Za sve vozače koji uopće nemaju iskustva ili imaju nedostatno iskustvo vožnje automobila po snježnim uvjetima, a spremaju se na dugačak put, te pri tom nikad nisu koristili u vožnji ni lance za snijeg, savjet je da na tako dugačak put ne kreću ako ne moraju.

Prvu vožnju, ili nekoliko njih, po snijegu najbolje je i najsigurnije za lim i za vas same napraviti na pustoj cesti bez prometa ili na parkiralištu gdje je opasnost prema drugima svedena na minimum. Jedno su savjeti na papiru, odnosno ekranu, ali osjećaj za volanom je potpuno individualan za svaku osobu, a vještina upravljanja vozilom po snijegu (s i bez lanaca) postiže se isključivo praksom, odnosno vježbanjem.

Svaki vozač trebao bi sam probati na ‘suho’ staviti lance za snijeg na gumu kotača svog automobila ispred svoje kuće ili zgrade, imajući na pameti da postavljanje lanaca za snijeg na cesti ili pored ceste je puno teže i sporije, jer se mora kleknuti na snijeg, uz to smeta led i snijeg u unutrašnjosti blatobrana, a niska temperatura smrzava prste i onemogućava ispravno postavljanje lanaca oko gume. Izgleda lako, ali u praksi nije baš tako. U nastavku vam donosimo kratak tutorial kako to odraditi na najjednostavniji način:

lanci_1

  1. Prije početka postavljanja lanaca na gume lijepo ih raspletite i raširite pored pogonskog kotača da biste si olakšali preglednost i cijeli proces montiranja.

lanci_2

  1. Lanac provucite s unutarnje strane kotača, a pritom vodite računa da njegov gumeni dio bude uvijek na sredini kotača, dok sami lanac poravnajte s prednje strane kotača.

lanci_3

  1. Lijevu i desnu bočnu stranu lanaca podignite i spojite kukama na vrhu kotača. Prednji bočni lanac kukom zatvorite u krug, a sa zadnje strane na vrhu gume namjestite obruč.

lanci_4

  1. Zatezni lanac s desne strane provucite kroz kuku na lijevoj strani pa potom kroz prsten na desnoj strani i jako zategnite, a na kraju zakačite za lanac na suprotnoj strani.

Što se tiče trenutka kada treba staviti lance za snijeg na kotače, moraju se obavezno staviti ako to od vas prometna policija zahtjeva, a u ostalim uvjetima je na procijeni vozača, tj. određuje se prema stanju na cesti.