Pregrijavanje kočnica nastaje oštrijom vožnjom ili spuštanjem strmom cestom. Kočnice se pregrijavaju jer pločice stisnu disk i tako pretvaraju kinetičku energiju u toplinsku. Trenje grije materijale i problem nastaje kada se ta toplina iz zagrijanih kočnica ne stigne predati u okolinu. Iz tog razloga je bitna kvaliteta materijala od kojih su napravljene pločice i diskovi odnosno obloge i bubnjevi te će to utjecati na to koliko će kočnice biti efikasne i koliko će dugo trajati.

Kako prepoznati pregrijavanje kočnica?

Da su kočnice pregrijane možete prepoznati po mirisu zagorenog u automobilu, škripi, dimu iz kotača te užarenim diskovima koji mogu biti crvene ili žute boje. Kočnica će biti mekana te propadati dublje nego inače. Taj se problem zove brake fade (blijeđenje kočnica) jer kočenje počinje normalno, ali automobil zatim počinje sporije usporavati, kočiona sila se smanjuje, blijedi. Ovaj problem se ponekad pojavljuje i u manje ekstremnim uvjetima vožnje. To vam je znak da promijenite diskove ili pločice.

Ako pri kočenju čujete cviljenje ili bilo koji zvuk, osjetite vibracije ili vam se vozilo krene zanositi, svakako posjetite automehaničara kako bi provjerio stanje diskova i pločica. Možete i sami pogledati na površinu diska i debljinu pločica. Disk treba biti što glađi i bez ikakvih znakova promjene boje, pogotovo plave boje koja ukazuje na opasno pregrijavanje.

pregrijavanje kocnica

Mjere opreza

Potrebno je neko vrijeme da se kočnice ohlade i počnu opet normalno funkcionirati. Vozači često stanu kad primijete jedan od spomenutih problema, no rade grešku jer vozilu koje stoji, nakon što je kočenje zagrijalo diskove, treba dulje da se ohlade, jer ih ne hladi rotacija, i vjetar od gibanja. Umjesto zaustavljanja napravite nekoliko kilometara lagane vožnje da se kočnice ohlade. Pripazite i na parkiranje nakon vožnje uz korištenje ručne kočnice, koja koči stražnje kotače. Na mjestima na kojima pakne stisnu disk će se sporije stezati i tako može doći do deformacije diska ili čak do pucanja.

Stanjena površina pločica je također opasna jer debela nova pločica daje rezervu materijala za polagano trošenje te ujedno predstavlja toplinski izolator. Iz tog razloga se kod sportskih auta te onih jače snage stavljaju keramičke pločice i diskovi kako bi se ograničilo topline s diska preko pločice na kočionu čeljust i tekućinu za kočnice. Zato je bitno mijenjati redovito i kočionu tekućinu kako bi se spriječilo da vlaga koja se apsorbira u ulje smanji točku vrenja.

Na kraju svakako preporučujemo da vam mehaničar na svakom servisu pregleda stanje diskova i pločica.