Povećani udio otrovnog ugljičnog monoksida (CO) u ispušnim plinovima benzinaca može vas koštati prolaska na tehničkom. Osim toga, on je štetan i za vaš automobil jer je riječ o nepotpunom izgaranju, pa osim emisije štetnih plinova, za posljedicu ima povećanu potrošnju goriva te lošije performanse.

Dozvoljene udjele CO propisali su proizvođači vozila, a za vozila za koja ti podaci nisu dostupni poštuju se hrvatski propisi. Prema njima u praznom hodu (800 – 900 o/min) starija vozila mogu imati do 0,5 posto CO, a vozila proizvedena nakon 2003. do 0,3 posto. Pri povišenoj brzini vrtnje motora (2500 – 3000 o/min) dozvoljeno je do 0,3 posto za starija vozila te do 0,2 posto za ona proizvedena od 2003. godine. Situacija je bitno drugačija za starija vozila bez katalizatora i lambda sonde, proizvedena do 1986. godine. Dozvoljeni udio CO pri praznom hodu iznosi čak do 4,5 posto, a za vozila proizvedena 1987. ili kasnije do 3,5 posto.
Eko test je od 2003. (za benzince) te 2004. (za dizelaše) uvjet za prolaz na tehničkom pregledu, a provodi se tako da se ubacivanjem sajle u auspuh mjeri razina ispušnih plinova koje vozilo emitira u dva radna režima zagrijanog motora. Da bi izgaranje goriva bilo potpuno i udio ugljičnog monoksida (CO) u ispušnim plinovima minimalan, potrebno je ispuniti tri uvjeta: maseni udio usisanog zraka i goriva treba biti točan, motor mora ostvarivati dovoljno visoke tlakove kompresije (ispravni cilindri, klipni prstenovi, ventili) te paljenje mora biti ispravno (ispravne svjećice).

Povećani udio CO u ispušnim plinovima tako ukazuje na sljedeće probleme:

  • neispravnosti u sustavu za ubrizgavanje (neispravne brizgaljke)
  • neučinkovito paljenje (problem s upravljačkom elektronikom i dotrajalim svjećicama)
  • slaba protočnost usisnog sustava (zaprljan filtar zraka koji nije redovito mijenjan)
  • neispravna lambda sonda
  • neispravan katalizator
  • motor koji ima preniske tlakove kompresije

Redovito održavanje automobila trebalo bi biti dovoljno da udio CO bude ispod propisane granice, no kod starijih i zapuštenijih benzinskih motora preporučljivo je i preventivno izmijeniti svjećice, filtar zraka i lambda sondu.