Zupčasti remen ili lanac služe kako bi spojili bregastu osovinu i radilicu motora. Njihovo pucanje nanosi veliku i skupu štetu na motoru (pucanje ventila, oštećenje vodene pumpe, oštećenje klipnjače…) pa je pametnije spriječiti da do toga uopće dođe. To je i jedna od važnijih stvari koju treba provjeriti prilikom kupnje polovnog automobila i uvjeriti se da je servis zamijenio potrebne dijelove. Više u njihovim prednostima i nedostacima nastavku.

Lančani prijenosnik

Buka je veća kod lanca te njegova skupa izvedba povećava i cijenu motora, a što se posebno očituje kada ga se treba mijenjati jer se uz lanac treba mijenjati i sve vodilice, lančanike i napinjače. Kod lančanih prijenosnika proizvođači uglavnom ne određuju interval zamjene po prijeđenim kilometrima te ih nije potrebno mijenjati do 200.000 ili čak 300.000 km ili do nekog većeg popravka na motoru. Naime, ovaj je tip prijenosnika zamišljen da izdrži koliko i motor. Iako zvuči idealno, stvarnost je često drugačija. Neki proizvođači su kod novijih generacija motora smanjili dimenzije lanca kako bi olakšali motor i dobili bolje karakteristike, ali približili su se i ranijem otkazivanju lanca. Potrebno je stoga provjeriti prije kupovine s ovlaštenim servisom je li motor sličnih karakteristika.

zupcasti remen ili lanac

Lančani prijenosnik zamišljen da izdrži koliko i motor

Zupčasti remen

Zupčasti remen je manje bučan što pridonosi većem komforu vožnje. Remenski prijenosi su ograničeni na vremenski period zamjene neovisno o prijeđenim kilometrima, najčešće između 5 i 10 godina, ovisno o proizvođaču. Zamjena remena prema prijeđenim kilometrima je također različito definirana kod svakog proizvođača ili generacije motora. Zamjene su u širokim rasponima od 60.000 do 240.000 km kod određenih novih generacija motora pa je obavezno konzultirati se sa servisom oko termina promjene zupčastog remena za određeni tip motora.

Zupčasti remen i zašto ga je potrebno mijenjati

Što je bolje i isplativije rješenje?

Zaključak je da je, ako se zupčasti remen mijenja u prosjeku svakih 200.000 km ili 10 godina, to na kraju puno povoljnije i pouzdanije rješenje od lančanog prijenosnika za kojeg stručnjaci u servisima kažu da je sklon pucanju, a proizvođač mu čak i ne odredi potreban interval zamjene već samo kontrolu prilikom redovnog servisiranja. Cijena troška zamjene i rezervnih dijelova može biti i do tri puta veća nego zamjena zupčastog remena. Važno je znati i da ako dođe do neplaniranog kvara popravak može, ovisno o dostupnosti rezervnih dijelova, potrajati od 15 do 30 radnih dana pa je i to dodatan razlog da se uvjerite na vrijeme je li došlo doba za zamjenu tih dijelova motora.