Ručni mjenjač u automobilu prilično je čvrst i prilagođen da trpi velika opterećenja kako bi se izbjegla oštećenja. Početnici često rade pogreške u šaltanju, a ima ih i kod iskusnijih vozača, pogotovo onih koji vole sportsku vožnju. Mjenjač se podmazuje viskoznim hipoidnim uljem, koje treba zamijeniti nakon 50.000 do 100.000 km, ovisno o proizvođaču.
Pet je mogućih uzroka kvara mjenjača:
1. Nedostatak ulja
Ako u mjenjaču nema dovoljno hipoidnog ulja (najčešće gradacije 80W 90), prsteni ne mogu pravilno raditi. Manjak ulja može dovesti do ubrzanog trošenja ležajeva i zupčaničkog mehanizma mjenjača. Zbog toga je preporučljivo na svakom servisu provjeriti razinu.
2. Kvar u mehanizmu
Problem može biti u mehanizmu za izmjenu stupnjeva koji ima metalne, odnosno teflonske polugice i spone. U nekim je slučajevima moguće podešavanje, no ako je oštećenje veće potrebno ih je izmijeniti.
3. Istrošena lamela
Ovo je najčešći kvar kvačila, a posljedica je kvar mjenjača. Lamela se troši zbog trenja i povišene temperature, a to je uglavnom izazvano lošom ili agresivnom vožnjom. Naglo kretanje, kretanje naprijed iz rikverca bez zaustavljanja automobila, predugo držanje kvačila (primjerice na uzbrdici umjesto ručne) itd.
4. Pucanje korpe kvačila
Ovaj problem često nastaje zbog zamora materijala uslijed mehaničko-toplinskog preopterećenja ili ukošenog položaja baze korpe. Ovo drugo najčešće je posljedica mehaničkog oštećenja – udara o ispupčenje podloge, kamen ili greške u montaži.
5. Kvar u mjenjaču
Problemi u mehanizmu mjenjača najčešće su oštećenje prstenova za sinkronizaciju, istrošenost ležajeva, oštećenje vratila, ponekad i kandžastih spojki. U većini je slučajeva više problema istodobno. Ako je automobil normalno vožen, a nije ostao bez ulja, mjenjač rijetko strada.
Probleme s mjenjačem nemojte ignorirati a prepoznat ćete ih po otežanom prebacivanju brzina, nemogućnost ubacivanja u prvu, mjenjač se sam isključuje, povećana buka (karakteristično zavijanje) pri ubrzavanju te curenju ulja ispod mjenjača.
Diners Asist+
-
Ne mijenjajte se nikako!
ožujak 14, 2022 -
ORYX nam je brzom reakcijom spasio humanitarnu akciju brige oko korisnika na potresom pogođenim područjima
kolovoz 9, 2021 -
Čuvam ORYX člansku iskaznicu kao i zdravstvenu!
travanj 16, 2021 -
Izvanserijska razina usluge razlog je što smo i suprug i ja odmah prešli na ORYX!
veljača 15, 2021 -
Topla riječ i ljudski pristup spasili su me u horor situaciji u inozemstvu
studeni 13, 2020 -
Veća fleksibilnost i dostupnost usluga razlog su mojoj vjernosti ORYX Asistenciji već 10 godina!
rujan 23, 2020 -
Uz ORYX Asistenciju, sve što trebam je jedan poziv – za ostalo se pobrinete vi!
srpanj 20, 2020 -
Ljubav koja traje već 10 godina
veljača 21, 2020 -
Vjerni sam član ORYX Asistencije baš zbog vaše besprijekorne brige!
srpanj 9, 2019 -
Ne tražim opciju druge pomoći na cesti!
lipanj 17, 2019 -
Članstvo u ORYX Asistenciji srezalo mi je troškove, a stigli su za 20 minuta
ožujak 2, 2017 -
Nakon korištenja ORYX Asistencije postala sam neformalni ambasador
siječanj 11, 2017 -
Članstvo za pomoć na cesti višestruko mi se isplatilo
studeni 2, 2016 -
Za manje od deset minuta od mog poziva došli su majstori
srpanj 6, 2016 -
Nisam stigao ni kavu popiti koliko su brzi dečki iz Asistencije
svibanj 5, 2016
ORYX Program uštede
Kontakt
Zubak Grupa d.o.o.
(ORYX Asistencija)
Sesvete, Lj.Posavskog 7a
10360 Sesvete, Hrvatska
Call for free: 0800 1818
Contact telephone number
for outside Croatia inquiries:
+385 (0) 1 2900 312
e-mail: [email protected]
Savjeti za vozače
-
Zvučnici za auto su vaša iduća investicija? Testirali smo ih za vas
lipanj 1, 2023 -
Kako se spasiti iz vozila koje tone - 7 savjeta koje morate znati
svibanj 25, 2023 -
Koliki je domet kad se na električnom automobilu upali lampica rezerve?
svibanj 15, 2023
Savjeti za plovidbu
-
Kako preživjeti u hladnoj vodi?
travanj 19, 2023 -
Priprema broda za zimu - elektronika
siječanj 5, 2023 -
Zimovanje brodske prikolice
rujan 28, 2022