Benzin ili dizel – pitanje je sad. Velika desetljetna „borba“ dizelskih protiv benzinskih motora polako, ali sigurno odlazi na stranu benzinaca. Dizeli su sve više na „crnim listama“, starijim modelima čak je zabranjen ulazak u neke europske metropole (pretežno u Njemačkoj), a i pojačan razvoj turbobenzinskih motora posljednjih desetak godina i njihov velikih napredak odigrali su svoju ulogu u padu popularnosti automobila koji za pogon koriste dizelsko gorivo. Također sve više novih modela se uopće ne nudi s dizelskim motorima.

Benzin ili dizel – koje su prednosti dizelskih, a koje benzinskih motora?

Kakve su prednosti automobila s dizelskim i benzinskim motorima, koji su bolji i koji se više isplate provjerili smo na šest konkretnih primjera. Usporedili smo određene modele automobila s benzinskim i podjednako snažnim dizelskim motorima i identičnom razinom opreme. Za sve modele donosimo i najvažnije tehničke podatke. Na dnu svake tablice je i izračun nakon koliko se kilometara razlika u cijeni dizelskog modela isplati. Ovdje se radi o okvirnom izračunu koji u obzir uzima samo tvornički deklariranu WLTP potrošnju auta te aktualnu cijenu dizelskog i benzinskog goriva. U realnom korištenju, razlike između potrošnje benzinskih i dizelskih modela su nešto više, što bi dizelaše učinilo isplativijima nakon manje prijeđenih kilometara. No s druge strane treba uzeti u obzir veće troškove održavanja za dizelske modele što opet govori u prilog benzinaca.

Citroën C3

benzin ili dizel - citroen_c3_260

Jedan od najprodavanijih malih auta u Hrvatskoj za razliku od mnogih konkurenata ima dizelsku verziju, no za nju se odlučuju samo rijetki kupci. Iako je kod ovog modela dizelski motor prilično isplativ. Naime performanse benzinskog i dizelskog C3 su podjednake, a dizel se isplati za malo više od 100.000 kilometara što je itekako dobra alternativa za one koji voze malo više od prosjeka. Vozite li samo po gradu i radite malu kilometražu, benzinac je ipak bolji odabir. Benzinac ima mirniji i tiši rad, no dizel se, naročito pri međuubrzanjima pokazuje življim.

 Citroën C3 Puretech 110Citroën C3 BlueHDi 100
Snaga:110 KS102 KS
Ubrzanje do 100 km/h:10,4 s10,0 s
Maksimalna brzina:188 km/h188 km/h
Prosječna potrošnja:5,5 l/100 km4,5 l/100 km
Cijena:112.230 kn125.480 kn
Dizel isplativ nakon: 106.000 km

Renault Megane

benzin vs dizel - renault_megane_r.s._line_48

Megane u dizelskoj verziji uopće nije loša ideja usporedimo li ga s podjednako snažnim benzincem. Razlika u potrošnji goriva je poprilična, a cijena dizelskog modela samo je samo malo veća. Zato se dizel isplati već za 63.934 kilometara. Ako prosječno godišnje radite više od 10 tisuća kilometara, dizel je svakako bolja opcija. S druge strane novi benzinski motor obujma od jedne litre je tiši i uglađeniji, a performanse su mu minimalno bolje u odnosu na dizelski.

 Renault Megane TCe 115 Renault Megane Blue dCi 115
Snaga:115 KS 115 KS
Ubrzanje do 100 km/h:11,0 s 11,2 s
Maksimalna brzina:190 km/h 192 km/h
Prosječna potrošnja:5,6-6,1 l/100 km 4,6-5,0 l/100 km
Cijena:141.900 kn 150.705 kn
Dizel isplativ nakon: 63.943 km

Škoda Octavia

benzinac ili dizelas - skoda_octavia_3228

Škoda Octavia je već godinama najprodavaniji automobil u Hrvatskoj i uglavnom se prodaje u dizelskoj varijanti, no i ovdje se sve više kupaca odlučuje za benzinske varijante. S obzirom na to da su Octavije uglavnom poslovni auti koji prelaze mnogo kilometara, to je još uvijek donekle razumljivo za osnovnu motorizaciju (115 KS) kod koje se dizelaš u teoriji isplati tek za 221.416 kilometara. Privatni kupci koji će prelaziti manje od 15.000 km godišnje nemaju neku logičnu računicu po kojoj bi im se dizelski model ikada isplatio. Iako trocilindrični benzinski motor radi mirnije od dizelaša, nije osjetno uglađeniji. Također, performanse dizelaša su nešto bolje, posebice pri visokim brzinama.

 Škoda Octavia 1.0 TSI Škoda Octavia 2.0 TDI
Snaga:110 KS 115 KS
Ubrzanje do 100 km/h:10,8 s10,3 s
Maksimalna brzina:208 km/h211 km/h
Prosječna potrošnja:5,2-5,4 l/100 km4,4-4,7 l/100 km
Cijena:146.026 kn166.662 kn
Dizel isplativ nakon: 221.416 km


Volkswagen T-Roc

dizel ili benzin - volkswagen_t-roc_86

Mali i kompaktni SUV-ovi su trenutno najprodavanija klasa u Hrvatskoj, a T-Roc je jedna od najvećih zvijezda te klase i peti ukupno najprodavaniji auto na našem tržištu. Ovdje nema dvojbe, dizelaš će biti isplativije rješenje za gotovo sve kupce. U tablici smo usporedili modele s ručnim mjenjačem kod kojih dizel se isplati za manje od 100.000 kilometara, no kod modela s DSG automatikom razlika u cijeni je još manje pa se auto isplati za još manje prijeđenih kilometara. Jedina prednost benzinskog motora je da je osjetno uglađeniji i ugodniji za vožnju.

 Volkswagen T-Roc 1.5 TSIVolkswagen T-Roc 2.0 TDI
Snaga:150 KS 150 KS
Ubrzanje do 100 km/h:8,4 s8,8 s
Maksimalna brzina:205 km/h205 km/h
Prosječna potrošnja:6,3 l/100 km4,9 l/100 km
Cijena:187.046 kn 202.932 kn
Dizel isplativ nakon: 93.778 km

Kia Sportage

benzin ili dizel - kia_sportage_888

Ovaj popularni SUV je jedini model kod kojeg bez dvojbe možemo reći – dizel je daleko ispred benzinca po svemu, barem u verzijama koje smo usporedili. Naime, osnovni benzinski motor nije najmoderniji, nema turbo i u praksi se doima „anemičnim“, slabim i vrlo glasnim kad pokušavate brže voziti. Osim toga, troši osjetno više od dizelaša. Po tvorničkim podacima to je 2,5 litara više, a u realnosti i više od tri litre. Po tvorničkom izračunu dizelski model isplatit će se već za manje od 60.000 kilometara bez obzira na prilično veliku razliku u cijenama.

 Kia Sportage 1.6 GDIKia Sportage 1.6 CRDi MHEV HP
Snaga:132 KS 136 KS
Ubrzanje do 100 km/h:11,5 s11,2 s
Maksimalna brzina:182 km/h180 km/h
Prosječna potrošnja:8,1 l/100 km5,6 l/100 km
Cijena:178.999 kn 195.999 kn
Dizel isplativ nakon: 58.641 km


Audi A6 – benzin ili dizel

benzin ili diesel - audi_a6_45_tdi_quattro_22

U svijetu luksuznih poslovnih limuzina, pa tako i kad je u pitanju novi Audi A6, gotovo svaki kupac bira dizelski motor, što je na prvi pogled čudno jer investicija u skuplji model isplati se tek nakon nešto manje od 200.000 kilometara. Ipak valja uzeti u obzir da kupci ovakvog automobila prevale vrlo mnogo kilometara i za njih se dizelski A6 može brzo isplatiti. Također tu je i stvar osjećaja u vožnji i preferencija. Performanse oba modela su gotovo identične, no dok benzinac ima četiri cilindara i dvije litre, dizel je trolitreni V6 motor što također jako utječe na odabir kupaca ove vrste auta.

 Audi A6 45 TFSI QuattroAudi A6 45 TDI Quattro
Snaga:265 KS 245 KS
Ubrzanje do 100 km/h:6,2 s6,4 s
Maksimalna brzina:250 km/h250 km/h
Prosječna potrošnja:7,6 l/100 km6,4 l/100 km
Cijena:559.773 kn589.447 kn
Dizel isplativ nakon: 192.688 km

Zaključak

I dok je još prije nekoliko godina dizel bio „izbor broj jedan“, za većinu kupaca u Europi u posljednje vrijeme prednost ima benzin. Tako pokazuju i aktualni prodajni podaci; naime, ove je godine u Hrvatskoj prodano samo 25,5 posto dizelskih automobila, dok oni s benzinskim ili benzinsko-hibridnim pogonom čine više od 69 posto ukupne prodaje. Ipak još uvijek ima onih koji smatraju da ne postoji alternativa štedljivom dizelskom automobilu, a to su, u prvom redu, oni koji više voze, odnosno godišnje prevaljuju više kilometara.

[VEZANO] Goriva za automobile – sve što trebate znati

[VEZANO] Sve o dizelskim gorivima tijekom zime