Teško je uprti prstom i reći – to je taj, najbolji auto. Jer, u svijetu rabljenih najvažnije je stanje automobila i cijena koji zajedno čine prevagu za kupovinu.

Teško da će se netko tko traži Passat okrenuti Laguni, i obrnuto. Mondeo se češće kupuje kao dobra prilika nego kao model koji ste baš tražili. Ukratko i puno jasnije to možemo reći ovako: Passat je klasik i sjajno drži vrijednost, Laguna je izuzetno udobna, ali ne drži cijenu, dok je Mondeo izuzetno štedljiv, sjajnih voznih osobina i krasi ga pouzdanost. Jasno, ovo se odnosi na najčešće modele s dizelskim motorima u klasi od oko dvije litre, kojih je ujedno i najviše na tržištu.

Volkswagen Passat klasični je izbor većine. U svemu je kao dobar đak, ni u čemu najbolji, osim u disciplini držanja vrijednosti. Izrada je na visokoj razini, unutrašnjosti se sjajno nose s kilometrima, pogotovo sjedala, a komandna ploča uglavnom ne pušta cvrčke. Ubodni ključ na B6 generaciji zapravo je nespretan dok se ne naviknete, a tipka za ručnu kočnicu praktična je sve dok ne otkaže mehanika ili sajle, što predstavlja skuplji popravak na bilo kojem autu.

passat

PASSAT JE KLASIČAR

Motori u Passatu uglavnom se svode na dva najčešća i najpoželjnija: manji 1,6-litreni TDI sa 105 KS (12,2 s do 100 km/h, 195 km/h, 3,8/4,3/5,2 l/100 km) te jači 2.0 TDI sa 140 KS (9,8 s, 213 km/h, 4,0/4,6/5,6 l/100 km) ili rjeđe sa 170 KS (8,6 s, 227 km/h, 4,6/5,3/6,3 l/100 km). Među benzinskim motorima su 1.4 TSI sa 122 KS (10,3 s, 205 km/h, 4,9/5,9/7,8 l/100 km) te sa 160 KS (8,5 s, 220 km/h, 5,2&6,5/8,5 l/100 km) koje je bolje izbjegavati ako je auto održavan izvan ovlaštene mreže (manjkav razvodni lanac). Jači 2.0 TSI je izuzetno rijedak, ali snažan, smiren, tih i zapravo sjajan turbobenzinac od 210 KS (7,6 s, 238 km/h, 5,6/7,2/10 l/100 km). Jači 3,2-litreni V6 sa 300 KS (5,5, 250 km/h) vidjet ćete u nas u svega par primjeraka. Namjerno smo izostavili potrošnju jer će vas iste sekunde odvratiti. Najpopularniji u nas svakako su 1.6 TDI i 2.0 TDI sa (140 KS). Manji ponekad slini na poklopcu ventila (trebalo bi biti riješeno u jamstvenom roku) i poneki ima problem s brizgaljkama (jako mali broj slučajeva). Osim toga, pouzdan i trajan motor solidnim performansi. Dvolitreni TDI u ovoj je generaciji besprijekoran uz redovno održavanje. Kod rabljenog Passata zabrinite se samo ako parkirna kočnica ne hvata ravnomjerno jer to znači zamjenu sajli te svakako pripazite na vrijeme velikog servisa koji bi trebao biti jedini veliki izdatak do 10. godine posjedovanja. Unutrašnjosti se ne troše i tu je Passat bolji od konkurencije, no ne očekujte toliku udobnost kao u Laguni ili oštrinu i balans u vožnji koje ima samo vozački nastrojeni Mondeo.

ford

MONDEO JE VOZAČKI DRAGULJ

Mondeo ima puno motora. Atmosferski benzinac 1.6 sa 120 KS (12,3 s, 195 km/h, 5,4/6,8/9,2 l/100 km) mrvicu je preslab, dok je dvolitreni atmosferac sa 145 KS (9,9 s, 210 km/h, 6,0/7,9/11,2 l/100 km) poporilično žedan i ne oduševljava performansama. Mali 1,6-litreni Ecoboost sa 160 KS (9,3 s, 215 km/h, 5,5/6,8/9,1 l/100 km) iznenađuje performansama, ali prosječni redovni servis je dvostruko skuplji nego za druge atmosferce zbog česte izmjene skupljih svjećica. Dvolitreni Ecoboost sa 203 KS (7,6 s, 238 km/h, 6,0/7,6/10,4 l/100 km) zapravo je izuzetno interesantan jer iskorištava sjajan ovjes Mondea i stvara vozački užitak. Ljudi najčešće traže 1.6 TDCI sa 115 KS (11,2 s, 190 km/h, 3,9/4,3/5,0 l/100 km) koji je pouzdan i sasvim dostatan motor, dok je dvolitreni TDCI sa 140 KS (9,5 s, 210 km/h, 4,6/5,3/6,4 l/100 km) jedan od rijetkih motora koji u praksi zaista troši onoliko koliko deklarira proizvođač. Performanse su mu sjajne i to je zapravo idealni Mondeo za kupnju, ali i manji 1.6 TDCI je jako dobar izbor. Mondeove su mane guljenje srebrne boje s plastika unutrašnjosti, sjedala koja škripe i pokoji neobičan zvuk iz ovjesa koji je osjetljiv na udarne rupe. Srećom, zamjena dijelova ne košta mnogo. Motori i mjenjači su među najpouzdanijima u klasi. Usto, to je rijedak primjer da se udobnost, komfor i naglašen vozački karater mogu ispreplesti u jedan sjajan paket. Iz nekog razloga, kupci to posebno ne vrednuju.

reno

LAGUNA JE POPUT LAĐE

Izbor motora nije baš velik, pa se u početnoj varijanti nudi dvolitreni 16 V motor sa 140 KS (9,1 s, 210 km/h, 6,1/7,6/10,1 l/100 km) odavno poznat iz Espacea. Ima dobre performanse, ali može puno popiti u gradskoj vožnji. Isti motor turbom niskog tlaka od 170 KS (9,2 s, 220 km/h, 6,5/8,7/12,5 l/100 km) oduševljava performansama ali je izuzetno rijedak kod nas. Vrlo česti 1.5 dCi sa 110 KS (12,1 s, 192 km/h, 4,0/4,7/5,9 l/100 km) čini se premali obujmom, ali je sasvim dostatan za Lagunu i zaista malo troši. Dvolitreni dCi stroj sa 150 KS (9,5 s, 210 km/h, 4,4/5,2/6,8 l/100 km) prava je mjera, ali pije osjetno više od manjeg dizelaša koji je štedljiv i začuđujuće tih i uglađen. Svejedno, definitivno je jači dizel preporuka zbog lakoće kojom održava visoku putnu brzinu. Upravo je to najbolji dio Lagune koja doslovce lebdi na ovjesu. Sjedala su debela, meka i udobna. Navigacijom je teško upravljati središnjim kontrolama kod ručne i stalno ćete spuštati pogled s ceste prema dolje. Plastike u unutrašnjosti zaškripe kada se od njih oslonite i to pomalo smeta. No, zato se Laguna može dobiti jeftinije od svih konkurenata istog godišta, ali se na njoj i najlakše gubi uloženi novac. Pouzdanost joj nije upitna, ali ima osjetljivu elektriku.

NAJBOLJI OD TRI

Ako se razmišlja razborito, Mondeo je definitivno najbolji izbor, iako će rijetki posegnuti upravo za njim. Naime, on je dinamički daleko najbolji, dobre je izrade, cijena mu je relativno pristupačna, a udobnost mu je na visokoj razini, no popularnost i imidž nisu na njegovoj strani. Tu briljira Passat koji zbog izrade i izvedbe unutrašnjosti oduševljava i nakon pet godina korištenja. Laguna je puno bolja od prethodnice, ali bije ju glas jeftinog rabljenog. Kako god se okrene, najbojle je odabrati najbolju priliku. Zlatna pravila vrijede i ovdje: servisna knjiga i dobro opće stanje najbolja su preporuka za kupnju.

izvor: Branimir Tomurad / autozona.rtl.hr

Odgovori