristika i ekonomičnosti ovakvi automobili lošiji su od monovolumena, prvenstveno zbog više karoserije i težišta što se loše odražava na “držanje u zavojima” i potrošnju goriva. Najjeftiniji automobili u ovoj klasi stoje nešto manje od 200.000 kuna, a cijene luksuznih premium varijanti mogu se približiti i iznosu od milijun kuna.

Kombi vozila

Ovakvi automobili su u pravilu jedine potpune solucije za velike obitelji sa četvero i više djece. Da, možda u pogledu voznih karakteristika ili dizajna ne mogu parirati ostalim kategorijama, no želite li potpuni komfor, nema drugog rješenja. U ovoj kategoriji je ponuda također prilično bogata. Volkswagen nudi svoj T6 u raznim izvedbama, Mercedes Vito, Ford Transit, Citroen Spacetourer, Peugeot Traveler, Opel Vivaro, a svoje kombije imaju i Fiat, Toyota…

auti obiteljski

U pogledu prostranosti ovakvi automobili nemaju konkurencije. Mjesta ima na pretek, a nude se varijante sa šest do devet sjedala. Ulazak je vrlo jednostavan, a prtljažnik raskošan i kada se koriste sva sjedala. Naravno, od kombi vozila se ne mogu očekivati vrhunske vozne karakteristike, o sportskoj vožnji ne treba niti razmišljati, a potrošnja goriva je nerijetko dvije, tri litre na 100 kilometara veća nego kod monovolumena. Tu je i prilično visoka cijena, od nešto više od 200.000 kuna za osnovne modele do više od 500, 600 tisuća za luksuzno opremljene top modele. No želite li kompletnu soluciju za vožnju čitave obitelji na te nedostatke morate zaboraviti. Ionako su prednosti koje pruža komfor jednog kombija višestruko veće. Sve ovo naravno vrijedi za velika kombi vozila duža od 460 centimetara. Od automobila poput Citroena Berlinga ili VW Caddyja sa sedam sjedala u pogledu komfora nećete dobiti mnogo više nego od klasičnog monovolumena, no zato je njihova cijena niža te se oni doimaju kao najbolji kompromis za one koji ne namjeravaju potrošiti puno.

Odgovori