Uvoz rabljenih vozila zna biti dugotrajan proces koji zahtijeva puno vremena i živaca, a mi donosimo sve informacije koje trebate znati.

Uvoz rabljenih vozila i zakonska regulativa

Prema odredbama čl. 4. Zakona o porezu na dodanu vrijednost novim prijevoznim sredstvima smatraju se kopnena motorna vozila iznad 48 cm3 ili snage motora iznad 7,2 kW isporučena unutar 6 mjeseci od datuma prve uporabe ili koja nisu prešla više od 6.000 km. Ako je PDV već plaćen u državi u kojoj je vozilo kupljeno može se zatražiti povrat plaćenog PDV-a s potvrdom i klauzulom izdanom od carine da je PDV plaćen. Povrat se traži od prodavatelja ili kod poreznih tijela mjesta gdje je vozilo kupljeno.

Ako ste kupili novo ili rabljeno vozilo u nekoj od država članica EU-a ili ste ga uvezli iz trećih zemalja (države izvan EU) obvezni ste carinskom uredu podnijeti poreznu prijavu kako bi vam se obračunao posebni porez na motorna vozila. Za to vam je potreban obrazac PP-MV, a rok je 15 dana. Detaljnije o posebnom porezu na motorna vozila možete pročitati ovdje.

Porezna prijava

Podnošenje porezne prijave obavezno je i za one koji doseljavaju u Hrvatsku, neovisno o tome jesu li na vozilo platili posebni porez u državi iz koje dolaze. Možete je podnijeti osobnim dolaskom, poštom ili putem internetske stranice Carinske uprave. Koristite li autentifikaciju u sustavu e-Građani nećete morati osobno dolaziti pa više informacija o tome možete pročitati u nastavku.

Uz poreznu prijavu potrebno je priložiti sljedeće:

  • certifikat o sukladnosti, potvrda proizvođača ili izjava o sukladnosti ili potvrda o sukladnosti pregledanog vozila
  • račun, ugovor, odluka ili rješenje kojim se steklo motorno vozilo
  • preslika prometne dozvole (ako je vozilo rabljeno)
  • preslika ugovora o najmu ili leasingu (ako se radi o unosu motornog vozila u RH duže od 15 dana)
  • preslika ili ispis carinske deklaracije (ako je vozilo uvezeno)
  • punomoć (ako postoji opunomoćenik)

Cijena posebnog poreza najveći je izdatak pri uvozu, a ovisi o više faktora. Najviše o tržišnoj cijeni vozila te emisiji CO2 – jer što je ona manja, manje će vas koštati. Drugi faktori koji utječu na cijenu su obujam motora, emisija štetnih plinova, ali i godina prve registracije. Naime, pravila su se ponešto izmijenila za vozila registrirana nakon 1.1.2021. Tako će za njih ekološka komponenta imati veći udio u porezu, drugačije se računa CO2, a ukida se vrijednosna komponenta za vozila vrijednosti od 19.900 do 26.544 eura. Koliko ćete morati platiti možete vidjeti na kalkulatoru trošarina.

Vlasnik vozila može tražiti da se posebni porez utvrdi procjenom. U tom slučaju potrebno je dovesti vozilo u nadležni carinski ured kako bi se utvrdilo stanje prijeđenih kilometara.

uvoz automobila

Osim PPMV-a te eventualnog PDV-a, uvoz rabljenih vozila vas zadužuje za naknadu gospodarenja otpadnim vozilima. Osnova za obračun naknade je masa vozila, a obračunava se tako da se od mase vozila oduzme 115 kg i dobivena razlika pomnoži s 0,08 eur. Detaljnije o tome možete pronaći ovdje.

Uvoz auta i tehnički pregled

Nakon što sve platite, s autom se trebate uputiti u Stanicu za tehnički pregled. Uvoz auta zahtijeva CoC dokument (isprava kojom se potvrđuje da je vozilo usklađeno s normama EU) kako bi mogli pristupiti homologaciji. Osim nje, čekaju vas još troškovi izrade registarskih pločica te osiguranje.

Uvoz automobila i zamke

Uvoz auta se promijenio i pojednostavio ulaskom Hrvatske u Europsku uniju. Građani sad mogu nesmetano kupovati nova i rabljena vozila u inozemstvu, no treba paziti na brojne zamke koje vrebaju neupućene. Na cijenu automobila plaćenog u inozemstvu treba dodati i sva davanja pri povratku u Hrvatsku.

Kad se plati PDV, homologacija, poseban porez na motorna vozila (PPMV) i svi drugi troškovi (transport vozila, trošak puta i noćenja u stranoj zemlji i sl.), takva kupnja može biti jednaka onoj u Hrvatskoj ili čak i skuplja.

OPREZ. Uvoz automobila velike vrijednosti s puno dodatne opreme zahtijeva oprez jer iako se automobil “izvana” čini znatno jeftiniji, to poskupljuje davanja u Hrvatskoj pa se mnogi neugodno iznenade. Trošak je veći i što je veća emisija CO2, pa je to još jedna stavka o kojoj treba voditi računa.

uvoz auta

Rizik je još veći kupuje li se automobil od privatnih prodavatelja ili malih auto kuća koje ne daju garanciju, a tu je i problem jezične barijere.

Kupuje li se automobil bez dobre računice i svih proučenih detalja, troškovi bi mogli daleko premašiti i onu cifru koju biste u nas platili, ali bi barem bili sigurni u to što kupujete. Uz to, posebno valja pripaziti na garancije kao i na servisnu povijest što je jedna od bitnijih stavki kod kupnje vozila.

Uz sve rečeno, ostaje zaključak da je uvoz auta bolje prepustiti afirmiranim auto kućama.

Odgovori