Iako posljednjih godina autima SUV koncepcije osjetno raste popularnost i prodaja, kraljevi europskog i našeg tržišta i dalje su klasični gradski auti i kompaktni automobili. Najpopularnija klasa s 18 posto udjela u Europi su automobili gradske klase, a slijede ih, s 15% udjela kompaktni automobili. To znači da je svaki treći automobil koji se proda u Europi iz jedne od ove dvije klase.

Kupci se za automobile ove dvije klase odlučuju prije svega zbog najboljeg odnosa dobivenoga i uloženoga. Jasno, gradska klasa je osjetno jeftinija, mnogi misle kako će njihove osnovne, obiteljske potrebe ispunjavati tek modeli kompaktne klase. Pritom zaboravljaju kako su gradski automobili u međuvremenu osjetno porasli te svojim karakteristikama i ponudom prostora sasvim dobro konkuriraju kompaktnima.

Je li kompaktni automobil zaista nužan i koja klasa pruža bolji odnos uloženog i dobivenog istražili smo u usporedbi gradskih i kompaktnih automobila istih proizvođača.

gradska kompaktna klasa

 Citroen C3 FeelCitroen C4 Cactus Feel
Snaga110KS110KS
Ubrzanje 0-100 km/h10,4 s10,3s
Brzina191 km/h188 km/h
Potrošnja4,7l/100 km4,5l/100 km
Prtljažnik300 l348 l
Cijena109.400 kn113.900 kn

Ovo je najekstravagantniji dvojac u našoj usporedbi. Citroen C3 zbog svojeg izgleda, a C4 Cactus, koji u drugoj generaciji više nije SUV Crossover, već klasični kompakt, i zbog svojih dimenzija. C3 je dugačak 400 cm, što je prosjek klase. Na stražnjim sjedalima i u prtljažniku (300 litara) nije pretjerano prostran. Novi C4 Cactus je s 417 cm dužine manji od većine kompaktnih konkurenata. U unutrašnjosti je osjetno prostraniji od C3. Oprema je podjednaka. S obzirom na to da je C4 Cactus samo neznatno skuplji od usporedivog C3, u ovom slučaju on je mnogo bolja kupnja.

gradski ili kompaktni auto

 Honda Jazz ComfortHonda Civic Comfort
Snaga 102 KS129 KS
Ubrzanje 0-100 km/h11,3 s10,8 s
Brzina190 km/h203 km/h
Potrošnja5,1 l/100 km4,8 L/100 km
Prtljažnik354 l478 l
Cijena144.001 kn142.114 kn

Iako je Jazz jedan od najboljih i najuvjerljivijih gradskih auta na tržištu protiv kompaktnog Civica nema nikakvih izgleda jer je, vjerovali ili ne, skuplji. Jazz je za svojih 403 cm nevjerojatno prostran. Na stražnjim sjedalima i u prtljažniku ima mjesta poput nekih kompaktnih automobila. Ipak, jedina prednost u odnosu na Jazza su varijabilna stražnja, takozvana čarobna, sjedala. Civic je s 452 cm dužine jedan od najvećih kompaktnih automobila na tržištu. U odnosi na Jazza je snažniji, a unatoč tome štedljiviji. Osim toga on je prostraniji, bolje se vozi i bolje je opremljen. Jasna pobjeda za Civic, on je mnogo bolja kupnja.

 Hyundai i20 GoHyundai i30 Go
Snaga 84 KS100 KS
Ubrzanje 0-100 km/h13,1 s 12,6 s
Brzina170 km/h183 km/h
Potrošnja5,1 l/100 km5,4 L/100 km
Prtljažnik326 l395 l
Cijena 93.990 kn129.990 kn

Hyundai i20 je vrhunski mali automobil, no u ovoj usporedbi nema izgleda protiv i30 koji je mnogo veći, bolji, napredniji i, naposljetku, mnogo noviji model. Hyundai i20 je sa svojih 404 centimetara dužine prilično prostran za gradski auto. Također vrlo je dobar i na dužim putovanjima, ostavlja dojam jednog od najozbiljnijih gradskih auta na tržištu. No, i30 je predstavljen prošle godine i donosi gotovo sve najbolje što je Hyundai u međuvremenu razvio. Novi i30 je ovdje mnogo bolji auto, no razlika u cijeni od čak 36 tisuća kuna govori u prilog i20. On je bolja kupnja u ovoj usporedbi.

 Opel Corsa EnjoyOpel Astra Enjoy
Snaga 100 KS105 KS
Ubrzanje 0-100 km/h11,0 s11,2 s
Brzina185 km/h200 km/h
Potrošnja5,2 l/100 km4,5 L/100 km
Prtljažnik285 l370 l
Cijena98.025 kn130.073 kn

Corsa je korektan, ne previše spektakularan gradski auto. U unutrašnjosti ima mnogo mjesta za ovu klasu, no u pogledu prtljažnika je čak ispod prosjeka. Astra, s druge strane u 35 cm dužoj karoseriji nudi mnogo više prostora te veći prtljažnik. Također, Astra nudi mnogo više naprednih tehnologija i sustava. Auti su podjednako dobro opremljeni, no u pogledu motora jasnu prednost ima Astra. Njen 1-litreni trocilindrični agregat osjetno je štedljiviji od staromodnog 1,4-litrenog turba u Corsi. Ako želite moderniji 1-litreni motor u Corsi, bit će dosta slabiji (90 KS) i osjetno skuplji (oko 105.000 kuna). No i u ovakvom odnosu snaga Astra postaje Best Buy iako je osjetno skuplja od Corse.

 Seat Ibiza StyleSeat Leon Style
Snaga115 KS110 KS
Ubrzanje 0-100 km/h9,3 s9,9 s
Brzina195 km/h194 km/h
Potrošnja4,7 l/100 km4,9 L/100 km
Prtljažnik355 l380 l
Cijena 110.013 kn135.444 kn

Ibiza je jedan od najvećih (406 cm), najnaprednijih i najozbiljnijih gradskih auta, Leon (426 cm) je, s druge strane, auto “u godinama” koji će već iduće godine dobiti nasljednika. U ovoj usporedbi Ibiza je naprednija u pogledu tehnologija, ima bolji, štedljiviji i napredniji motor (novi 1-litreni u odnosu na Leonov stari 1,2-litreni), a niti pri ponudi prostora ne zaostaje previše za Leonom. Straga kompaktni Seat nudi tek “mrvicu” više prostora, kako u dužinu tako i u širinu. I u prtljažniku nije neka velika razlika. Ovdje nema dvojbe mnogo bolja kupnja je Ibiza.

Zaključak

Kompakti pobjeđuju 3:2, no ove usporedbe su pokazale da se jednostavno ne može generalizirati koja je klasa bolja kupnja. Sve ovisi od proizvođača do proizvođača i njihovom trenutnom odnosu snaga unutar ponude vozila.

Odgovori