Cjelogodišnje gume štede novac, vrijeme i mjesto. Nije ih potrebno sezonski mijenjati i nije potrebno kupovati dva kompleta guma te uvijek tražiti mjesto gdje spremiti jedan komplet dok je drugi na autu. No cjelogodišnje gume su svojevrsni kompromis između ljetnih i zimskih, a jasno je da ni jedan kompromis ne može idealno zadovoljiti obje strane, u ovom slučaju ljetne i zimske prilike na cestama.

Testirali smo vožnju na ljetnim i zimskim gumama na ORYX Centru za sigurnu vožnju, a rezultate provjerite na videu!

Da cjelogodišnje gume nisu dobro rješenje još jednom je pokazao i test. Njemački ADAC testirao je sedam aktualnih modela cjelogodišnjih guma u dimenzijama 235/55 R17 koje se koriste za neke veće automobile, uglavnom za SUV-ove i monovolumene srednje klase.

Gume su testirane u zimskim i u ljetnim uvjetima, a ni jedan od modela nije se pokazao dobrim ni za ljeto ni za zimu. To je još više zabrinjavajuće jer su testirani samo modeli poznatih i renomiranih proizvođača Continental, Michelin, Goodyear, Nokian, Uniroyal, Vredestein i Bridgestone.

Modeli guma Continental AllSeasonContact, Goodyear Vector 4Season Gen-2, Michelin CrossClimate+, Nokian Weatherproof i Uniroyal AllSeasonExpert 2 na testu su dobili ocjenu dovoljan (što bi bila dvojka u Hrvatskoj), a Vredestein Quatrac Pro i Bridgestone Weather Control A005 ocjenu nedovoljan (našu jedinicu). ADAC u svojim testovima dijeli još ocjene zadovoljavajuće (naša trojka), dobro (naša četvorka) i vrlo dobro (naša petica), no ni jedna od tih guma to nije postigla.

Koliko su cjelogodišnje gume lošije od ljetnih ljeti i zimskih zimi pokazuju i ovi podaci. U ljetnim uvjetima dobra ljetna guma na testu ima put kočenja iz 100 km/h od oko 37 metara. Testirane gume su postizale između 43,5 i 51,6 metara što u praksi može imati katastrofalne posljedice. Pri kočenju na mokrom asfaltu u ljetnim uvjetima rezultati su ipak mnogo bolji te su skoro sve gume bile na razini najboljih ljetnih guma, a neke i bolje.

Na utabanom snijegu dobroj zimskoj gumi treba oko 25 metara za zaustavljanje pri brzini od 50 km/h. Testirane cjelogodišnje gume su ostvarile rezultate između 26,3 i 33,4 metara. Slično je i na ledu. Pri brzini od 30 km/h uz dobru zimsku gumu auto će se zaustaviti za oko 39 metara. Uz testirane cjelogodišnje gume taj je put zaustavljanja bio od 44,1 do 48, 4 metara.

Koliko su cjelogodišnje gume lošije od specijalnih zimskih tijekom zime pokazuje još jedan test ADAC-a. Naime, oni su ove godine testirali i 28 modela zimskih guma dvije različite dimenzije u zimskim uvjetima. Od 28 guma samo je četiri modela dobilo ocjene dovoljan i nedovoljan kakve su imale sve cjelogodišnje gume. Ostalih 24 modela dobili su bolje ocjene. Da stanje bude još gore, za cjelogodišnje gume, među ovih 28 zimskih guma bilo je i dosta modela manje poznatih proizvođača koji u pravilu rade gume lošije kvalitete.

Ukupne ocjene testiranih guma (u njemačkom sustavu ocjenjivanja manja ocjena je bolja, najbolja ocjena je 1, a najgora 6)

Continental AllSeasonContact / 3,6
Goodyear Vector 4Season Gen-2 / 3,8
Michelin CrossClimate + /  3,9
Nokian Weatherproof / 3,9
Uniroyal AllSeasonExpert 2 / 4,3
Vredestein Quatrac pro  / 5,2
Bridgestone Weather Control A005  / 5,4