Prometna nesreća u inozemstvu – što napraviti ako vam se dogodi?
Prometne nezgode, ako i nisu velike, sa sobom nose brojne troškove i procedure. Problem je tim veći dogodi li se nezgoda u inozemstvu. Ne zaboravite sa sobom uvijek ponijeti zelenu kartu, Europsko izvješće o nesreći, međunarodnu vozačku dozvolu (izvan EU) te punomoć vozite li tuđi automobil. Zelenu kartu ne morate imati na području EU, te Andore, Makedonije, Srbije i Švicarske. Ipak, korisno ju je imati jer vozač koji skrivi prometnu nesreću u inozemstvu mora predati kopiju prometnoj policiji ili drugom sudioniku nesreće.
Od 1. srpnja 2020. zelena karta se može isprintati i na bijelom papiru nakon što vam ju u PDF formatu pošalje vaš posrednik u osiguranju. ORYX Zastupanje u osiguranju nudi vam ugovaranje osiguranja putem emaila ili pozivom na brojeve +385 (0) 1 2030 221 i +385 98 240 459.
Ovisno jeste li krivac ili oštećenik, obratite pozornost na nekoliko važnih stvari. U oba slučaja dobro je uzeti imena i adrese očevidaca nesreće, a mjesto nesreće fotografirati prije pomicanja automobila.
Ako ste u inozemstvu vi skrivili nesreću, javite odmah prometnoj policiji i zapišite podatke drugog sudionika. Prometnoj policiji ili drugom sudioniku prometne nesreće trebate dati duplikat svoje zelene karte. Za djelatnika policije koji obavlja očevid prometne nesreće te za stranog sudionika prometne nesreće valjana zelena karta predstavlja garanciju da imate zaključeno osiguranje od automobilske odgovornosti i da će odštetni zahtjev stranog sudionika biti riješen u skladu sa zakonima posjećene države. Obavijestite svoju osiguravajuću kuću i ako je potrebno javite se hrvatskom veleposlanstvu ili konzulatu za pomoć.
Ispunite Europsko izvješće o nesreći i ne potpisujte nikakve izjave ako ne razumijete jezik na kojem su napisane. Kao što je poznato, Europsko izvješće ima jedinstven tekst na svim jezicima i ispisuje se u duplikatu. Ono sadrži niz tipičnih situacija koje mogu dovesti do prometne nesreće, a ima i mjesto skiciranja nesreće. Europskim izvješćem o nesreći ni u kojem slučaju ne priznaje se krivnja. Ono isključivo služi za prikupljanje objektivnih podataka, te se stoga može slobodno potpisati. Vozači iz europskih zemalja uglavnom su opskrbljeni ovim obrascem, a hrvatski vozači ga po Zakonu o obveznim osiguranjima u prometu moraju imati.
Ako vi niste krivi za nesreću, svakako uzmite podatke osiguravajuće kuće drugog vozača jer u slučaju da nemate kasko, odštetni zahtjev podnosi se njegovom osiguravatelju. Odlučite li popraviti auto u inozemstvu, tražite garanciju da će osiguravatelj doznačiti novac izravno radionici. Odštetni zahtjev može se podnijeti izravno osiguratelju štetnika u posjećenoj zemlji, ili nakon povratka u Hrvatsku ovlaštenom predstavniku inozemnog osiguravatelja kod nas. Ako i ne znate kod koga je vozilo osigurano, možete saznati preko njegove registracije u Hrvatskom uredu za osiguranje.
ORYX Asistencija pruža vam lakoću i sigurnost putovanja u inozemstvu! Samo jedno godišnje članstvo može vas poštediti vremena, živaca i udara na novčanik. Call centar ORYX Asistencije s vama je 24 sata na dan, 7 dana u tjednu, a na vašu lokaciju stižemo u roku od 45 minuta, i to bilo gdje u Europi! Ovisno o ugovorenom paketu usluga, imate pravo na popravak na licu mjesta, prijevoz vozila (šlepu), zamjensko vozilo, alternativni prijevoz, čak i hotelski smještaj! Ugovorite godišnju članarinu OVDJE i nastavite uživati u svom putovanju, gdje god se nalazili. S ORYX Asistencijom ste potpuno sigurni bilo gdje u Europi!
Diners Asist+
-
Ni udaljeni dijelovi Hrvatske vam nisu problem!
prosinac 21, 2023 -
Sretna sam što mi pružate podršku, ali što vas manje kontaktiram, sretnija sam!
listopad 4, 2023 -
Zahvaljujući ORYX-u, stigla sam doma dvogodišnjem djetetu dati večeru i spremiti ga u krevet
lipanj 6, 2023 -
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Kako se mjeri domet električnog automobila?
travanj 19, 2024 -
Čovječe, gdje mi je AUTO? Aplikacije za pronalazak parkiranog automobila
travanj 16, 2024 -
Kako prepoznati da vam akumulator slabi?
travanj 9, 2024
Savjeti za plovidbu
-
Uzroci požara na brodu: Sve što trebate znati
kolovoz 31, 2023 -
Brodska oprema ne mora biti skupa: otkrivamo savjete i trikove za uštedu
lipanj 19, 2023 -
Kako preživjeti u hladnoj vodi?
travanj 19, 2023