Kuplung, kvačilo ili spojka je važna komponenta svakog automobila, odnosno mjenjačkog sklopa, a problemi s kvačilom se na cesti uglavnom ne mogu riješiti, tako da ih je puno praktičnije izbjeći. Srećom, postoje neki pokazatelji da bi moglo doći do problema s kvačilom koje donosimo u nastavku – nemojte ih zanemariti!

Problemi s kvačilom – Prvi znakovi

Primijetite li da kvačilo (kuplung) podrhtava kod kretanja ili se pak čuje neobičan zvuk prilikom stiskanja i otpuštanja papučice, to je siguran znak da nešto nije u redu. Takvi problemi najčešće se javljaju na putovanjima kad se kvačilo duže koristi i pregrije ili se vozilo optereti težinom koja nije prisutna u gradskoj vožnji, a najbolje bi bilo konzultirati se sa servisom kako bi se izbjegli veći problemi.

Propadanje papučice kvačila može biti izazvano kvarom na prijenosnim elementima između papučice kvačila i potisne ploče.

problemi s kvacilom - kuplung

Najčešći kvarovi s kvačilom

Najčešće bi kod starijih automobila pucala sajla kvačila, a kod novijih dolazi do curenja hidraulike na sekundarnom cilindru. Neki modeli vozila mogu imati i standardne, već poznate probleme na ovom dijelu mehanizma kao što su pucanje plastičnih zupčanika ili polugica ispod papučice kvačila, puštanje hidrauličkih vodova od primarnog do sekundarnog cilindra i slično.

Čest problem je i proklizavanje lamele, što je ustvari gubitak prijenosa okretnog momenta na kotače. Prepoznat ćete ovaj problem u vožnji jer vozilo prilikom dodavanja gasa ne može naglo ubrzati, rad motora je bučniji, a broj okretaja motora se podiže bez značajnijeg ubrzanja vozila. Zbog proklizavanja lamele kvačilo (kuplung) se zagrijava pa može doći do potpunog otkazivanja i gubitka pogona na kotače. Uz pregrijavanje vozač može primijetiti bijeli dim iz motornog prostora i specifičan miris sličan elektronici koja je pregorjela zbog neispravnosti.

Što napraviti kod kvara spojke?

Kod gore navedenog problema s proklizavanjem lamele, kao prva pomoć preporuka je stati i dozvoliti kvačilu da se ohladi, dajte mu 30 do 45 minuta te potom nastavite vožnju na način da ne uzrokujete naglo podizanje okretaja motora dubokim pritiskom na papučicu gasa ili da ne koristite niže stupnjeve prijenosa na uzbrdicama. Ovo se, naravno, odnosi samo na početnu fazu proklizavanja dok još nije došlo do dima i mirisa paljevine.

Ako dođe do bijelog dima, nazovite ORYX Asistenciju na 0800 18 18 koja će vam pomoći u rekordno brzom roku. ORYX Asistencija popravit će vaše vozilo na licu mjesta, a u slučaju da popravak nije moguće izvršiti na licu mjesta, odvest ćemo vaše vozilo na popravak. Uz popravak vozila na licu mjesta i prijevoz vozila ako je vozilo oštećeno ili popravak nije moguće izvršiti na licu mjesta, na raspolaganju vam je i sve što vam u tom trenutku može zatrebati – zamjensko vozilo, alternativni prijevoz, baš kao i smještaj u hotelu za vas i vaše suputnike. Čak se ne trebate brinuti o čuvanju i nadzoru svojeg vozila, a uz to možemo organizirati i povrat vozila do vaše lokacije.

Postanite član ORYX Asistencije.